Als ik naar meer klassiek moderne horloges kijk, dan vallen me deze twee telkens positief op. De Glashutte Senator Hand Date, met een tof datumwiel prachtig verwerkt op de dail. En de Breitling Premiere B01. Een wat rustigere Breitling met chronofunctie. Ze bevinden zich in dezelfde soort categorie horloges wat mij betreft, ook al zijn ze verschillend. Welke heeft jullie voorkeur?
Ik vind zo’n Seiko GMT wel tof, de referenties ken ik niet uit mijn hoofd. Kies de GMT met de donkere datumvenster. Of als een echte baas, de gele uitvoering.
Heeft voor mij niks met GO te maken, maar vooral met de fletse subdials. Ik wil iets meer contrast op mn chrono en vind de Breitling hierdoor veel beter in balans.
Binnenkort komt er nog wat bij. Wat? Stay tuned. . Hint: van dit merk heb ik er al een. Take a educated guess. Een lid mag niet mee doen. Die heeft er zeer binnenkort zelf een incoming. Echter ben ik er nog niet uit welke welke kast dus binnenkort weer (hint) ‘langs’
Voor deze battle heb ik van elk merk er ook al een maar dat staat buiten de Incoming. En potentieel 2023 want die Tourby is er in december pas.
Yes er komt een H1 bij. Levertijd minimaal 6 maanden.
Geen goud en dat heeft ermee te maken dat ik de Lange al niet veel draag aka er heel voorzichtig ben. En dan zou er nog wat van goud bij komen… Dat voelt dan niet goed. Zou die nog minder draag tijd krijgen.
Ik twijfel tussen staal of (om toch een ‘warme’ toets te creëren in de collectie) brons wat bij hun schijnbaar niet oxideert. Maar ik weet niet of ze brons überhaupt nog in 37 mm maken zonder afgekapte 6.
Ik moet beide nog wel m de pols hebben en dan maar even zien en daarna bijna met horloge pensioen.