Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Je zou een zekere hongersdood sterven, vrees ik.

2 likes

Ik koop horloges die ik mooi vind en kwalitatief genoeg zijn. Een mooi verhaal ben ik ook een sucker voor. Maar populariteit is geen voorwaarde. Klinkt een beetje als een highschool film dit.

Waar haal je dat nu weer vandaan? :thinking: Omega is een groot en populair merk, zowel modern als vintage.

1 like

Minder dan rolex dus.

En waarom is dat slecht of maakt dat uit? Het is een merk waar veel meer variatie te vinden is dan bij Rolex. Dat was mijn punt.

2 likes

Jullie zijn serieus aan het discussieren welk merk populairder is?

Mijn punt was dus dat omega teveel verschillende modellen uitbrengt waardoor ze een minder sterk merk hebben.

Less is more. Het is positief dat je een rolex direct herkent.

Sowieso flauwekul natuurlijk als je onderstaande grafiek ziet. Omega heeft het één na grootste marktaandeel. Dus dat niemand ze wil hebben zou ik zo niet durven zeggen.

Zo te zien heeft elke flapdrol een Rolex.

Saai.

6 likes

Als je er al veel gehad hebt wordt dat op een gegeven moment saai. En als je dan je heil moet gaan zoeken bij diamantjes om wat speciaals te hebben dat je niet op iedere straathoek ziet zou ik gaan kijken bij een ander merk.

Voor sommigen wel, voor anderen juist niet… laten we het daar op houden. Het is maar met welke reden je een horloge koopt. Is het voornaamste doel status, dan zal Rolex the way to go zijn. Niet dat Rolex geen liefhebbersmerk is hoor. Het één sluit het ander niet uit. Feit is gewoon dat er een hoop insta-famous influence flapdrollen met Rolex lopen en dat trekt een hoop mensen aan (naast de echte liefhebbers). Ik hou van Rolex maar dat is juist voor mij één van de negatieve aspecten van het merk.

• Bruin
  • Groen
  • Blauw

0 stemmers

1 like

Alle drie mooi✌🏻

Persoonlijk beide en dan de Zenith Shadow eruit… #alleenmaarmijn2cent

1 like

No way.

2 likes

Ik vind het model op nato het leukste. Zo draag ik de mijne. Fijner dan staal zelfs.

1 like

Het zorgt er ook voor dat je merk heel sterk is. Probleem bij omega vind ik dat er vaak geen lijn in zit. Rolex is wat saai… maar superherkenbaar.

Ik heb het niet erover dat anderen herkennen dat je rolex draagt. Als me iets niet boeit is het dat.

Black Bay battle
  • Black Bay 58 blue
  • Black Bay 36
  • Black Bay 925

0 stemmers

2 likes

Ja, inderdaad maar dat grafiek is enigszins verwarrend. Op basis van schattingen heeft Rolex (2020) ongeveer 800k units verkocht en Omega 500k. Het verschil in aantal horloges is minder groot dan op basis van omzet/marktaandeel.

1 like

Denk dat veel Rolex eigenaren meerdere Rolexen hebben. Ik merk het ook aan mijzelf. Nu ik twee Rolexen heb wil ik eigenlijk niks anders meer en ben alweer naar een derde aan het kijken. Er gaat gewoon niks boven Rolex. Zit perfect in elkaar. Pure perfectie…