Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Battle! Patina of modern?

:arrow_down:

• Patina
  • Modern (geen patina)

0 stemmers

:arrow_down:

1 like

Niks mis met die JLC hoor, maar dit is geen wedstrijd.

1 like

inderdaad dit is geen wedstrijd :slight_smile:

1 like

Een jlc deep sea met Patina :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha, OK, dit is geen battle, in mijn ogen en op dit moment in ieder geval. Ik blijf chronograaf-duikers een beetje vreemd vinden. Daarnaast vind ik de indices van de JLC niet lekker kloppen, zeker in combinatie met een duikbezel. Het geheel is me gewoon wat te druk en ambigu.

Zet dat naast de tofste Rolex (en misschien ook wel tofste duiker überhaupt) die ik ken, en de keuze is reeds gemaakt.

1 like

Als je nou eens twee gelijke horloges liet zien, eentje afgeragd en verbrokkeld, en de andere nieuw… Dan was het eerlijk. Maar een JLC modelletje druk versus een klassieke Sub in de juiste vintage uitvoering, ja, daar moet zelfs ik over nadenken.

Toch JLC gekozen, want die hebben nog nooit Mercedes wijzers gebruikt, en dat spreekt toch voor het merk.

4 likes

Wat is er eigenlijk mis met Mercedes-wijzers op een 5513? Ik snap dat je er inmiddels iets tegen kunt hebben, want cliché en vaak nagemaakt, maar op een oude Rolex “mag” het toch wel?

Als ik iets op deze wijzers zou moeten aanmerken, dan zou ik hooguit zeggen dat ze een tikje iel zijn in vergelijking met de indices :man_shrugging:

2 likes

Nou vooruit dan.

We moeten het hier mee doen. Nog meer afgeragd heb ik niet in huis.

Patina of modern?

• Patina
  • Modern

0 stemmers

1 like

Da’s alleen hetzelfde horloge in naam, Henk. Da witte gij ook. No contest. Ik ben benieuwd hoe het forum stemt.

1 like

Da’s een algemene vraag. Alles, is mijn antwoord. De 5513 is hoogstens zo cool dat ik het accepteer. Maar ook zij zijn ooit met sticks begonnen. :+1::thinking::wink:

Doe eens een battle tussen je 5513 en je vintage Breitling. Die laatste is één van de weinige die voor mij de 5513 als favoriet doet twijfelen :sunglasses:

2 likes

Sakkerloot, da’s niet misselijk.

2 likes

Ok. Goed idee. Denk dat ik dat al eens heb gedaan maar here we go:

Battle tussen 5513 patina en de Breitling 817. Issued.

• Breitling 817
  • Rolex 5513

0 stemmers

.

.

. . .

11 likes

Allebei prachtig! Wellicht de 2 mooiste horloges van het forum :sunglasses:

Ik ga even goed nadenken welke ik het mooiste vind :thinking:

4 likes

Nog steeds de Rolex. :blush::+1: Mooi hoor, die oude kasten en bezels.

2 likes

Leuk de vintage Rolex maar het horloge mist wel de datum en puist zoals het heurt bij een Rolex sub. Ik stem op de Breitling.

1 like

Vreemde snuiter ben je toch. :sunglasses:

Mist een datum en een cyclops :see_no_evil::upside_down_face:

Speciaal voor jou dan:

Battle

Vintage Sub met of zonder datum en met of zonder cyclops
  • 5513 zonder datum
  • 1680 met datum en cyclops
  • of een 1680 met datum zonder cyclops.

0 stemmers

.

.

1 like

Zeker, voor de iconische Rolex look. Dit is zo wel erg kaal.

2 likes

Kaal kan ook mooi zijn. :pleading_face:

4 likes

Ik vind de 817 1 van de mooiste horloges op HF, en toch heb ik voor de 5513 gekozen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes