Rond hetzelfde budget als de Tissot automaat:
Squale? Als je 'm op middenbruin leren vintage banden zet is hij met een overhemd ook nipt te doen.
Soit, het is geen groen meer, maar kleurrijk is het zeker.
Rond hetzelfde budget als de Tissot automaat:
Squale? Als je 'm op middenbruin leren vintage banden zet is hij met een overhemd ook nipt te doen.
Soit, het is geen groen meer, maar kleurrijk is het zeker.
Dat hoeft ook niet, zijn voorkeur gaat naar donker, zwart, blauw of groen, maar bij de Tissot vond ik die met groen het speciaalst.
Heerlijk dit:grin: het is half 10 en ik zit al aan de chips
Dat vraagt dan wel weer om een nieuwe garderobe . En hij houdt niet van winkelen:thinking:
Maar even weer terug… Hoe groot is de goede man? En wat is z’n polsomtrek?
Je kunt, afhankelijk van hoe groot hij is ook valsspelen.
Dit is een 40mm Nomos. Ik heb de 36mm versie er van. De 36mm versie is behoorlijk aanwezig dankzij het all-dial ontwerp. Hij is 200m waterdicht, en gelumed. Nomos speelt wel aardig met kleuren, maar op dit moment zijn de grotere Ahoi horloges er alleen even in Atlantik blauw.
Als je een groter persoon bent dan ik (1,85 lang, 94 kilo, polsomtrek van 18,5cm) kun je de 40mm proberen, die gaat enorm groot dragen dankzij de lange lugs en het all-dial ontwerp. Mijn neef, 1,88 lang met toen hij zwaarder was een polsomtrek van 20cm, vind de 36mm versie ook al prima. En die is er wel in veel kleuren:
Een duikhorloge gaat altijd kleiner ogen vanwege de bezel, maar sportief houdt niet op bij duikhorloges.
Wow wat een prachtig voorstel is dit.
En bedenk, Nomos is een merk dat horloges maakt van een zeer hoge kwaliteit voor eigenlijk een spotprijs.
Heb ik gedaan, maar veel voorkeuren heeft hij niet, behalve groot en donkere wijzerplaat en moet passen bij overhemd voor zijn werk.
Ik had hier al eens post geplaatst, maar de zoektocht is nog bezig we leren elke dag wat bij.
1,87 cm en 100 kilo droog aan de haak (zijn woorden )
Heb 19,5 cm gemeten, maar volgens hem had ik de meter te strak 🤦
Ja, was me ook al opgevallen dat dit kleiner oogt, mss inderdaad eens verder zoeken! Goeie tips hier! Waarvoor dank!
Ik vond dit nu wel nog matchen met zijn outfits
Maat, pak die Chronomaat!
Had ik ook al begrepen, maar tijd brengt raad
Gaan we niet doen
Knap idd
Goeie tip! En Nomos zal ik ook verder bekijken! Thanks!
Aan de andere kant, hij staat er wel mee met wat grotere horloges, daar niet van.
Ah joh, wijsheid komt met de jaren Geef je hem over 2/3 jaar zon mooie Certina. Je hoeft hem niet op te voeden ofzo; gewoon geven waar hij nu blij van wordt.
Die Seiko met blauwe plaat is wel een goede optie hoor!
Was ik ook van plan hoor
Wat moet je ook anders op een dag als deze 🤷🤣
Heerschappen met dergelijke proporties moeten helemaal geen 45mm sporthorloges meer dragen. Iemand moet de goede man vertellen dat ie wakker moet worden: Als je in je overhemdje werkt en al wat gezonder oogt moet je je netter gaan kleden, en één ding wat daarbij hoort is dat hij geen tokkie tegelsteen horloges meer moet dragen.
Zeker niet bij een vokking
Kom op man. Diesel Daddy’s zijn zooooo 2003.
Ik zal je een paar voorbeelden geven. Deze Presage limited met emaille wijzerplaat is 40,5mm in doorsnee. Maar omdat hij dressy is en all dial draagt hij als een satelliet-schotel. Ik doe 'm niet weg omdat ie comfortabel is en je hem niet vaak ziet, maar eigenlijk is hij te groot voor me:
Datzelfde geldt nog veel erger voor deze 40mm Tourby, want ja, licht draagt nog groter.
Als je dan vraagt wat mijn favoriete overhemd-horloges zijn, dan kom je hier in terecht:
Da’s 38 respectievelijk 35 en 36mm, maar wel aanwezig op de pols. En de King Seiko is een tandje aanwezig, die had rustig 37mm mogen zijn.
Als het dan echt groter moet zijn, en sportief, maar toch passend bij een overhemd, dan kom ik in de stalen sporthorloges terecht.
Deze is 40mm, maar oogt mij iets te groot. Mensen die van aanwezige horloges houden moeten daar helemaal los op gaan. Ik zou een GS Quartz niet afschieten. Er staat een blauwe te koop hier op het forum:
Ik zou ome @Meistersinger gewoon een PB doen.
Wanneer je eenmaal een potlood-zuigende overhemdenbobo bent geworden moet je niet je tweede jeugd proberen te claimen over de rug van smakeloos grote duikthorloges.
Als hij voor al deze argumenten geen oor heeft, tja, dan houdt het op. Dan is mijn advies (naast een 47mm Panerai) gewoon dit:
Maximum facepalm.
Afschuwelijk die laatste, wordt hem niet.
Grand Seiko, ja echt prachtig, maar momenteel over budget… anders kon het deze wel eens worden
Die presage mag er zeker wezen ja! En de Nomos
Ik heb ooit een Seiko Sumo gehad. Dat was een mooi afgewerkt horloge, met mooie details en (dus) een meer dan uitstekende prijs-/kwaliteitsverhouding. Voor mij was ie eigenlijk een maatje te groot. Dus ik heb 'm met tegenzin weggedaan, destijds. Maar dat lijkt mij dus een prima optie voor jouw man! Is er in verschillende kleuren.
Dit is de SPB103, in donkergroen.
Misschien dat een groene Alpinist wel iets voor hem is. Kan hij gelijk wennen aan een horloge van beschaafde omvang
Dank je!
Er staan er twee in het blauwe gedeelte, mocht je je bedenken. Waarbij, één van die twee is van ome WC-eend himself (ik dus). Neem deze schaamteloze plug met een korreltje zout.
Machtig mooi, en ook mij een tandje te groot. Maar hij draagt lekker laag en verbazingwekkend comfortabel. Ik snap goed waarom deze tot cult-horloges zijn uitgegroeid. Goeie tip.
Foei foei, over smaak valt niet te twisten hè.
80% van dit forum is twisten over smaak.