Ik kijk altijd met veel plezier naar de Sturmanskie van @BrowningGTS, dus ik denk er wel over na. Helaas kan ik de 2609/3725127 nergens meer vinden, maar in plaats daarvan is de variant met een normale deksel wellicht een optie.
Budget dresser vs Hoger Budget () dresser
- Longines Conquest Heritage €475
- JLC Reserve de Marche €5000
0 stemmers
JLC, hoewel niet het meest begeerlijke model in mijn ogen. Beide zijn trouwens wel mooi. Banden een tikje te grof in beide gevallen naar mijn mening.
Op deze foto’s de Longines, al is de plaats voor het datumvenster afzichtelijk (ja, bij de vintage modellen ook). Qua afwerking en uurwerk wint de JlC het natuurlijk.
Wat zou je er dan liever op zien? Die JLC zit op een originele alligator…
Misschien vertekent het hoor. Maar een ongevulde alligator zou mijn keuze zijn. Iets donkerder ook.

donkerder
Dit ben ik voor dress met je eens. Echter, als student ben ik veel vaker casual dan in 3 delig grijs. Daardoor deze kleurren!

student
Lekker bezig! Fijne horloges sowieso, maar voor een student natuurlijk helemaal.
Wow zijn die Longines zo betaalbaar? Ik dacht 2x zo duur eigenlijk.
Ja dit zijn voor beide de tweedehands prijzen in gedragen staat. Zegmaar dagwaarde van deze twee.
Ben benieuwd naar de meningen hier! De HF lieveling Baltic Aquascaphe of de minder bekende Echo/Neutra Cortina 1956. Vergelijkbaar qua looks maar ook qua maten Baltic v Echo:
Diameter: 39 v 40
L2L: 47 v 46
Hoogte: 12 v 11,9
Vind de Baltic mooi qua eenvoud, maar bij de Echo gebeurt er wat meer. Misschien iets teveel, want het 1956 Cortina embleem is niet helemaal mijn ding. Maar wat mooiere lugs en wijzers, en wat meer in balans?
- Baltic Aquascaphe
- Echo/Neutra Cortina
0 stemmers
Hoe de naam en tekst op de plaat een horloge kan verpesten Wat is dat nu weer voor naam, Echo/Neutra.
Oke even een polletje hier omdat ik weer onrust heb…
Door het grote prijs verschil nu wel twijfel omdat extra budget wel lekker is voor de zoektocht naar iets ernaast.
Rolex Sea Dweller 116600
vs.
Rolex Submariner 114060
vs
- 116600
- 114060
0 stemmers

Door het grote prijs verschil nu wel twijfel omdat extra budget wel lekker is voor de zoektocht naar iets ernaast.
En daarna doe je de no date sub weer weg omdat hij zo gewoontjes is. De SD houden en door sparen
No date, want no date.
Jlc. Ondanks dat ik denk dat er mooiere JLC’s zijn.
De datum plaatsing van de longines vind ik overigens niet echt mooi. IMHUMBLEO.
Normaal zou ik voor de baltic kiezen. Maar die heb ik al eens gehad. Dus zeker benieuwd naar de echo.

weer onrust
Ben je überhaupt wel eens in rust…?
Zo nu inhoudelijk.
Een 114060 vergelijken met een 116600 is niet te doen.
In alle opzichten is de Sea dweller de winnaar.
Enige wat ik mij nog zou kunnen voorstellen is om m in te ruilen tegen een 124060.
Basta.

Enige wat ik mij nog zou kunnen voorstellen is om m in te ruilen tegen een 124060.
Ook een optie!