De old school, eerste generatie Datograph (39mm)
Of de Datograph up/down (41mm)
- Datograph 1ste generatie (39mm)
- Datograph UP/DOWN (41mm)
0 stemmers
De old school, eerste generatie Datograph (39mm)
Of de Datograph up/down (41mm)
0 stemmers
Balletje nr 1. Vind mooier als op deze blauwe plaat de subdials 1 geheel vormen met de rest. De donkerblauwe bezel geeft het nodige contrast. Donkerblauwe subs is imo teveel.
Ennuh…gaaf ding! Ik blijf Ball horloges erg geslaagd vinden. Zou zelf in de toekomst ook nog wel eens zoiets willen.
Eerste generatie. Dat wit knalt!
Oh mijn God, dankzij @Bwatched heb ik nu mijn “end-game”, “grail” gevonden!
De Lange Datograph eerste generatie.
Wow
wat kost zo’n ding? Ik ga ff een jaarof 10 moeten sparen denk ik. EDIT: opgezocht. De route wordt staatsloterij of erfenis van Nigeriaanse prins
Voor mij de nieuwe versie. De maat van de oude is wel iets beter maar mijn voorkeur gaat uit naar het wat subtielere design, de chromen wijzers en zonder Romeinse cijfers
De eerste, maar dan zonder de romans. En ik blijf moeite houden met van die laaghangende subdials en het feit dat onder de tien een vakje van de datum leeg blijft. Nee, voor mij zou deze 't gewoon niet worden.
Er zit ook een verschil in de belichting van de foto’s.
Die nieuwe knalt ook lekker.
Sorry!
Persoonlijk vind ik dit juist het toonbeeld van dit briljante design.
De dial layout (van met name de 1ste gen.) is met zoveel aandacht samengesteld. Echt een staaltje iconisch horloge design.
Exact 50/50.
Gat goed zo!
Wie ben ik om jou te vertellen wat jij mooi moet vinden?!
Een heel lastige keuze. Bij de 39mm vind ik de kastpoten weer te lang terwijl ik bij de 41mm de aanduiding van de gangreserve weer iets minder vind. Verder alleen maar pluspunten! Mijn keuze valt echter op de 39mm enkel door de maatvoering.
Old school.
Met name vanwege de diameter. 39mm is maat voor een chrono.
Maar dat wist jij al lang
Jammer van die Romeinse cijfers maar dat is dan maar zo.
Hierna volgt nog een relaas van @Fate_Amenable_To_Change ivm die datum.
Die optie geen Jlc komt. Binnenkort
Als ik toch moet kiezen:
Ik kies ook voor de eerste optie. Hoewel geen fan van grossdatum met t lege vak überhaupt vind ik bij de nieuwe versie t pr wijzertje storend.
Prijs is aanvraag gok dat dit richting de 60k gaat? Achterkant is natuurlijk waanzinnig
Die is gewoon kut. Maar niet zo kut als de ab/auf indicator. Of de te laag liggende subdials. Of die derde knop op links.
Eens!
Ik moet wel zeggen dat de kleinere door het kleine formaat en de dikte, hoog op de pols draagt.
De nieuwe zou een stuk beter dragen (de up/down heb ik zelf nog nooit gepast).
Platinum gaat over de ton
Zelf ben ik eruit
Voor mij is het de Up/Down in rose met zwarte plaat.
En rose goud die je laat zien dan? Schat een €70 k?
83 dacht ik…
Doe ik mijn Tudor BB GMT weg voor de nieuwe Pelagos, of niet?
0 stemmers
De GMT die ik nu heb
De Pelagos waarvan ik denk dat ik hem heel mooi vind…
Eerst passen en voelen🤗
Ligt er ook een beetje aan wat je voor de rest in je collectie hebt denk ik
Collectie bestaat uit Speedmaster, Tudor GMT, vintage Seamaster en Maen Hudson