Het is jullie gelukt! Er komt hier te veel moois voorbij en ik zal maar eerlijk zijn: ik wil een Speedmaster
Er vallen een aantal mooie dingen samen de komende tijd, dus de tijd is rijp. Inmiddels zit ik vol in de voorpret voor mijn eerste echte horloge: een Speedmaster reduced! Maar welke?!.
Altijd al fan geweest van Michael Schumacher en nog steeds van Ferrari (al wordt dat ieder jaar wel een grotere uitdaging ).
Maar een mooie cleane, zwarte Reduced is toch ook wel heel erg mooi!
Dus HF: HELP! (door hieronder even op de poll te klikken)
Zelf zou ik gaan voor de 3510.50.00, daar heb ik dus ook op gestemd.
Deze is makkelijker te combineren.
Maar als jij veel met Schumacher hebt moet je daar zeker voor gaan, zie je ook veel minder vaak dan de zwarte versie
Veel succes met je keuzen en zoektocht!
Tijd voor mijn eerste poll, want ik kom er niet uit.
Backstory:
Volgend jaar wil ik de collectie in 2e delen.
Een 3 piece van het wat hogere segment.
Flippermateriaal om andere leuke horloges te ontdekken.
De poll is voor de 3 piece. Op het moment bestaat deze uit een:
Grand Seiko SBGA461 - Een duiker - blijver
Nomos Tangomat GMT - Combinatie dress/elegant & GMT - NA en blijver vooralsnog
Omega Seamaster 300 Chrono - Duiker - twijfel
Om van de 3 piece meer een allround collectie te maken wil ik de Omega SMP vervangen voor een sport/gada horloge van minimaal 40mm.
Momenteel denk ik aan:
Rolex Oyster Perpetual 41(mijn geluk proberen er eentje voor list te krijgen)
Ik denk dat de Speedmaster van dit groepje mijn keuze zou zijn: die voegt in mijn ogen het meeste toe aan wat er al is. Anders had ik misschien de GS gekozen, hoewel de Taisetsu dan eigenlijk mijn voorkeur heeft.
Maar zelf zou ik, rond dit budget, momenteel geneigd zijn naar een ZEP te kijken. Beetje standaard, ik weet het, maar gewoon zo lekker.
Ik heb de Grand Seiko gekozen vanwege zijn mooie techniek, maar de enige mooie Rolex in het assortiment die jij dus op je shortlist hebt staan, komt erg dicht in de buurt.
Succes met je keuze!
De Zenith (hoewel kleiner dan 40mm), GS Taisetsu (winter) en Citizen Chronomaster (toshi washi dial) staan ook allemaal op het lijstje, maar de genoemde staan in de top 3.
Die techniek heb ik in principe al in de GS duiker. Is ook een Spring Drive, maar die dial van de Shunbun is zo mooi en speelt fantastisch met het licht.
Naast de onbetaalbare Skydweller ben ik het met je eens.