Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Ik ben fan van die Oris…maar als je iets wat afwijkenders (veel klassiek, heel mooi overigens) in de collectie wil zou ik voor de LLD gaan.

In dat geval neem ik m’n woorden terug en is de winnaar bekend @whisky
Tof ding en voegt echt iets toe aan de collectie.

2 likes

Pfffff. Zo…

:joy:

1 like

Was jij van de GS? Mooie dial. 39,5mm wel

Of gewoon deze:
Lekker goud

Enne was jij niet aan de ressance?

En anders ja de longines in klein formaat
Of je reverso er uit en voor de burgundy gaan.
Geloof me, mooier en stijlvoller rood ga je niet vinden.

17 likes

Iedereen tot zoverre bedankt voor de reacties. :blush:

Ik snap inderdaad dat bijv mensen de Reverso opperen maar dat is inderdaad net als deze Hentschel ‘heb ik al’

Wellicht was t handig geweest om een budget en afmeting neer te zetten.

Maximaal 38 mm liefst kleiner en budget staat op een echt max €4.5k en t liefst veel minder :joy: Daar zit eventuele korting al bij.

Longines is er idd ook in 36 mm. Ik zal wel weer t verkeerde plaatje van t www hebben geplukt :joy:

De Anordain en de Omega zijn interessante opties waar ik nog niet aan gedacht had. Ben wel bang dat die laatste buiten budget valt.

En Anordain is dat zo extreem dat als ze aankondigen dan hebben we weer een nieuwe batch dan en dan dat t binnen 30 seconden is uitverkocht? Of is dit zoiets als een Hentschel of vd Gang. Contact opnemen of langs gaan ik wil die en binnen x termijn klaar?

4 likes

Dat 2de. Dacht ergens gelezen te hebben dat ze voorlopig een wachtlijst hebben van 2 jaar en er geen volk meer bij zetten. De wachtenden zouden een mail moeten gekregen hebben in welk kwartaal hun vraag behandeld word. Dit heeft niet met de gekozen kleurstelling of het gekozen model te maken. Ze maken ze dus eigenlijk gewoon a la tête du client.

@Zengineer heeft er een artikel van geplaatst in het anordain only topic. Dat zou je wijzer moeten maken.

3 likes

En de king seiko spb287?
Ruim binnen budget, 37mm

19 likes

Wat @Colnago al aangeeft inderdaad, je komt op een wachtlijst op basis van first come, first served. Geduld is inmiddels een schone zaak, want:

Bovenstaande komt van 1 persoon op een Discord server, ik heb nog geen bevestiging van anderen gezien. Maar met productie aantallen van enkele honderden stuks per jaar is het niet heel onwaarschijnlijk. Inschrijven op de wachtlijst kost echter niks en qua afmetingen is de Model 1 small of een Model 2 de perfecte fit voor de kleinere pols. Voor de model 1 small zijn ze inmiddels bezig om de fumé wijzerplaten te integreren (is nu nog niet het geval). :slight_smile:

2 likes

Net gecontroleerd: via de website valt er niet meer in te schrijven op de wachtlijst. Jammer want ik had het anders meteen gedaan. :pensive: Gelukkig heb ik er dit jaar eentje kunnen overnemen.

2 likes

Ik pass vrees ik. Nu bevestiging krijgen en dan pas over pakweg 4 jaar wat krijgen. Met een beetje mazzel krijg je dan wellicht over een aantal jaar een bevestiging en dan mag je nog een aantal jaar wachten….

Ik ben best bereid te wachten maar jaren en jaren. Nee dank u :frowning:

1 like

Hentschel die is super cool

Ik ga nu misschien tegen heilige huisjes schoppen, maar het eerste wat ik zou doen als ik een Anordain zou kopen is de wijzers er af rukken en daar een fatsoenlijke set op zetten. Wellicht Nomos-achtige stick wijzers in de exacte kleur van de bedrukking van de minute track, wellicht iets anders, maar alles behalve die dingen die ze er op prakken. De minuut- en secondewijzers zijn te kort en de set is niet cool van vorm.

Jammer, want kast, wijzerplaat, font en minute track op de fumé is geweldig.

Maar goed. Budget oprekken dus.

Hoppa.

5 likes

In de “categorie” niet te groot, zwarte plaat, gouden wijzers/indices en rond de 1k:

Hamilton Khaki Field Murph 38mm

Farer Erebus II

• Hamilton
  • Farer
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

1 like

Die Hamilton :+1::ok_hand::white_check_mark:

1 like

Anders, namelijk…
afbeelding
38mm, 45mm L2L, 12mm dik, inclusief bol saffier en uitstekende WR.

2 likes

Prima optie maar dan gaat de 1521 Militaire er wel uit… :grimacing:

1 like

Gewoon lekker allebei, man! Zijn toch wel heel verschillende horloges. Kunnen prima naast elkaar, joh! :wink:

1 like

Dat zeker maar 1 Squale in de collectie is genoeg. Beetje variatie ook in merken :wink:

1 like

Zie ik dat nu echt verkeerd? De hamilton heeft toch geen gouden wijzers? Dan mag ik ook vals spelen. Ik zeg een zwarte alpinist.

10 likes

Je hebt helemaal gelijk! De indices zijn wel “goudkleurig” daarentegen. Zeker niet verkeerd die Alpinist! Welke referentie is dat?

1 like