Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Zijn de

het aantal lijnen text op de wijzerplaat?

Of heeft het met iets anders te maken?

Serieuze vraag, want dat is het enige wat ik op de foto zo snel kan ontdekken. :slight_smile:

2 likes

Zijn het aantal cijfers (digits) in het referentienummer. In dit geval is de pepsi GMT 16710 5-digit en die submariner 126610 6-digit

In het algemeen worden de 5-digits de (neo)-vintage exemplaren genoemd en de 6-digits de moderne. De 6-digits hebben dikkere kasten, zijn zwaarder en hebben keramische bezels.

6 likes

Als het een zwarte sub was geweest had ik zeker de GMT gekozen, maar ik ben een sucker voor groen.

2 likes

Thanks voor de uitleg!

1 like

Normaal ben ik erg van het (neo-)vintage en vind ik de Pepsi sowieso heel tof. Nog steeds trouwens. Maar vind het groen van de bezel van de 6-digits echt heel mooi. Zeker in combinatie met het zwart.

Dat is de sprite toch?

2 likes

Nope de Sprite is de gmt met de kroon aan de “verkeerde” kant.

Dit noemen ze wel de Starbucks

2 likes

Ah, dank :+1:t2: Ik geloof dat ik die mooier vind dan de Sprite.

1 like

YM37 vs BB58

YM37 vs BB58
    1. YM37
    1. BB58

0 stemmers

1 like

Ik zie geen verschil qua kast, dus ik weet niet exact welke hoeveel digits heeft. Wel vind ik rood blauw veel mooier dan dat modderige groen. Wat paradoxaal wel hoogglans is.

Een soort rotpunkt keukendeur van een Greenpeace lid die een stevige jonko had gerookt bij het uitzoeken van die kleur. Alu 4 life, g. Het liefst met vier cijfers.

Ik stem op allebei weg voor een 1675 Cornino.

1 like

Jij, als gekende millimeterneuker tot achter de komma, ziet niet dat de Sub enigszins obees oogt tov de GMT? :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ze zijn allebei lomper dan een 4 digit, en ik werd verblind door de shine van die Rotpunkt bezel. Sorry. :pray:

2 likes

:face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:

Hij is populair in t groene maar op foto zie ik t ook niet…

1 like

Komt die weer!

6 digit. Maar dan uitsluitsel 12 serie.

En bij 5 digit alleen de seadwellert

2 likes

Dit specifieke groen vindt ik echt een van de minst mooie groen die je kunt krijgen op horloges. Die Pepsi is wel echt zoveel cooler.

2 likes
Sporty Dresser <1k Ronde 2: Japan vs The Europeans
  • Citizen Collection NB1050
  • Archimede Klassik 200
  • Christopher Ward C63 Sealander

0 stemmers

image

4 likes

Da’s een non-battle vind ik, als het om “sporty dressers” moet gaan. Enkel die Archimede voldoet daaraan :slight_smile: Citizen vind ik sowieso niks, de Christopher Ward is wel tof maar is meer een “bedaarde would-be duiker” qua uitzicht imo.

2 likes

Wat mij betreft hoort een dresswatch op leer. Dus inderdaad, de Archimede is de enige die voldoet. De Citizen met een mooi leren bandje zou mogelijk ook prima kunnen zijn. Je levert iets in aan verfijning en wint aan veelzijdigheid, niet per se een slechte keuze.

De CW presteert het om ondanks zijn relatieve eenvoud toch een beetje gimmicky overdesigned te zijn met die gekke wijzers. Die gaat mij nooit overtuigen als horloge voor formele gelegenheden.

2 likes

De archimede is super saai, de ch ward is vreemd met de wijzers, de citizen is dan wel weer leuk

2 likes

Bij de Christopher Ward gebeurt er mij iets te veel qua kleuren, wijzers en hoge rehaut, bij de Citizen zijn de lugs mij veel te strak/aggressief en het datum venster is erg aanwezig.

De Archimede is wat dat alles betreft veel gebalanceerder.

1 like

CW all the way :+1:

9 likes