Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Omega. Die is zo goed gelukt in het echt :ok_hand:

1 like

Ho, die is knap. De pushers misschien iets minder mijn smaak, maar die wijzerplaat is echt top. Kleur, reliëf, subdials, wijzers. :ok_hand:t2:

1 like

De Van der Gang vind ik prachtig. De pink panther op de tweede plek voor mij…heel apart.

Terecht.

Meh.

Mooi, maar onmogelijk. Ik zou iets uit de elegance serie voor stellen.

Alweer?

Eigenlijk is de Longines geiniger, maar nog steeds meh.

Meh.

Groene Breitling B09 iets voor je?

2 likes

Vind deze dan toch veel mooier:

22 likes

Ik zou bij een kek kleurtje El Primero voor de blauwe Boutique Edition gaan, die vind ik toch zo tof

20 likes

Die is heul lekker

• Explorer 36
  • Datejust 1601 linen

0 stemmers

De datumpuist is ergerlijk maar eigenlijk vind ik die Datejust wel één van de knapste Rolexes zo. Niet teveel bling, niet zo lomp als de meeste van z’n broers en nichten, classy dial. Mooi. Bestaat die ook zonder puist/datum?

Helaas niet. Is datejust, dus met puist…

het is een beetje zoals zeggen dat mensen die een bril dragen lelijk zijn :wink:
het hoort erbij, niet?

:sunglasses:

mooi, maar kan niet tippen aan de manufacture!

2 likes

Ze zijn niet zo goed te vergelijken deze 2. Ik ben geen vintage liefhebber, maar deze vind ik geweldig. Maar de ontwikkeling oa in de band. De kwaliteit is zo extreem veel beter geworden…

Maar dan noemen we het geen patina. Ja dat is het wel, maar we bedoelen met patina iets anders. Mooi egaal verouderd. Dat is patina zoals we het bedoelen.
Soms ook tropical genoemd. Maar dat is eigenlijk alleen bij het mooi egaal verkleuren van de dial.

Al het andere noemen we inderdaad zoals jij het zegt afgeragd en verbrokkeld.

Dat wint nooit. Dat is niet mooi. :sunglasses:
Daar hoeven we dus geen battle voor aan te maken.

O.k., na deze lange reeks Rolex battles, even wat anders.
Ik hoop ooit nog een mooie vintage Heuer chrono te bemachtigen. Liefst uit m’n geboortejaar (1972). Maar Heuer heeft natuurlijk meerdere iconen gemaakt. Welke van de drie is het gaafst?

• Autavia
  • Carrera
  • Monaco

0 stemmers

4 likes

De Monaco voel ik niet echt. Ik vind de Carrera heel mooi en het meest allround, maar de Autavia wint het bij mij puur op coolheid.

3 likes

Carrera hoe dan ook. Prachtige kastvorm, maar ook daar zijn mooiere versies van gemaakt.

26 likes

Ik sluit me graag bij @Colnago aan. Bovendien is het de meest bruikbare kastvorm. C-shape Autavia is alleen dressed down, de Carrera kan overal bij en de Monaco is een abominatie in de ogen van de heere, Niks tegen vierkante horloges, maar pak dan liever een Nomos Tetra in 29mm.

Zoiets.

3 likes

:laughing:
ja, ja, is niet voor iedereen. :wink: Maar misschien wel het coolste horloge tot nu toe gemaakt, naar mijn bescheiden mening dan. :sunglasses:
Carrera is idd het meest allround, met een

Dat is wel heel mooi aan de Carrera en ja, er zijn vele mooie versies gemaakt. De een nog fraaier dan de ander.

2 likes

Lag gister bij Tourbillon in de etalage in de PC.

1 like