Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Heerlijk dit. Voor beide valt wel wat te zeggen dus :grinning:
Ik vind de vorm van de kast van de KS ook mooi. En een dertien in een dozijn horloge vind ik nou juist zonde. Met een leren band wordt de citizen een heel ander horloge. Verkoopwaarde geef ik niet niet om, ik zou kopen om te dragen.

De vormgeving van de KS vind ik ook zeer geslaagd. Daarnaast is de maat ook heel mooi en het ontbreken van de datum vind ik ook een pre. Nee, het uurwerk is niet bijzonder. Maar ik heb zelf goede ervaring met het 6R-uurwerk. Verder is het goed te servicen, te vervangen en heb je gewoon garantie. En ach, wat is duur. Ik vind wel meer horloges hun geld niet waard. Vaak wordt dan geschermd met restwaarde/weinig afschrijving. Maar…

Nou precies, lekker kopen en van genieten dan!

2 likes
Tudor of Omega
  • 1 ) Tudor BB58
  • 2 ) Omega SMPc ( 2500D )

0 stemmers

4 likes

Is al 'ns eerder langsgekomen en vind ik altijd een moeilijke… :thinking:
Vind de BB leuk. Maar toch voor de Seamaster gekozen, omdat ik deze net wat meer onderscheidend vind.

1 like

Was dat in dit deel?

Oh, dat weet ik niet zeker, eigenlijk.

Ik heb precies deze SMPc gehad en die mis ik wel eens. Superfijn en mooi horloge.

Die bb58 heb ik gepast en deed me niet veel.

Edit: Matige foto van de omega trouwens. Hij is veel mooier.

1 like

Omega Speedmaster MK40 :innocent::ok_hand:t3:

1 like

Absoluut de SMPc, maar ik ben bevooroordeeld. Heb de SMPc al jaren, de Tudor kwam erbij maar heeft rap plaats gemaakt voor een Speedmaster. De SMPc is verfijnder dan de BB, voor zover je daarvan kunt spreken bij duikers.

Edit: en het draagcomfort. Het draagcomfort! Veel beter bij de SMPc

11 likes

kan morgen de jouwe zijn :wink:

4 likes

Ik heb niet zoveel met de 44ks modellen waar hij op gebaseerd is, ik vind die qua uiterlijk ook niet zo. Maar dat is enkel alleen smaak. Er zijn mensen die die modellen juist weer mooi vinden.

Boomerang That Would Be Me GIF - Boomerang That Would Be Me - Discover &  Share GIFs

Squale of Serica? Let’s battle 🫵

afbeelding

• Squale
  • Serica

0 stemmers

4 likes

Gelijkspel voor mij . Je neemt wel gare foto’s van die Serica natuurlijk.
Beide leuk :+1:

1 like

Haha I know! Is echt een prachtig horloge en ook erg gaaf. Maar horlogekas is leeg voor 2022 en 1ste deel 2023. Hopelijk blijft hij op het forum, alleen al omdat hij zo mooi is :ok_hand:t3:

1 like

Allebei leuk. Maar Squale is het leukst, vind ik.

1 like

Ik heb de Serica, dus kan niet anders dan daar op stemmen. Die Squale is ook leuk, maar de hoeveelheid tekst en logos op de plaat staan me echt tegen. Net als het ielige datumvenster trouwens.

2 likes

Mijn POLL gesloten na 50 stemmen.
HF schijnt toch een lichte voorkeur te hebben voor de Tudor :thinking:

En de band, in mijn ogen.

De mijne is al beter qua uurwerk en op leer, maar ik vind 'm wel een tandje te groot. Ik denk er zwaar over na om die in de uitverkoop te zetten, want zelfs met z’n 38mm is hij enorm aanwezig op de pols.

Da vindegij van alle Seiko’s, Henk. Da witte gij ook, oale skere bliksem van mie.

Interesse? :slight_smile:

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.

Double logo for life, G! Dat hoort nu eenmaal bij Squale. De nieuwe SuperSquale is übercool. Als mijn 1521 bewoog zou ik er eentje bestellen.

4 likes

Best wel. Maar vrijwel leeg horlogepotje, na 4 aankopen, eerder dit jaar en weer aan 't ‘sparen’ voor mogelijk nog 'n Squale. :slightly_smiling_face:

1 like