Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Dat maakt in dragen wel een verschil. De two-liner heeft al enige tijd mijn (passieve) interesse, maar die dikte houdt me tegen. Overigens nog nooit om de pols gehad, ook niet de in-house variant.

1 like

Nou, daar hoefde ik niks voor te doen met Stowa, bijvoorbeeld. Dat was end-to-end zo keurig geregeld dat ik me bijna schaam dat ik het horloge zo kut vind.

Helaas is het wel zo dat er bij Hanhart iets gaat gebeuren. Helaas voor Farer in dit opzicht. Dus, watch this space, zou ik zo zeggen.

1 like

Morgen is de onthulling geloof ik toch? Wordt dat een LE zoals de bronzen 417 van vrijdag of de intro van de nieuwe 39mm?

Ik hoop zo op iets in 39mm, dan ga ik waarschijnlijk de kooptrekker overhalen. De 417es in 39mm is voor mij de sweetspot.

1 like

Beide 40mm en ETA2825 en op stalen band.

Wit of Zwart
  • 1 ) Wit
  • 2 ) Zwart

0 stemmers

Eén van deze ga ik kopen…denk ik :thinking:
Via Olfert NU circa €325.

4 likes

Ik vind hem heel mooi de FXD maar de two liner wint het toch nog voor mij. Ohja hij js van mij :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

  • 269 handwinder
  • 319 Quartz

0 stemmers

1 like
Tudor VS Longines

0 stemmers

1 like

En welke is welke? :thinking:

Oh, links de 269.
‘wit’ de 319.

1 like

Afgekapt cijfers, maar vanwege de kleur van plaat wil ik deze toch even delen:

15 likes

Ik vind hem mooi. :+1::+1::+1:

Welke…beide met een ( modified ) ETA2824-2

Welke…?
  • 1 ) Maurice Lacroix Aikon black 42mm
  • 2 ) Tudor Royal blue 41mm

0 stemmers

Kanttekening de Royal is 2de hands te vinden voor circa €2K…de Aikon voor ongeveer €1,2K

Oogt wat aan de grote kant, maar heel gaaf horloge! Gefeliciteerd!

Ik zou zeggen geen van beiden, want die Aikon zou veel gebalanceerder zijn als hij 40mm was, dan kwam de datum mooier uit. Maar van de twee heeft de Tudor toch echt, echt zo’n lelijke datum-plaatsing dat wat mij betreft de honden daar geen brood van lusten.

Als die Aikon dan ook nog eens de helft minder kost, ja, dan wordt het vrij eenvoudig.

Ik miste optie 3. De Tissot PRX. 670,- ballen, is superb van balans, 40mm groot, 100m WR, en een prachtige dial. Het uurwerk vind ik minder cool dan de standaard ETA, maar voor dat geld? Tja.

13 likes

Romeinse cijfers is voor mij sowieso een no go, Aikon daarom alleen al.

1 like

Ja die is ook mooi met blue dial.
En NU zelfs voor €595 nieuw via Olfert.

6 likes

Met @Fate_Amenable_To_Change eens.

Die Tissot vind ik ook een mooiere keus!

4 likes

Frederique Constant Highlife 2020 Collection with integrated bracelet. (fratellowatches.com)

Zit qua prijs netjes tussen de ML en Tudor in, afwerking is erg goed te noemen voor de prijs en komt ook nog eens met rubberen band erbij, kan je nog wat wisselen.

1 like

Het lijkt mij duidelijk de Royal legt het af tegen de Aikon…althans volgens gemiddeld HF :thinking: