Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

We doen er nog eentje, omdat ik nog beetje twijfel tussen de volgende modellen:

Explorer 36
Datejust 36, groen, smooth/jubilee

• Explorer 36
  • Datejust 36

0 stemmers

1 like

De Explorer, want breder inzetbaar en afgeschuinde bezel. Deze DJ is leuk als aanvulling op een collectie, maar ik zou altijd fluted kiezen dan.

4 likes

Ja ik neig ook naar deze redenatie. Normaal ook voorstander van fluted, maar vind smooth in deze configuratie ook nice en hij moet dezelfde positie in de collectie vervullen als de evt Explorer, naast de YM (blue) en santos medium die ik heb. De YM is al aardig bling, dus nog een bling piece (fluted DJ) is niet wat ik zoek.

1 like

Dan zéker de Explorer :ok_hand: Herkenbare smaak verder.

1 like

Die Mercedeswijzer is een harde no-go, dus voor de Datejust gegaan. Maar ik zou een andere Datejust kiezen; die bolle bezel oogt raar bij die scherp gevormde kast :thinking:

1 like

Eigenlijk heb je al een Oyster bracelet op een sport model, dus dan is een Datejust op Jubilee een grotere afwisseling. Maar zowel de Datejust (in deze config) als de Explorer zijn fijne daily wearers die overal bij passen (vind ik tenminste). Ik heb precies deze mint groene Datejust op Jubilee en smooth bezel en die draag ik met een t-shirt, trui, overhemd, maakt niet uit. Ik vind dat een fluted bezel door zijn bling toch iets te aanwezig is om hem overal en altijd te dragen, vandaar dat ik ook voor smooth ben gegaan.

De Explorer is sowieso een alleskunner en ook iets makkelijker aan te komen, maar de Datejust is specialer.

1 like

Precies, Mercedeswijzer en fluted bezel zijn voor mij ook een no-go, evenals de 36mm!
Dus mocht het een rolex worden (dacht het niet!) dan een Datejust 41mm zonder eerdergenoemde specs!

2 likes

Die indruk kreeg ik al een klein beetje :grin:

:wink:

1 like

Jep; dat is precies de reden dat ik aan deze DJ denk…

We doen het eens met een twist deze woensdagavond.

Een uurwerk battle.

Automaat

Gs 9s

Holy f***. Gs maakt ‘even’ een hi beat met 80 uur gr. De meeste halen dat niet eens met een 28800 bph.

Pareltje :smiling_face_with_three_hearts:

afbeelding

Tov

Handopwinder

Hentschel 1130 p met zijn goldchatons en blauwe schroeven.

Ook een beauty

1. Grand Seiko
    1. Hentschel

0 stemmers

De GS alleen al die afwerking.

Terwijl ik de meeste GS horloges totaal niks voor
mij zijn.

:sunglasses:

Zo een zwanenhals is natuurlijk wel weer cool. :grin:

1 like

Zowel in de horlogerie, als in de badkamer een zeer gewaardeerd onderdeel.

5 likes

Je vergeet nog te vermelden dat GS ook nog een geheel eigen echapement heeft ontwikkeld dat (naar ik als leek begrijp) gebruik maakt van een soortgelijke techniek als de co-axial van George Daniels. In ieder geval een stuk efficiënter met de energie om gaat en daardoor een hogere gangreserve haalt

3 likes

Ik vind handopwinders toffer dan automaten, de Hentschel mooier dan de GS, en ik heb sowieso al weinig voeling met GS (dauphiné wijzers blah blah).

Toch GS gestemd. Om dat technisch grootmeesterschap kan ik niet omheen. Wat een prestatie, dat ding. Da’s stijl Bob Beamon die een wereldrecordsprong neerzet die zó ver ging dat de meetlat er niet op voorzien was. En dan 20 jaar lang met een smug face kijken hoe de competitie probeert bij te krabbelen. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik heb twee horloges al langer op het oog. Eén wat moeilijk te krijgen dan de ander.
Voor nu staan ze beiden hier in het blauw, maar ik kan niet kiezen…

Stiekem vind ik de witte leuker, veel meer details. Meer horloge voor het geld?
Maar de blauwe is weer erg lekker tool…
.
.
.
.

Het gaat om de Omega SMP 300 en de Tudor FxD :slight_smile:

.

• Omega
  • Tudor

0 stemmers

1 like

Volledig dat. En minder hoerelompe wijzers ook. No-brainer voor mij, maar ik heb sowieso al niks met Tudor. :slightly_smiling_face:

1 like

Ja, dat zou voor mij toch wel de Seamaster zijn. Succes met kiezen en we zien het wel!

1 like

Van de 4 kleuren die de 300m diver heeft is dit de saaiste dus daarom de Tudor als het één van de andere kleuren was geweest, had ik de Omega gekozen.

1 like

Oh ik vind naast de witte de zwarte plaat ook wel kekke!
Maar de witte doet het hem voor mij toch wel hoor.

1 like