Ik neem aan dat jij niet met een iPhone rondloopt?
Ik weet dat er bij horloges deminishing returns zijn als je omhoog gaat in prijs. Maar daar binnen kan je ook nog prima kijken wat wel en wat niet te duur is in vergelijking met het andere aanbod. Een horloge van 6.5k met een accuratesse rating van +15 en -10 sec per dag, dus zonder enige vorm van chronometer certificering is raar. Omega biedt bijvoorbeeld in die prijsklasse gewoon de master chronometer certificering aan. Dat is wellicht iets kleins voor sommige mensen maar bij luxe horloges mag je best muggenziften.
Was dit antwoord voor mij bedoeld? Mij ging het er meer om dat ik in elke sector mensen bereid zijn de “woekerprijzen” te betalen die gevraagd worden door fabrikanten. Ikzelf vind 1200 euro uitgeven aan een telefoon exorbitant als ik ook met een 200 euro telefoon mijn ding kan doen. Als je bedenkt dat Rolex AD’s wel een BNIB Submariner voor 1 tot 2x RRP kunnen aanbieden via hun gebruikte kanaal ipv nieuw dan is idat ets wat me meer tegenstaat dan de "woekerprijzen
Maar die 1200 euro telefoon kan meer. En zal qua features ongeveer het zelfde bieden als een 1200 euro telefoon van een andere fabrikant.
Je kan geen 1200 euro over hebben voor een telefoon. Maar dat hoeft niet te betekenen dat die telefoon niet markt conform geprijsd is. Dat zijn de deminishing returns die er ook bij horloges zijn. Ik vind die SLA037 uit de markt geprijsd. Verkoopt volgens mij ook slecht en nog nieuw met veel korting te koop.
Haha, staat ook niet op de website door veel lezen, reviews, YouTube erachter gekomen wat alle verschillen waren en misschien mis ik er nog een paar. Ondanks ik het niet met je eens ben qua hi-beat uurwerk (vind ik wel degelijk meerwaarde hebben, ondanks de rating komt -5 en +5sec eerder in de buurt) ben ik het wel met je eens:
List is de 037 in mijn ogen ook belachelijk en zou ik er ook nooit voor betalen, maar neemt niet weg als je nu een 017 of 037 wil kopen je ongeveer hetzelfde kwijt bent (037 iets gezakt en 017 gestegen)
Omdat er vanuit Seiko weinig of geen info is zeggen veel mensen in reviews ook maar wat volgens mij. Want hoe weten zij of iets zaratsu is of niet. Ze zijn zelf niet bij het polijsten geweest
Het hi-beat uurwerk is ook wel een upgrade, bedoelde alleen te zeggen dat het een bescheiden upgrade is en geen verdubbeling van de prijs waard.
Ik mag toch hopen dat ze bij Hodinkee weten waar ze het over hebben
Ik ben die prijs ook niet aan het verdedigen, ondanks de hi-beat, zaratsu, keramische bezel en ever-briljant steel is de list nog erg (te) hoog. €3.800 vs € 6.300 is natuurlijk een behoorlijk gat terwijl er niet eens een stalen band bij zit, maar dat hij hoger afgewerkt is en overall beter is, is gewoon een feit. List rond de € 5.000 had ik een reëler bedrag gevonden.
Los van dit was ik alleen benieuwd waar er voor wordt gekozen nu ze dezelfde prijs zijn +/- alleen de 037 wat beter is op veel fronten.
Uhm, de 017 en de 037 gaan toch voor ongeveer hetzelfde bedrag? (allebei rond de 4k)
Nu wel, rond de 5k. List zaten ze ver uit elkaar.
Ja. Dat is echt zo. Niet dat ze allemaal onder de 500 gingen, maar het merendeel wel. Zie bovenstaande link voor redelijk diepgaande charts met prijsontwikkeling.
Thanks voor verdieping haha! En iedereen bedankt voor het stemmen.
Dit dus, in combinatie met de stalen bezel (ipv een bezel insert dus) wel een winnaar voor mij:
Nice Cihanski!!
- Tag Heuer Aquaracer Calibre 5
- Breitling Colt
0 stemmers
Deze Breitling is een beetje ‘hasbeen’, toch liever de Tag die een moderner uitstraling heeft
Wat ik wél tof vind aan de Breitling is de vintage diver look met stalen bezel dus…
Als er nog goede tips zijn wat betreft (solid) stalen bezel diver watches met een blauwe wijzerplaat, kom maar doorrrr
Eigenlijk vind ik ze beide lelijk. Sorry.
Nergens voor nodig hoor, kwestie van smaak toch
Mooi! De kermaische bezel