Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Ik weet niet welk nummer welk horloge is maar ik zou dat herenmodel kiezen :kissing_heart:

1 like

Gewoon die speedy. Iconisch, tof, en dodelijk saai volgens sommige criticasters. Niemand die het zal opvallen. Zou het wel op staal doen.

2 likes

Jouw advies kan ik natuurlijk absoluut niet negeren haha

1 like

Gefeliciteerd dan! Ben wel benieuwd in welke sector je gaat werken…

Ik draag mijn Speedmaster regelmatig naar kantoor. Valt niemand op volgens mij… En als het wel een keer wordt opgemerkt is dat meestal door een mede-liefhebber en heb je gelijk een leuk gesprek. Perfect horloge voor op kantoor zou ik zeggen. Maar die Blancpain is natuurlijk ook erg chique en under the radar. Kan ook prima!

3 likes

Respect! Pittige studie om ernaast te doen. Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal.

1 like

Hartelijk dank! Was echt een behoorlijk pittige tijd, te meer omdat ik twee verschillende masters op twee verschillende universiteiten tegelijk heb gedaan. Dus ik blijf hier nog wel even een beetje mee spammen :yum:

5 likes

Wat @MisterTaab zegt dus :grimacing:

1 like

Ah top! Je bent nu dus met recht m(eeste)r. Broke.

Ik heb zelf ook in de advocatuur gewerkt en juist vanuit daar uiteindelijk weer een switch gemaakt naar wat anders. Succes alvast met de beroepsopleiding!

Qua horloges is het in de advocatuur echt vanalles en nog wat. Ligt er ook aan in welk rechtsgebied en wat voor kantoor je zit. Op de Zuidas/grote kantoren zie je vooral een hoop Rolex en ook wel IWC. Hier en daar ook wel Breitlings gespot. Op kleinere kantoren loopt men echt met vanalles en nog wat.

Op sommige kantoren zijn er wel weer ongeschreven regels en zijn sommige horloges not done. Maar dat moet je een beetje aanvoelen/uitvogelen.

3 likes

@RLC, wat ik zou doen, blauwe Tudor en Explorer eruit, DJ41 terug.
Zeker Tudor GMT houden.

@anon48992708EV, wat vind je van de Omega Seamaster Aqua Terra?

Of de nog op in te schrijven HFLE2021 van @Brunmontagne?

Link

4 likes

Jij had toch ook een witte Vacheron? Die is ook prima under the radar voor niet-liefhebbers. Of die JLC Reverso.

Maar goed, ik wil natuurlijk niet in de weg staan van de onnodige aankoop van nog een prachtig horloge. Dus je hebt een Speedy nodig! :ok_hand:

1 like

Heb de bb36 en SPB143 (gehad) en eigenlijk niet te vergelijken.

1 like

Was die spb143 zoveel beter dan? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nee :grinning_face_with_smiling_eyes:

Zijn echt totaal verschillende horloges. Allebei heel goed in hun soort. Ook qua prijs niet te vergelijken.

1 like

Volgende NA moet iets bijzonders worden, everyday dress watch en een handopwinder

Bespoke Staudt. Wijzerplaat wordt helemaal anders met een stealth dial.

afbeelding

Meistersinger Circularis

afbeelding

En de duurste optie een Holthinrichs O1 Satin Silver

• Meistersinger Circularis
  • Staudt Praeludium (bespoke)
  • Holthinrichs O1 Satin Silver

0 stemmers

Wordt 't nu nog spectaculairder? :crazy_face:
gefeliciteerd!

Dit is overigens de beste tip @anon48992708EV.
Waanzinnig horloge, niemand weet wat je draagt. Ik zeg doen!

Anders heb ik nog wel een IWC perpertual Calendar liggen. Mag ook weg voor weinig. :smiley: :crazy_face:

2 likes

The results are in…

HF houdt echt niet van steentjes :rofl:

Persoonlijk vind ik zo’n string dial ook te druk en een hoog India gehalte hebben.

1 like

Nee de Speedmaster is echt de Omega voor mij :nerd_face:

Maakt het juist leuk.

Als iedereen zwarte submariners en speedmaster zou dragen wordt het ook saai hier.

1 like