Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Oranje maar als ik echt mocht kiezen turquoise!

2 likes

Oranje. Als ik een blauwe wil dan zou ik voor zo’n Squale gaan.

1 like

Wat is er mis met die Anordain? Vet mooi horloge! En iedereen hier lijkt al zo’n Nomos te hebben.:stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ik heb Anordain gestemd. Die wijzerplaten zijn echt super cool, maar de wijzers van de club zijn mooier. Aan de andere kant zijn de lugs van de Anordain weer beter. Hmmm. Het is niet 100% evident, de keuze.

1 like

Beide wel toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar kan van alles zijn natuurlijk. Misschien dat die Nomos meer biedt voor minder. In-house uurwerk voor maar 1200 euro tegenover een micromerk met als unique selling point een emaille wijzerplaat voor ~1800 euro. Of de Anordain is wat onbekender en onbekend maakt misschien onbemind. Of omdat de Nomos wat dunner is omdat het een handwinder is. Dunno, zeg het maar. :slightly_smiling_face:

Precies en dan denk ik dat het in het echt nog veel beter is. De glans van het emaille laat zich volgens mij lastig fotograferen.

Is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind die warmte behandelde wijzers van de Anordain ook echt fantastisch. Beide eigenlijk wel. Maar die van Anordain hebben geen lume. Maar is dat eigenlijk wel belangrijk. Lastig! :grin:

Exact, beide met hun eigen voors en tegens. Ik ging tegens bedenken die eigenlijk geen tegens zijn, vandaar de poll. Misschien komen ze er op termijn wel beide.

1 like

Tsja; ik zie persoonlijk weinig moois aan die Anordain, echt een horloge dat ik niet begrijp. Weinig aansprekende kast met te veel polijstwerk; vreemde wijzers, rommelige wijzerplaatindeling met allerlei tekst en streepjes. Enige wat bijzonder is is de emaille wijzerplaat, maar dat is het dan ook :thinking:

Nomos Club trekt mij overigens ook niet, dus ik heb niet gestemd :innocent:

4 likes

Los daarvan lijken ze me te kort. En dat trek ik gewoon niet.

Ik heb er eentje in handen gehad, en de wijzerplaten zijn echt, echt erg mooi. Maar ik struikel over de wijzers en kan alleen maar blij zijn met m’n Presage met emaille wijzerplaat.

De lug gap van de Club is daarentegen wat te groot. Bovendien is “in house” wel een beetje rekbaar, het is natuurlijk een zelf gebouwde Peseux 7001 met driekwarts-brug, in plaats van drie losse brugdelen. Want GlashĂŒtte. :slight_smile:

Ik heb nog eens naar de wijzerlengte van de Anordain gekeken
 Ik neem het terug. Nomos for the win.

2 likes

Dan zou ik van de club ook niks verwachten. Die heb ik ook, maar met normaal licht of zelfs 20 seconden (Geen uv lamp overigens) onder een felle lamp houden krijg je nauwelijks lume hoor. Ik kwam er pas achter dat er lume op zat toen ik een foto van iemand anders zag :rofl:

2 likes

Haha herkenbaar. De lume op de Club is heel matig. Misschien in de zomer beter, maar dan heb ik het weer minder vaak nodig :slight_smile:

Verder een topper, maar koop em niet voor de lume!

2 likes

Daar heb je wel een punt; dat heb ik normaal gesproken met Romeinse cijfers. Nu scheelt het dat het bij Club Campus maar de halve wijzerplaat is. :upside_down_face:

Inderdaad, wist dat dit zou komen. Maar in-house is voor mij persoonlijk geen voor (of tegen), dus dat gaat m’n keuze sowieso niet beïnvloeden.

Faux lume, maar dan anders. :joy: Streep ik lume ook uit de vergelijkingslijst, thanks!

2 likes

Ik zie op de foto’s niet goed of ze nu witte of faux patina lume gebruiken voor de markers op de oranje. Op de renders zie ik faux, op de echte foto’s lijkt het gewoon wit

Dat vind ik wel een dingetje, ik hoop dat Doxa bij de 600 reeks overal gewoon wit doet.

Zo ja, dan de oranje. Zo nee, dan een kleur met gewoon witte markers (geel of aqua).

1 like

Lastig te zien inderdaad maar neigt naar wit. En ja dat zou het mooist zijn.

Niet zo haastig. Ten eerste vind ik een gevulde wijzer mooier dan een skelet-wijzer en ten tweede is de lume op mijn Nomos Ahoi zwakjes te noemen, maar hij doet het wel vrij lang. :slight_smile:

2 likes

Heb je hier een voorbeeld van zodat we het een beetje voor ons kunnen zien?

En hier dan ook maar gelijk een foto van zodat we kunnen lachen :stuck_out_tongue_winking_eye:?

1 like

Een doxa hoort oranje te zijn in mijn ogen! En als ik zo vrij mag zijn, de rubber band zit vast goed, dat kunnen ze wel bij doxa - maar die hoekige stalen band die hierbij hoort is echt ECHT heel mooi op de foto’s. Plus handig om te hebben als je em weer flippert.

1 like

Eens vwb oranje. De ss band
kweenie wordt mij denkelijk te veel en ook te zwaar. Maar enfin
eerst eens zien of deze door de ballotage komt

1 like

Ik zou de Oris verkopen :sweat_smile:

Ik zou de oris houden en de BB erbij :grin:

Ik ben heel benieuwd wat @Hogguer hier over te zeggen heeft

Poll is al van even geleden.
Voor nu besloten de Seiko en Oris te houden en morgen wordt als het goed is onderstaande Certina bezorgt. Toch weer een zwarte duiker erbij.

9 likes