Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Formex, want iemand moet vernieuwing aanmoedigen?

1 like

Hoe vernieuwt Formex nog dan? Ze hebben de verende kasten laten varen voor dit model, en het is nog steeds niet moeder’s mooiste. Breitling any day all day, ook omdat je de Formex aan de straatstenen niet gaat slijten mocht je het toch niks vinden na een tijdje.

Nu ben ik slecht in het opvolgen van m’n eigen advies, want ik zit zelf altijd met merken te kutten die afschrijven, maar je kunt een ander voor hetzelfde behoeden, nietwaar?

8 likes

Ontwikkelingen in de zoektocht. Crème/off white wijzerplaten vallen af. Het kleurt gewoon niet jofel bij mijn huidskleur. Ik heb een zwarte en een blauwe plaat in de collectie en wilde eigenlijk een aanvulling met een lichte plaat. Enfin, niet te licht dus.

Ook een horloge waar ik lang mee vooruit kan. Horloges met een teveel bling houden het op de lange termijn niet, denk ik. Enigszins ingetogen, of saai zo je wilt, is niet eens zo gek.

Niet te veel bling zei je? Waarom dan toch de SLGH005? Omdat het zo’n prachtig sieraad is! Maar als gezegd, tricky want bling. Het traditionele ontwerp van de Piaget Polo S is wellicht op de lange termijn veiliger. Mooi manufactuur uurwerk (geleend van Cartier, vooruit). Kom niet aan met poor man’s Patek. lees je dan even in, zou mijn advies zijn :beers:

Schieten maar

• Grand Seiko SLGH005
  • Piaget Polo S

0 stemmers

4 likes

Ja, allemaal waar. Hoewel dat van dat waardebehoud nog nooit echt een argument voor mijzelf is geweest. Ik koop alles met het idee dat ik het wil houden en accepteer m’n verlies bij een miskoop.

Ik vind deze Formex ook niet zo mooi (de vorige wel) maar de Colt is voor mij zo’n platgelopen pad dat ik er niet warm of koud van wordt. En die stalen bezel met opliggende 12,15,30,45 heeft is ontzettend kitscherig… En ik heb altijd een zwak voor de underdog…

De gs heb ik gestemd. Maar de piaget is ook niet mis. En wellicht de betere keuze voor jou gezien de kleur van de wijzerplaat :grin:

1 like

Inderdaad, en wat mee speelt; lijkt me iets meer een bandenswapper. Blauw/grijs bandje erop…nom nom

1 like

Muv deze witte variant…die is irl heel erg geslaagd. :ok_hand: Mijn foto…

14 likes

GS hands down, is bij de eerste oog opslag al mooi. Die Piaget is vast een fijn stukje techniek maar de vorm van de kast (cirkel) ten opzichte van de vorm van de wijzerplaat (squircle?) slaat voor mij de plank helemaal mis. Wordt zelfs een beetje misselijk als ik er lang naar kijk… :nauseated_face:

2 likes

Waarom kies je dan tussen die twee horloges? Voor 700 heb je een witte Baltic Aquascaphe, voor 1200 heb je een witte Sinn 104. Dan zijn er nog witte Aquaracers voor rond de 2500 list.

Erg mooi. :+1:

9 likes

Merci bordeaux :+1:

1 like

Ja, stiekem wist ik dat al :shushing_face:

2 likes

Oh, shit, ik dacht dat de reageerder de vraagsteller was. Maar goed, nog steeds de Breitling. Of de Aquaracer Caliber 5 met stalen bezel. Omdat ik stalen bezels cooler vind dan zwarte. Doet me aan m’n oude trouwe Stargate denken. Die ik twee keer verkocht, want te groot.

3 likes

Ik vind dit zelf op de zwarte 556 minder storend dan bv. op blauw. Maar Damasko idd boven Sinn, niet alleen voor de wijzers.

2 likes

De vraagsteller ben ik en momenteel in de ban van de Aquaracer Calibre 5 en de Colt 41mm

Dus het gaat de goede kant op :smiley:

Closing in…
  • Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 41mm
  • Breitling Chronometer Colt 41mm

0 stemmers

4 likes

Nog steeds…no contest. :sweat_smile:

2 likes

Als je een lichte Aquaracer had gepakt had ik die gekozen. Breitling for the win.

3 likes

Ik vind dezelfde Tag met een witte plaat dan toch niet hetzelfde gevoel geven… en heb al net een mooie Seiko AGS in het blauw met stalen bezel kunnen kapen…

Dus die Breitling, ja die ja… :thinking:

2 likes

Gaan…krijg je geen spijt van. :+1:

2 likes

Het begint steeds moeilijker te worden. Toch de breitling.

3 likes

Ik besef nu pas dat jij er dus daadwerkelijk één in je bezit hebt haha!!

Deze met de wings was legendarisch geweest denk ik, jammer dat ze daar van af zijn gestapt…

1 like