Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Zijn toch allebei hartstikke saai?!

4 likes

Of allebei heel gaaf! Ik kan niet kiezen…

afbeelding

5 likes

Je ken et jochie wel uit de modder halen, maar de modder niet uit et jochie! Lekker zo met die zwarte wijzers :slight_smile: Hadden zelfs nog 1 tikkie dikker gemogen van mij.

2 likes

Vandaag beide gepast en erg onder de indruk. Dat roze is heel mooi ingetogen. Die persfoto’s zijn helemaal sufgefilterd volgens mij.

1. SBGA413 (roze)
    1. SBGA415 (grijs)

0 stemmers

2 likes

Ook deze gepast trouwens:

Te duur voor mij (en een veel te lompe band), maar verder wel een pareltje zeg :ok_hand:t2:

2 likes

Die Binkie is zeker heel erg duur of niet?

1 like

Welke mafkees stemt er nu saaiheid voor het leven?

Man deze mod is zo tof. :star_struck:

1 like

Klopt helemaal. Het roze is zeer subtiel.

15 likes

Ik twijfel tussen deze twee. Beide erg mooi uiterlijk. Er is een duidelijk prijsverschil, maar is dat het waard?

• Citizen chronomaster
  • King Seiko

0 stemmers

2 likes

Chronomaster, maar niet in die kleur.

5 likes

Het is een 2022 3861 Sapphire, maar de mod was niet heel goedkoop inderdaad.

Moet je wel een goede foto van die King Seiko erbij doen, anders ziet hij er wel erg saai uit :laughing:

18 likes

Thanks inderdaad mooie foto! Nu twijfel ik wel meer. De citizen is technisch beter maar rechtvaardigt dat het prijsverschil?

1 like

Ik heb King Seiko gestemd omdat ik Chronomasters met zowel het Citizen adelaartje EN de zwevende Chronomaster op zes niet mooi vind, en deze wijzerplaat bovendien één van de minst gelukte vind in de hele serie.

Maar de King Seiko mag zich eigenlijk geen King Seiko noemen met een 6R35 aan boord, in mijn optiek. Bovendien vind ik de metalen bracelet niet mooi bij deze kastvorm.

Mag ik deze voorstellen? De AQ4102-01X, oftewel de herfst uit de Iconic Nature serie.

De King Seiko is mooi afgewerkt maar heeft een run of the mill uurwerkje waar ik minder over te spreken ben omwille van de lage amplitudes (ik heb ook geen 6R35 meer in de doos zitten), en ik vind het een typisch voorbeeld van een horloge wat in mijn hoofd eens 1200 Euro waard is. Zeker als je de Arita-porselein presage er naast legt. Voor hetzelfde geld pak ik dan toch echt de porseleinen wijzerplaat.

De Chronomasters hebben superlatieve uurwerken. 5 seconden per jaar HAQ met Eco-drive, en dan ook nog eens met een perpetual calendar, dat zijn hele mooie horloges. Ik ben aan mijn tweede, en de laatste is een blijver. Dat zit 'm ook in de kwaliteit van de coated titanium kasten. Citizen is daar echt, echt heel erg goed in. Het draagt super.

Of het het prijsverschil waard is valt te bezien… Specifiek de rode wijzerplaat die jij hebt gekozen is noch qua kleur noch qua motief een allemansvriend, dus dat kan wel eens een enorm afschrijvingskanon zijn als je er ooit vanaf wilt. Als je zeker weet dat dit het horloge van je dromen is is dit het geld dubbel en dwars waard.

7 likes

Kimg seiko! Een legende! Ik heb niet zoveel met het merk Citizen. Ik vind de keuze om een horlogemerk “burger” te noemen een beetje raar. Seiko vind ik beter. Plus ik vind de kast vd seiko mooier!

2 likes

*king

Zeker en is dit horloge dus een blamage. Het verdient de naam King Seiko niet.

1 like

Ik vind hem wel mooi. Wat is de blamage precies? Het uurwerk?

2 likes

Het horloge is niet King Seiko waardig. Het uurwerk is uiteraard erg ondermaats en geen eigen KS kaliber. En daarnaast is de prijs veel te hoog.

1 like

Ok maar puur op uiterlijk wel prima dan? Dan begrijp ik je standpunt.