Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Van de 4 kleuren die de 300m diver heeft is dit de saaiste dus daarom de Tudor als het één van de andere kleuren was geweest, had ik de Omega gekozen.

1 like

Oh ik vind naast de witte de zwarte plaat ook wel kekke!
Maar de witte doet het hem voor mij toch wel hoor.

1 like

Wit en duiker begrijp ik niet. Daarom Tudor. Moest het een tool kleur geweest zijn, dan de SM.

Battle van twee sportmodellen die eigenlijk als vrouwenmodel in de boeken staan, maar ook prima zijn voor mannen met kleinere polsen. Welke heeft jullie voorkeur?

Baume & Mercier Riviera M0A10689

Of

Breitling Chronomat Automatic 36 Blue

(Dames) Sporthorloge
  • Beaume & Mercier Riviera
  • Breitling Chronomat 36

0 stemmers

2 likes

Chronomat all the way. Die 36mm versie vind ik sowieso underrated, tof ding

1 like

Ik ben blijkbaar de enige B&M stemmer. :grimacing:

Mooie Breitling hoor. Maar nogal… tgoh, generiek? Niet veel speciaals aan. “Bubblegum cute” zoals ze verstandsgewijs beperkte maar best aardig uitziende blondines soms noemen. “Oh, mooi”, en tien seconden later compleet vergeten.

Die B&M heeft een aparte smoel. Bouten, twaalfhoek, heel toffe wijzers. Doodzonde dat er geen secondewijzer op zit.

2 likes

Volledige balansbrug wint het altijd van een niet volledige balansbrug. Ik hou er van. Grappig genoeg vind ik de DUW 3001 nog steeds een kunstwerkje met z’n 3,2mm dikte en volledige balansbrug, hoezeer GS ook in een andere klasse mag spelen, als ik het verschil in prijs zie, en daarna het verschil in dikte bekijk… Higher beat en een langere gangreserve interesseren mij blijkbaar geen reet als het betekent dat het horloge dik is.

Dat laat onverlet dat ik een Breguet overcoil en die nieuwe dual impulse escapements wel erg cool vind.

Die wijzers zijn een beetje Ming achtig. Laat ik dat nou net het zwakste punt van Ming vinden. En van bouten wordt niks beter. Van twaalfhoeken ook niet.

Maar dat de lugs dan ook nog eens niet-standaard zijn… Tja.

De laatste nagel in een toch al stevig dichtgetimmerde doodskist.

Breitling 36: Leuk ding. Underrated, @Ojjz. Weer een blauwe plaat. Damn.

2 likes

Vind ik dus ook hoor. Sowieso een onbekend model en merk. De wijzers vind ik juist top @Fate_Amenable_To_Change al is het gemis van een secondewijzer wel echt een ding ja…

Eens! Paar keer bijna gekocht, voordat ik de Citizen had. Nu zou het idd een blauwe plaat te veel zijn in de collectie.

2 likes

Ik twijfel tussen twee horloges om cadeau te geven aan mijn man en ben benieuwd naar waar jullie voorkeur uitgaat en waarom. Heb ze gisteren in de winkel bekeken en kon de knoop niet doorhakken. Met welk horloge zouden jullie het meest gecharmeerd zijn?

Welke seamaster
  • Tissot Seastar 1000 Powermatic 80 green
  • Tissot Seastar 1000 quartz green

0 stemmers

1 like

Die eerste uiteraard. Automaat en bij die onderste staan de subdials echt totaal verkeerd. Die bovenste is leuk, gaat vast voor een blije man zorgen, die onderste vind ik gewoon lelijk eerlijk gezegd.

1 like

Ik mis optie drie, gewoon geen Tissot Seastar. Ik ken je man niet, maar ik vind het een lompe, modernistische duiker, en los van het feit dat het een tegelsteen van 43mm is, zijn de wijzers niet je dat. Tot slot is die T-vormige sateprikker van een secondewijzer ridicuul.

Mag ik met hetzelfde automatische uurwerk een DS Action duiker van Certina voorstellen? In 38mm uiteraard.

Zowel in two tone als gewoon staal/groen verkrijgbaar. Hij gaat altijd lekkerder zitten dan de Tissot.

Als het iets groter moet zijn, pak dan een super titanium horloge van Citizen. Hier bijvoorbeeld de 41mm “Barnacle” heruitgave:

20 likes

Precies :thinking:

Vertel eens wat meer over deze geweldenaar​:muscle::upside_down_face::smiley::face_with_hand_over_mouth:
Sportief of juist een bankhanger?
Kleurrijk of een grijze muis?
Van de techniek of ach doe maar met batterij type?
Enzovoort :grimacing::grin::joy::innocent:

1 like

Stephanie ik sluit me aan bij het gemaakte commentaar. De Quartz versie vd Tissot valt in ieder geval af: lelijke subdials, foutieve datumvenster. Dus wellicht kun je de keuze aanpassen aan de eerste Tissot en de Certina.

Duidelijker keuze tussen twee horloges die er mogen zijn, waarbij mijn persoonlijke keuze naar de Certina zou gaan. Succes met de keuze. Je gaat je man vast heel erg blij maken.

5 likes

Eigenlijk is deze Tissot stiekem wel heel mooi.

Ik zou dan ook zeker voor deze duiker gaan😊

2 likes

Ja, dit dus. Hij benadrukt constant ‘niet te klein he’ en draagt altijd grote horloges (45 mm, eentje zelfs nog meer)

Niet sportief, maar ziet wel graag sportieve horloges :sweat_smile:, qua kledijstijl eerder neutraal en klassiek, maar zijn horloge, de wijzerplaat mocht wel een kleurtje, zoals groen hebben. Techniek, hij heeft nog geen automaat, maar is er wel door gecharmeerd.

Dan ben ik bang dat hij dit te klein zal vinden. Ik dacht de automaat zelfs eerst links te laten liggen met zijn 43 mm… maar toen ik hem in het echt zag naast die quartz, was ik er wel door gecharmeerd.

4 likes

Heel aardig idee! Horloges zijn alleen dermate persoonlijk dat ik een horloge als cadeau altijd behoorlijk risicovol vind. Met een budget in gedachten, is mijn suggestie om manlief lekker mee te nemen naar een stad en wat juweliers langs te gaan. Gezellig uitje samen en hij kan kiezen wat hij echt mooi vindt. Maakt jouw cadeau er niet minder op, misschien wel leuker gezien de gezellige dag samen :blush:

4 likes

Betere suggestie dan die 38mm certina terwijl meneer duidelijk liever grote formaten draagt.

1 like

Die neiging moet 'm zo snel mogelijk uit het hoofd gepraat worden.

Maar hoe groot is de goede man? Lengte, gewicht, polsomtrek?

Geen 43mm duiker onder neutrale en klassieke kleding, alsjeblieft. Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen. Een discrete 38mm duiker is één ding, maar eerlijk gezegd zou ik, als het groen moest zijn, eerder hier naar neigen:

Soit, het is een wachtlijst van 2 jaar, maar toch. Vitreous enamel met een fumé groene wijzerplaat, terwijl de Arabische cijfers hem sportief maken, in een pakket van 38mm.

Maar als het kleurrijke duikertjes moeten zijn:

De Oris Sixty Five is er in coole kleuren. Naast deze groene zijn daar ook de Glow, de Momotaro en de Cotton Candy serie. Deze zijn 40mm. Deze in de afbeelding vind ik een mooi alternatief wat een compromis is tussen de 43mm moderne Tissot en de 38mm Certina.

Maar, als het echt groot en kleurrijk moet blijven:

image
image

Een Seiko SPB299J1. 42mm x 13mm, met één van de mooiste wijzerplaten die je in een duikhorloge gaat vinden, een goede wijzerset, en een tijdloze kast.

9 likes

Klopt, maar hij wil niet dat ik ‘zoveel geld’ uitgeef aan een horloge voor hem en hij is het type dat stress krijgt van winkelen 🤦

3 likes

:sweat_smile:

Zan zou ik op zn minst eens aan hem vragen wat hij mooi vindt. Veilig thuis achter een computerscherm :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes