Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Niet voor iedereen, maar heb je de Bulgari Octo Finissimo ook overwogen?

Bron: Time & Tide Watches

Lekker dun, geïntegreerde metalen band, prachtig uurwerk en vooral uniek.

8 likes

Ik heb zelf een Speedmaster, Shunbun en een Explorer (bijna OP dus). Als ik heel eerlijk ben, moet ik zeggen dat van de 3 de Shunbun de meeste indruk op mij maakt en ik die ook veruit het meest draag.

2 likes

Zo gaaf!

1 like

De GS Shunbun is m’n eerste keuze, de Speedmaster keuze 2. Maar eerlijk gezegd vind ik een 40,5mm Speedmaster 57 broad arrow veel cooler, en dan nog vind ik de Breitling B09 weer cooler. Voor dat geld zou ik een Santos kopen (wat ik ook gedaan heb)… Eerlijk gezegd? Ik zou de GS duiker en de SMP er beide uit gooien, dan de Shunbun terug in plaats van de GS duiker en vervolgens een Speedy 57 of Breitling B09 voor de SMP neerzetten. Resultaat:

• Shunbun
  • Speedy 57 / Breitling B09
  • Nomos Tangomat

De Rolex OP in het zwart is net zaaddodende pasta, en dan nog is een OP gewoon 36mm. Punt. 41mm DJ’s en OP’s bestaan in mijn hoofd helemaal niet. Als je nou een 36mm pakt met een palmbladeren-dial, soit, dan heb je een leuk horloge. Ik geloof dat dat wel een DJ is als ik het me goed herinner. Met gladde bezel en Oyster bracelet de leukste Rolex van het moment.

3 likes

Heb voor de shunbun gekozen. Omdat de wijzerplaat simpelweg het allermooist is. De afwerking trouwens ook.

1 like

Nou, vooruit dan :slight_smile:

10 likes

Deze is zeker lekker, maar out of range wat betreft budget.

Niet alleen op jou. Die dial is echt prachtig.
Het enige wat twijfel brengt is dat ik al een GS heb.

En dan zou ik

Maar als ik tussen de duiker en Shunbun moest kiezen, is het toch weer de duiker.

In het rood of

In het groen

Zijn ook echt leuke opties.

2 likes

OK, maar die Speedy 57 en de Breitling zijn wel weer gelijk richting de 10k.

2 likes

Een stuk minder standaard dan de zoveelste Speedmaster. :yawning_face:

3 likes

Daarom roep ik het zo makkelijk, ik zal altijd een mid-tier skinduikertje pakken boven de modern vormgegeven so-called professional kanonnen. Vandaar de Shunbun voor mij.

Sterker nog, die zijn zelfs cool in het rood.

1 like

Ja maar, had me nog niet verdiept in het feit dat

Dat is ver boven het budget.
Voor 10K, maak ik er liever een 4 piece pre-loved van of ga ik voor de.

Of een Chopard Alpine Eagle

1 like

Dat zal lastig worden voor 10k tegenwoordig

Daar ben ik mentaal toch nog niet klaar voor.

Maar heb ze wel al rond de 8 gezien op Chrono.

8K is “richting de 10K”, maar ik neem aan dat ze met korting te vinden zijn. :slight_smile:

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet geloof in “collections & side collections”. Je hebt gewoon x horloges, die doen het voor je. Of niet, dan zou je ze weg moeten doen. Ik zou die drie dus niet als los van het geheel willen beschouwen.

Heb 2 minuten geleden gekeken en in 41mm in de EU nieuw is 12k de goedkoopste

Ik ben er ook nog niet helemaal van overtuigd.
Aan de ene hand vind ik het leuk om andere horloges uit te proberen, maar als ik die dan weer draag wil ik de “echte” dragen.

Ik er wel uit in 2023.

Ja, ik vermoed ook een beetje dat je het te rationeel aan probeert te pakken. Maar ach, als het niet succesvol is, dan in elk geval leerzaam.

Waarom zou dat niet kunnen? Misschien werkt het voor je. Iedereen beleeft de hobby anders; prima toch!

2 likes

Zeker, dat is zo.

De normale reduced gaf mij het gevoel van een soort replica van een Speedmaster. Voor dat geld zou ik een MK II halen, heeft veel meer elementen van een echte Speedy. Stuk compromislozer dan een Reduced, dat blijft toch een tussenoplossing.