Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

@YY77. Ik weet m ook nog ergens anders in t buitelandland te liggen :slight_smile:
@Rolopalooza. Aardige mensen maar voor ’ wat kunnen we aan de prijs doen, met alle respect’ moet ik daar niet zijn :crazy_face:
@SwedishChef: Prachtig. Maar zoals @Fate_Amenable_To_Change al aangaf: Die moet dus erg hoog zijn.
@Fate_Amenable_To_Change. Hentschel laat me gewoon niet los. Vind gewoon ks leuk en van de H1 is t premium uurwerk niet bepaald lelijk. Vind de 013 niet elelegant genoeg? Wel eensch over dat t uurwerk zeer mooi is hoop ik? Welke longines bedoel je? en groen heb ik al in de vorm van de op. Niet echt behoefte aan nog iets groens

That being said. Ik vraag me af of ik 40 mm wel moet doen met mijn polsjes.
En voor iedereen die voor de roze Zep heeft gestemt: Ik ga even wat ad’s benaderen of ze deze verwachten cq op zicht kunnen laten komen zonder verplichting.

Thanks iedereen voor t stemmen en excuses als ik een aantal mensen ben vergeten in de tags :slight_smile:

Ik was daar ook wat bang voor, maar tijdens het dragen heb ik er geen last van.

Oh geen idee hoor, zag 'm liggen en dacht aan dit draadje :slight_smile:

1 like

Roze Zep gaat een streep door. Alleenonline via Zenith te krijgen of via botique. Ad kan m niet bestellen

Aangezien de dichtstbijzijnde in Parijs ligt gaat m dit niet worden.

Die sturen gratis op. Gaat prima

1 like

Er is nog een mogelijkheid, online bestellen waarbij je nog 14 dgn de optie hebt om terug te sturen.

2 likes

Ik ga geen horloges meer op zicht kopen. Ben in eerlijk in. Vond de Oris met 3k al spannend genoeg. Ik wil een horloge kunnen zien en ‘bepotelen’ in een winkel. En daarnaast als ik niet naar Parijs ga en m zo wil bestellen moet ik hier weer iemand gaan vragen als t via cc moet. En dan snap ik dat iemand niet niet staat te springen voor ca 9k

Parijs is me deze maand een tikkeltje te ver weg al zou ik kunnen vragen of ze m achter kunnen houden zonder verplichting
 Echterweekendje Parijs word dan ook weer een best prijzig dingetje
.

Dan toch maar overschakelen naar plan b. Kleiner dan 40 mm. Hentschel h1 staal of brons :stuck_out_tongue_winking_eye: of toch maar de gs
 :upside_down_face:

Dan Henri 1975 op origineel crappy bandje
Of op crappy gekocht bandje?

• Origineel zwart
  • Beige

0 stemmers

3 likes

Meh. Beiden. Maar de beige iets minder :slight_smile:

Wat een leuk horloge. Laat dit nou net mijn geboorte jaar zijn :laughing:
Is dit de automaat? En de 39mm?.

Ik heb de 1964 gehad. Leuk merk.

Een paar maanden geleden heeft het horloge virus mij ook te pakken gekregen.
Kocht toen een Tag Heuer Carrera Calibre 5, maar het horloge waar ik van droomde was een Speedmaster reduced.
Nu ben ik inmiddels een week of 2 in het bezit van de Speedmaster en krijg hem niet meer van mijn pols af.
Ik vind de Tag Heuer prachtig, maar 2 horloges met een zwarte wijzerplaat is wel wat saai.
Twijfel nu om hem te verkopen en een Oris Sixty-Five terug te kopen of moet ik misschien toch nog even doorsparen voor een Calibre 6?

2 likes

Die Carrera is de mooiste en kan wat mij betreft prima naast een Speedy.

2 likes

Uhm, help!

Nee niks nieuws eigenlijk. Flipperitus, maar deze keer komt ie aangewaaid

Het zit zo; deze geweldige RZE Resolute 2022 Forged Carbon heb ik een tijdje geleden besteld als pre-order: december komt ie binnen.

Helemaal mooi en precies waar ik naar op zoek ben: een stoere en robuuste toolwatch met een mooie zwarte wijzerplaat. Check!

Maar nu:
Tijdje geleden had ik aangegeven dat ik een Serica 4512 Destro California wel errug tof vind en ooit wil bemachtigen (met die geweldige bonklip bracelet natuurlijk!).
Vandaag berichtje: of ik een mint 4512 Destro California wil hebben, voor véél minder geld dan de RZE?!? Hoe dan??

Dus: netjes wachten op de RZE of cancelculture en door naar de Serica??

• RZE Resolute 2022 Forged Carbon
  • Serica 4512 Destro California

0 stemmers

Lekker de Carrera Cal. 5 houden. Bijna iedereen hier op het forum heeft meerdere horloges met een zwarte wijzerplaat. Ik zie het probleem niet. :thinking: Dat gezegd hebbende, zo’n Cal. 6 is ook wel erg fraai. Daar heb ik dus op gestemd. :wink: Wat je ook kunt doen, om wat kleur toe te voegen aan de collectie, is er een lekkere blauwe Squale bijkopen. :grin: :+1:
16560714581742832616968703779054

4 likes

Mecaquartz. Dus grab&go maar toch sweeping seconds.

39mm inderdaad.

Ik ga deze snel weer verkopen ben ik bang. Heb hem gekocht en pas een half uur gedragen. Draag altijd m’n explorer😬

1 like

Ik heb de Cal.6 gehad maar vond 'm met 39mm iets te klein, Jandoedel echter vond 'm perfect! :wink:
Die loopt dus nu met m’n Cal.6 rond! :+1:
Zelf de Carrera Cal.5 41mm, dat is de perfecte maat voor mij

Ik ken de RZE niet echt, maar op de foto ziet die plaat er wel nice uit. De Serica heb ik gehad, en retour gestuurd. Die bonklip is van heel licht materiaal gemaakt, en gaf me een heel erg meh gevoel. Er zijn vettere California dails te krijgen :wink:

1 like

Ik heb meerdere reviews gelezen waar de bracelet inderdaad als nadeel wordt gezien (op foto’s wel cool!), ik twijfel zelf ook over de maat (37mm, best klein
) en handwind mechanisme

Neig meer naar de RZE wat betreft de wijzerplaat

Heb maar een pols omtrek van 16,5cm.
De Calibre 5 is voor mij een perfecte maat.

Ik heb op de Calibre 6 gestemd. Ik ben dan ook bevooroordeeld :hugs: draagt wat mij betreft perfect om mijn 17cm+ polsen

Succes met je keuze!

13 likes