De prijs van een Jacob is voor mij te hoog voor een horloge in de categorie “krankzinnig en niet een serieus horloge”. Deze Arnold zat nog binnen de pijngrens voor een “niet serieus horloge”.
Aan het uitkijken naar iets nieuws en blauws:
-
- Omega Seamaster AT 38,5 mm
-
- Nomos Club Neomatik
-
- Tudor BB58
0 stemmers
De eerste generatie AT (met teak dial) is erg mooi. Zeker een goede aanwinst!
Met de andere opties is overigens ook niks mis.
Ik heb Omega gestemd omdat je de Ahoi niet noemde.
Gaaf
Dit was wel een te verwachten uitkomst. Deze AT is blijkbaar niet heel makkelijk aan te komen…
Wat betreft de Ahoi: zeker ook een mooie . Ik ben binnenkort in Maastricht; eens kijken of we daar wat kunnen passen.
Deze variant heeft toch ook diezelfde dial? Of is er iets dat ik niet zie? Dat zou de spoeling is minder dun maken. Bovenstaande is wel net een fractie mooier.
Deze 2e generatie herken je aan het ontbreken van het datumvenster. De dial is inderdaad hetzelfde.
Ook prima, maar wel jammer dat ze vanaf de 2e generatie de center links gepolijst hebben. Dat was daarvoor niet.
Ik vind dit oprecht een lastige keuze aangezien je de mooiste AT hebt gekozen en zo waar een Nomos die ik wél kan waarderen.
Toch de AT gekozen want wel een datum en geen kleine seconden
Dat zag ik later inderdaad ook. Dat vind ik toch ook wat minder mooi inderdaad
Dat kun je met wat schuren of een tripje naar een polijstboer goed verhelpen natuurlijk.
Grappig hoe we in die afweging lijnrecht tegenover elkaar staan.
Ik hoor dat Dik Wakker ook banden doet.
Dat effect heb jij op mensen
Niet degenen waar ik mee om ga.
Naar mijn bescheiden mening is deze AT de mooiste uit de hele range. Het valt niet mee om er één te vinden, maar soms moet je geluk hebben…
Fantastische klok!
Correct!
Bij jetco sraat er een te koop. Krijg je nog korting ook:
https://jc-station.com/omega-aqua-terra-150m-39mm-231-10-39-21-03-002-p0067.html
Dit is dus generatie 2 met gepolijste centerlinks en zonder het datumvenster