Nee hij heeft (had?) wel dezelfde 124270 als ik.
Hij heeft net zo’n hekel aan de obese Submariner.
En de explorer draagt ie volgens mij dagelijks. Ik snap wel dat je 36mm draagt als je niet zulke mannelijke polsen hebt als ik
Haha zo is het. Het moet je staan zullen we maar zeggen.
Idem. En toch…
Ik zat met dezelfde twijfels die @Mieske007 verwoordt. De BB58 in’t blauw moet een van de meest geflipperde horloges zijn die ik hier heb zien passeren. En als het mijn enige horloge zou zijn (haha, stel je voor, 1 horloge hebben ), dan zou ik hem ook flipperen. Draagcomfort is top, heel leuk horloge, maar ik vind het blauw nu in de herfst alvast wat kil naast bv een zwarte plaat die met het gele licht wat warmer wordt. Ik was ook al redelijk beschonken toen ik hem kocht, dat kan ook wel een extra reden zijn.
Soit, zeer persoonlijk uiteraard. In mijn set is dit een prima toevoeging die er niet snel zal uitgaan (al was het maar omwille van het verhaal dat er aan hangt).
Misschien heeft het er ook mee te maken met wat je nog meer in de collectie hebt. De blauwe past niet overal bij, dat klopt.
Zelf heb ik een zwarte plaat als 2e horloge (ik heb er maar 2), welke ik ook met veel plezier draag. Ze vullen elkaar heel goed aan.
Neem aan dat het op een koopavond was, anders begin je wel vroeg.
AK heeft naar mijn mening geen bestaansrecht in de Rolex line-up. Het staat nergens voor en heeft geen purpose of geschiedenis. Het is in mijn ogen een uit de kluiten gewassen Explorer1 met extra cijfertjes die totaal niet matchen en een groene secondewijzer om de rest van het saaie en onsamenhangende design op te fraaien.
Ik ben blij dat ik het hiermee oneens mag zijn.
Het was op een vrije dag in de namiddag en het was ook sneaky, ze bleven maar champagne bijvullen bij de AD.
Achteraf gezien geen spijt van. De blauwe 58 is veruit m’n meest gedragen horloge dit jaar, minpuntjes van de kille kleurschakering ten spijt.
Ach ja, zoals elk horloge tegenwoordig? Wat heeft een Explorer nog te maken met een prototype dat ooit een berg op geweest is en achteraf volledig aangepast is om dan verkocht te worden als “het bergbeklimmershorloge”? Wat heeft een speedmaster nog te zien met de maan?
De air king is een leuk en speels horloge in de line up. Heb nog altijd spijt dat ik hem niet gekocht heb naast mijn Explorer toen ze nog in de vitrine lagen.
Explorer I, ALTIJD +1
Rolex staat erom bekend sterke modellijnen te hebben die ergens voor staan. Je kan de geschiedenis of purpose onzin vinden, maar het geeft een herkomst aan, een plan, een idee. Ik vind dat sommige modellen juist te weinig updaten, waardoor het saai wordt, maar er zit in ieder geval een idee achter. Bij de Air-king ontbreekt dat.
Het is in mijn ogen een explorer1 met extra cijfertjes en wat groen. Voor Rolex is dat speels, maar ik vind het niet geweldig werken. Als speelse Rolex zou ik eerder een Milgauss kiezen dan
Geschiedenis. Heritage. Doel.
Speed. Speed. Speed.
Doe ik sowieso, met alles wat niet effectief deel uitmaakt van dat moment. Uiteindelijk zijn dit speeltjes voor mensen die er meestal niet veel meer mee doen dan aan hun computer zitten en bladeren harken in de tuin. Mensen zoals ik, maar goed.
Ook leuk!
@Brick was me voor. Maar toch: dat had je begin jaren vijftig ook van de submariner kunnen zeggen. Of van de speedmaster. Alles is ooit ergens begonnen.
Ik overweeg een Doxa 600t aan te schaffen. Sowieso op staal en normaal zou ik zeggen Doxa, das oranje, maar nou heb ik de gele met zwarte bezel gezien en twijfel ik. Welke zouden jullie doen (en waarom)?
- Oranje, stalen bezel
- Geel, keramieken bezel
- Neenee Thijs82, je hebt er niks van begrepen, van Doxa moet je deze hebben:
0 stemmers
Ik snap t helemaal en ik twijfel nog wel een beetje (maar ja, de poll moet een beetje overzichtelijk blijven). Ik vind het toffe van deze 600t de hoekige kast en band en de relatief overzichtelijke plaat.
Ik heb ook altijd al in mn hoofd gehad een oranje dial duiker (bij voorkeur Doxa) aan te schaffen. Geel is echter net wat frisser en sportiever.
Snap wel wat je bedoelt. Lastige keuze vind ik. Denk dat ik de oranje met staal net wat mooier vind. Stalen vezels staan gewoon tof.