Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

ga ik het toch zeggen:

Altijd de optie die NIET de Rolex. Want ja, een stukje merkbeleving is gewoon belangrijk! :kissing_heart::beers:

1 like

Lastig! Toch voor de omega gestemd maar… niet van harte! Longines is ook echt wel gaaf. Ook hele mooie vintage beschikbaar. Kan eigenlijk niet fout

Zeg nooit nooit. :slight_smile:

1 like

Als… Als… Als… Ooit. Dan een 5-digit heb ik recentelijk geleerd… :wink:

2 likes

Ik vind de voorrangsbordwijzer minder lelijk dan de mercedeswijzer, dus voor de Tudor gestemd :sweat_smile:

4 likes

Dan weten we dat. Specifieke reden hiervoor?

2 likes

De old scool militaire subs, de orginele explorer en de de eerste explorer 2, dat soort dingen, voor puur het horloge vind ik ze tof.

Maar.

Alles met een lexrolexrolexro chapter ring vind ik te kut voor woorden. De epistels text op de wijzerplaat vind ik cheap en wat pretentieus, alsof het horloge zelf een beetje onzeker is over zichzelf. Fluted bezels vind ik echt mega lelijk. Two tone dingen meestal ook. Datum vergrootglaasjes wil ik het liefst uitknijpen.

Maar wat voor mij echt de harde nee is zijn de hype en de manier waarop het merk Rolex een Veblen product is geworden. En waarop ze daar als bedrijf op lijken te kapitaliseren door in hun marketing net niet aan geschiedt vervalsing te doen. Ik wil daar gewoon niet mee geassocieerd worden. Vind het jammer voor de liefhebbers die van het merk houden om wat de horloges intrinsiek zijn.

Iedereen die zo’n ding oprecht tof vind, power to you :+1:! Iedereen die mij iets probeert te vertellen over afschrijving en waardevermeerdering… :yawning_face:… don’t care, go away. Iedereen die zo’n ding koopt om te laten zien dat ze knaken hebben… :yawning_face:… don’t care, FO.

Al met al, niet voor mij dus. :yum::kissing_heart:

10 likes

Dat is prima samengevat :grin: :+1:

1 like

grappig om te zien dat je dan een Christopher Ward draagt die duidelijk (maar verkeerd) geĆÆnspireerd is op een Rolex … explorer …

3 likes

Bedankt, denk ik.

2 likes

Zalig he? Merk op, niet te lezen hoor. 38,5mm bezel included, (rolex zoals mannen: altijd groter voordoen dan ie effectief is) dus n dial van rond de 30mm, je merkt er niks van. Soort zwarte waas onder de opzichtige kroon op 12.
Ik vind t n goeie balans met de subdials waarvan er 2 totaal ongecentreerd zijn

8 likes

Dat is het sterke van dit ontwerp. Net als de ongelijke lugs. Kijk door je wimpers en hij is perfect in balans :ok_hand:

De 16520 heeft gewoon een laag voorhoofd.

2 likes

Verheven boven de middelmaat :+1:t2:

1 like

@WJH heeft zeker n punt wat betreft t gehype en prijzenwaanzin etc maar blijven ijzersterke ontwerpen en in elkaar gestoken klokjes

4 likes

Veel Rolexen zijn gewoon een stuk cooler dan hun eigenaar, en daar lijdt het imago ook wel wat onder.

Goed dat ze ook door liefhebbers gedragen worden. Daar zijn mijn ogen echt voor open gegaan sinds ik dit forum bezoek.

5 likes

chronootje … yes … ticks all the boxes :wink:

Deze mag op een tegeltje wat mij betreft :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Haha, yup! Helemaal blij mee ook. :hugs:
Vind 'm zelf altijd het meeste op deze lijken eigenlijk.

Maar dat is natuurlijk ook een klein beetje een explo derivaat.

En, eerlijk is eerlijk, als deze beschikbaar was geweest voor rond de 1k was het best een kanshebber voor mijn verzameling geweest.

En niet die puist had gehad natuurlijk… :point_right::point_left:

3 likes

Vind 'm zelf altijd het meeste op deze lijken …

Mijn teckel lijkt ook op een ā€˜heel’ grote hond, maar als je naar de details begint te kijken …
:stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

Gelukkig zitten die niet op hf šŸ«¶šŸ»

2 likes