Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Brrr. Een witte gast op een dooie neushoorn. Soms kun je je afvragen in wat voor tijd mensen leefden. :slight_smile: Needless to say dat ik meer een Cartier man zou zijn. Of een Reverso man. Gewoon tijdens een potje bridgen voor het haardvuur of zo. :slight_smile:

1 like

Ik wil je niet teleurstellen maar dit is toch echt een echte mannen sport horloge!

Ik had altijd de indruk dat het peerd het werk deed in polo. Zelf speelde ik vroeger waterpolo, daar krijg je geen hulp bij. Wij mochten geen horloges dragen, wij hadden rubberen over-zwembroeken en rare biggles petten op de kop. Maar goed.

1 like

Dat is dan denk ik een gevalletje onwetendheid. Bij waterpolo lijkt zo’n Ploprof ideaal om de tegenstanders tanden eruit te meppen!

3 likes

Hoewel het 2 horloges zijn uit 2 verschillende segmenten en prijs categorieën, overweeg ik met de winst van de OP36, de BB56 te kopen. De BB58 vult een groter “gat” in mijn collectie en op die manier maak ik ook weer budget vrij om de zoektocht naar een volgende piece op te tuigen.

• Rolex OP36 Green
  • Tudor BB56 Black

0 stemmers

Sowieso een stem op het horloge dat niet groen is.

:grimacing:

Verdiepingscursus en een verrassende kandidaat die eigenlijk alle boxen aantikt…
  • Seiko SRPG57K1 Prospex Sea “Save the Ocean” Penguin SE
  • Tag Heuer Aquaracer 300M Calibre 5 WAF2010

0 stemmers

1 like

Die op36 groen is onwijs gaaf! Die zou ik super graag willen hebben, dus die krijgt sowieso de stem! :sweat_smile: lekker houden!!

1 like

Oké nog eentje dan met de BB58, meer aan elkaar gewaagd…

• Tudor BB58
  • Grand Seiko SBGV245

0 stemmers

Groot GS fan maar deze is toch iets wat saai, misschien dat de foto’s hem geen recht doen.

3 likes

en de nato helpt ook niet.

1 like

Als Grand Seiko fan heb ik Tudor gestemd. Ik heb die SBGV245 gehad (mijn ex staat nu voor een tranentrekkend schandalig bedrag te koop in een webwinkel near you) en de bezel is me te kwetsbaar, en het horloge mist op één of andere manier contrast. Het deed mij niks, zeker niet nadat ik ontdekte hoe breekbaar hij was en hoe slecht hij op het krijgen van wabi-sabi reageert.

De BB58 zou je af kunenn doen als de veiliger keuze, maar het zwart met gilt en het rode accentje… Ze doen dat erg, erg goed bij Tudor. Het resultaat is zowel draagbaar als goed met wabi-sabi over tijd als gewoon erg flexibel in de banden. :+1:

Zie maar eens een passende band te vinden voor die kleur wijzerplaat. Da’s echt waanzinnig moeilijk, en de oorspronkelijke band is een stug en oncomfortabel stuk scheepstouw.

2 likes

Foto’s doen hem zeker geen recht. Maar super spannend is hij ook niet inderdaad.

Leuke reactie, mijn ervaring is precies hetzelfde. Het is een onwijs knap horloge, maar ik merk dat ik hem nooit draag. Mede vanwege de dingen die jij noemt. Het horloge mist karakter. Als een soort hele knappe, maar verschrikkelijk saaie vrouw. Ik overweeg de GS in te ruilen voor de Tudor. De reden dat ik de GS nog niet weg heb gedaan is omdat ik bang ben als ik spijt krijg, het heel moeilijk zal zijn om hem weer terug in bezit te krijgen. Maar is dat een goede (enige) reden om aan een horloge vast te houden…?

2 likes

FOMO? Natuurlijk niet. Die mooie maar saaie vrouw ga je toch ook niet trouwen? Dan weet je dat je iedereen z’n tijd aan het verdoen bent. Ik heb de Serica 5303, de Baltic Aquascaphe GMT en een Halios Seaforth te pakken voor hetzelfde geld als waar die SBGV245 nu voor over de toonbank gaat.

Nu zou ik mijn drie stuks duikertjes niet op de BB58 inruilen, maar de GS wel, en ik ga heel erg m’n best doen om geen analogie naar vrouwen te trekken. :slight_smile: Ik wens je succes met je overweging, maar die FOMO moet je laten gaan. :+1:

1 like

Zoek een “allrounder”. Ik doe bureauwerk, maar mag niet te fancy zijn. Lekker leuk uurwerk zoek ik.
Heb al een daily beater met mijn G-shock 5610.

2 likes

Ik wil eigenlijk heel, heel, heel, héuuul graag voor een Sinn 556 gaan. Maar sinds iemand “te kleine wijzers” heeft gezegd kan ik dat dus niet meer niet-zien…

Voor mij dan maar een Damasko DS-32 dus. 🤷

3 likes

Dat en de datum is zo lelijk gedaan. De nomos any day of the week.

1 like
Witte plaat battle:
  • Breitling Chronometer Colt 41mm
  • Formex Reef V2 42mm

0 stemmers

2 likes

No contest! :sunglasses:

2 likes