Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Ik vind de YM echt rete vet, dus het is geen ‘alle Lange’s winnen dit’ voor mij.
Zet een ALS tegenover elke willekeurige Cellini? Ja, dan eens.
Maar deze Rolex is echt gaaf. :heart_eyes:

Het ligt eraan wat je zoekt in een horloge van 30k. Voor mij is dat afwerking en een zekere mate van exclusiviteit. Je wilt weten waar al dat geld in zit. Dat biedt de Lange zonder meer en de YM maar in mindere mate. Dan vind ik de blauwe YM een betere optie en hoef je niet de Lange eruit te doen wellicht.

3 likes

Ik doe niks, de Lange gaat nergens heen.
De VC gaat eruit & dan weet ik het nog niet zo goed allemaal.

Voelt eigenlijk wel lekker, een stuk kleinere collectie.

3 likes

Ah duidelijk. Maar goed - alles is persoonlijk. Als jij m lekker vindt, go for it.

Hier ook. Bevrijdend.
Maar ja… de honger komt snel terug

3 likes

Ik ben van mening dat als je 30k betaalt voor een horloge, dat je echt iets heel speciaals moet krijgen. Ik vind de rose gold Yacht-Master het mooiste Oysterflex model, maar z’n geld echt niet waard. Het is qua afwerking gewoon een standaard Yacht-Master maar dan in goud. Je krijgt de goedkoopste band variant die er bestaat: rubber. En je betaalt 30k en je hebt nog steeds een closed caseback (en zelfs als je die achterkant weghaalt zit er een totaal niet bijzondere movement in qua afwerking).

Het zou mooi zijn als Rolex voor hun gouden modellen wat extra’s zou doen. Misschien wat chamfered edges, open caseback met mooie movement finishing, etc. Iets meer zodat het niet gewoon exact het stalen model is maar dan goud.

Retail prijs op de 37mm variant is 23k, dat maakt de keuze echt een stuk moeilijker, maar dat was niet de challenge. Dus…. de Lange :smile:

7 likes

Yema gekozen omdat die echt de bom is. Ik mis dat ding best heel erg. Misschien koop ik 'm nog wel eens terug.

Maar ik mis optie 3, de Excelsior Park. En ik mis optie vier. De Hanhart 415ES 1957.

2 likes

Om een lans voor de Rolex te breken, de list prijs is een slordige 27k en bij de Lange is dat bijna 10k meer. Dus zo’n Lange is feitelijk ook duurder en krijg je daar ook wat bijzonderders voor. Dat de marktwaarden dan verschillend zijn van de listprijzen is weer een ander verhaal maar niet de schuld van de YM. Puur qua ontwerp zou ik de YM kiezen, de Lange doet mij niet zoveel.

3 likes

Als GS fan heb ik op de 37mm Hentschel gestemd, want 37mm. Op de dag dat je een 37mm GS van zo’n 9mm dik weet uit te kiezen stem ik GS.

Hoe halen ze het in hun botte kop om een 36mm handwindertje te maken wat 11,6mm dik is?

Een 36mm handwinder moet maximaal 9mm dik zijn. Met box saffier misschien eens 10.

Ding moet op dieet.

Die Rolex is mooi. Lange in alle ere, ik kom niet over het feit heen dat ze de leading 0 gewoon weg hebben gelaten omdat één of andere pikkestein dat ooit in een theater ook zo deed bij de wandklok. Man man man.

Die Rolex is een snoepje.

Dat. Het is een beetje kouwe kak als je 'm in het handje hebt.

1 like

Ben ik het zeker met je eens. Als je puur naar retail prijzen kijkt maakt het de vergelijking moeilijker. Naast dat het compleet andere horloges zijn, sporty op rubber of super dressy op leer.

Ik zelf heb altijd een beetje moeite met stalen modellen die ook in het goud worden aangeboden. Ik ben dan altijd meer gecharmeerd van een model dat alleen in goud bestaat, aangezien alles in het design vanaf het eerste concept op elkaar is afgestemd.

1 like

Jammer dat je die niet meer hebt. Had ik wel 'ns irl willen zien.

Team Lange. YM voor erbij :relieved:

1 like

Ik had dat met deze ook:

Maar potdorie, wat een gaaf ding…

14 likes

Poeee, die is vet.
Alleen nu 42,5k, hij is niet 42,5k vet.

1 like

Ja de Speedmaster spant de kroon met een bizarre premium voor hun goud :smile: Ik had de witgouden versie om, heel mooi qua warmte en de dial kleur, maar totaal lachwekkend voor 55k.

1 like

Ik zou voor de YM gaan

3 likes

:wink::grin:

1 like

Stille hint? :rofl::+1:

2 likes

Na wikken en wegen besloten om de komende tijd de milgauss te gaan dragen.

De datejust is dus binnenkort beschikbaar bij de q-boys :sunglasses:

Naast de milgauss moet een mooie chrono of moonface komen die op leder tot zijn recht komt.

Dat wordt dus het volgende project :cowboy_hat_face:

2 likes

:full_moon_with_face:

2 likes