Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Oh maar dat doe ik ook graag hoor!

Rolex Sea Dweller sd4k

Of de magische 5513 mk1 maxi dial!

• Seadweller sdk4
  • 5513 mk1 maxi dial

0 stemmers

1 like

5513 by a landslide.

1 like

Dat ging over mensen die het keer op keer nodig vinden om te zeggen dat mijn Submariner 114060 lelijk is…

Wat doet het er toe wat er voor betaald is?

Het is niet de mooiste versie van de sub in mijn ogen, maar ik snap het ook wel dat mensen er wel superblij mee zijn. Het is een super toolwatch en hij hoort gewoon no-date, dus :ok_hand::ok_hand:

Maar ook jij zou hem direct inruilen als je de kans kreeg om de nieuwe sub te kopen :wink:

4 likes

Maar jij hebt er zelf geen probleem mee om andermans horloges af te fakkelen toch?

Aha …

7 likes

Laat voorop staan dat iedereen zijn/haar eigen mening mag hebben!

Voor mij is die, op de maat na, perfect. Dit houdt wel in dat ik hem dus niet heb. Hij is simpelweg te groot voor me… Maar je zegt het hier zelf, ‘voor jou’.
Kijk je puur na specs en afwerking, vind ik Rolex duur ja! En heb er nota bene nog 2… Maar als ik dan mijn Halios Fairwind en Monta Noble er naast leg. Is alles, behalve zoals eerder genoemd het uurwerk, echt vergelijkbaar zeer goed en hoogwaardig afgewerkt! Waarbij de Monta nog een stap boven de Halios is, maar eerlijk gezegd minimaal gelijk aan Rolex. En als je hun modellen dan bekijkt hebben ze een eigen gezicht en toch wat raakvlakken. Alleen een veel beter maat stelling mijn inziens. De meeste huidige Rolexen zijn echt te groot vind ik, laat staan de manier waarop je er aan moet komen… Doet mij klaar zijn met dit merk. Zeker als ik het dan af zet tegen voorgenoemde. Daarbij kost een Monta wel heel wat minder geld! Dit is puur ter verduidelijking. Zo is Grand Seiko marginaal beter dan de Monta met name op de zaratsu polishing. Maar dat is nagenoeg puur handwerk wat jouw als ‘high horology’ man toch zou moeten aanspreken?

Wat ik en volgens mij Tom ook willen zeggen is dat je Grand Seiko als een ‘Seiko’ ziet, wat mijn inziens 2 aparte bedrijven zijn met hun eigen ideeën… Daarmee beperk je jezelf heel erg door het zo te zien. En dan het Japanse precisiewerk :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Goed verhaal, maar doet ie niks mee :rofl:

10 likes

Grote kans dat ie het niet eens leest! :joy:

9 likes

Niet helemaal. Ik kijk naar het horloge, niet naar de merknaam. Dat is enkel marketing. Een GS is een prachtig product dat zijn prijs meer rechtvaardigt dan bijvoorbeeld Rolex. Ook als er enkel Seiko op had gestaan deed dat niets af aan het product. Maar sommigen zijn slaven van de marketing en zeggen dan dingen als ‘te duur voor een Seiko’.

7 likes

Grand Seiko is fantastisch but not for me. Dat is (helaas) mijn conclusie. En dat ligt aan mij en niet aan Grand Seiko, dat weet ik.

1 like

Ik vind die Monta horloges ook wel erg tof. Met name de Skyquest en de oceanking. Afwerking lijkt in de foto’s echt super hoogwaardig. Wellicht eind van het jaar en Monta maar denk dan toch dat als puntje bij paaltje komt dat ik dan toch voor de Doxa Sub300T Caribbean zal gaan. Daar loop ik al zo lang omheen te draaien…

Die is cool en de Caribbean zeker.

Maar waarom vind jij die nou supercool?
Vanwege de heritage?

De Heritage en met name het verhaal en het stukje historie is voor mij wel een belangrijk stukje van de beleving. Maar is dat erg?
Ik vind het verhaal van de Doxa Sub gewoon fenomenaal. Het geeft voor mij het horloge extra karakter. Vind de Caribbean een stuk cleaner dan de Sharkhunter (zwarte versie), die heeft namelijk de uur markeringen in twee verschillende kleuren en dat vind ik maar druk en minder mooi.

Nee. Hoor. Waarom zou dat erg zijn?

We vallen allemaal wel eens voor de beleving en marketing. :grin:

1 like

Is niet alleen maar marketing. Sommige horloges hebben gewoon echt meer dan terecht hun strepen verdiend. Omega Speedmaster Professional Moonwatch, Doxa Sub300T, Rolex Submariner, Breitling Navitimer, Zenith El Primero, Tag Heuer Monaco, Etc. Microbrand merken bieden soms wel een leuk pakket aan, maar de horloges en uurwerken moeten zich vaak nog wel bewijzen over de jaren heen. Bij Rolex is het bijvoorbeeld meer dan duidelijk dat hun horloges super solide gebouwd zijn en een mensen leven of langer mee gaan.

Gelukkig wel. In de tijd dat horloges nog instrumenten waren!

Omdat na 67 stemmen de uitslag bijna 50/50 is, geniet ik maar van beide. :see_no_evil:

25 likes

Wat een straf!! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Steinhart Ocean 2 red carbon

Squale Atmos red carbon

• Steinhart Ocean 2 red carbon
  • Squale Atmos red carbon

0 stemmers

Poe, dat is een lastige. Ze zijn beide namelijk even verschrikkelijk :scream: :scream:

9 likes