Welke…beide met een ( modified ) ETA2824-2
- 1 ) Maurice Lacroix Aikon black 42mm
- 2 ) Tudor Royal blue 41mm
0 stemmers
Kanttekening de Royal is 2de hands te vinden voor circa €2K…de Aikon voor ongeveer €1,2K
Welke…beide met een ( modified ) ETA2824-2
0 stemmers
Kanttekening de Royal is 2de hands te vinden voor circa €2K…de Aikon voor ongeveer €1,2K
Oogt wat aan de grote kant, maar heel gaaf horloge! Gefeliciteerd!
Ik zou zeggen geen van beiden, want die Aikon zou veel gebalanceerder zijn als hij 40mm was, dan kwam de datum mooier uit. Maar van de twee heeft de Tudor toch echt, echt zo’n lelijke datum-plaatsing dat wat mij betreft de honden daar geen brood van lusten.
Als die Aikon dan ook nog eens de helft minder kost, ja, dan wordt het vrij eenvoudig.
Ik miste optie 3. De Tissot PRX. 670,- ballen, is superb van balans, 40mm groot, 100m WR, en een prachtige dial. Het uurwerk vind ik minder cool dan de standaard ETA, maar voor dat geld? Tja.
Romeinse cijfers is voor mij sowieso een no go, Aikon daarom alleen al.
Frederique Constant Highlife 2020 Collection with integrated bracelet. (fratellowatches.com)
Zit qua prijs netjes tussen de ML en Tudor in, afwerking is erg goed te noemen voor de prijs en komt ook nog eens met rubberen band erbij, kan je nog wat wisselen.
Het lijkt mij duidelijk de Royal legt het af tegen de Aikon…althans volgens gemiddeld HF
De Aikon of de PRX ?
0 stemmers
De Tissot is vele malen mooier plus heeft een eigen gezicht en identiteit. Gebaseerd op hun Seastar uit de jaren 70.
Die is 38mm
‘My bad toch…39mm’
Ding heet zelfs Aikon 39mm. Come on, you can do better.
Oeps…mea culpa…mea maxima culpa.
Ok vooruit. Ik vergeef je.
En dan nog is de PRX mooier. Al is 39 een heul stuk beter van proportie.
Eens. Aikon bezel is iets te funky.
Wederom heeft ‘HF’ geoordeeld.
De PRX Powermatic80 is the winner
Kennelijk volgens onze leden legt de Tudor Royal en de Maurice Lacroix Aikon 42 het af tegen de PRX.
De PRX is dan ook gewoon een heel erg tof horloge! Ook qua prijs