Bouwjaar 1995 hier.
Was het maar zo’n feest.
Maar helaas, vadsige Gen X-er hier.
Met de AnOrdain als tweede horloge zou ik de GMT kiezen. Dus of de combo Nomos + GS, of de combo AnOrdain + GS, waarbij ik liever de blauwe GS zou willen hebben.
Het voelt alsof twee dressy horloges die wat speels zijn van kleur misschien wat moeilijk zijn als een 2 piece voor een jaar lang.
Daar heb je gelijk in, maar de nomos bestaat ook in minder felle kleurtjes. Staat nog ergens een zwart exemplaar te koop, dan wel weer met oranje seconden wijzer, vraag me af hoe makkelijk dat combineert met bandjes. Die GS is wel een heel ander niveau kast afwerking ten opzichte van de nomos en anordain.
Orion battle. Waarom? Eerste liefde roest niet en ik heb m al een paar keer gehad. Dat heet de witte wijzerplaat.
- Wit
- Roze
- Zwart
0 stemmers
Jij? Skydweller for sure.
Aan jouw leeftijd geen dj
Die ym heeft pcl
Een sub naast n JC?
Daar krijg ik geen speld tussen. Dank!
Heb ze allemaal gehad (alleen geen blauwe TT Sub maar een zwarte), Sky is next level en met Jubilee mis je geen DJ, zeker als je een brede pols hebt
Een submariner met zwarte plaat
Als er geen Vacheron op had gestaan had ik de datum middenin de sector onoverkomelijk gevonden. Toch op de GS gestemd
Dammit, nu kan ik dat niet meer on-zien.
Van deze 2 de OP.
Zet er een 126234 naast & die wint glansrijk.
Tjonge.
Die rolex natuurlijk.
Maar als het om de looks gaat, zou deze ook goed in het plaatje passen.
.We hebben het over spiegeltjes en kralen…
Zo boos.
Da’s inderdaad wel jammer.
Ik ook.
Optie 3: GMT houden en Zenith Defy met blauwe wijzerplaat
Ik mis de optie “Certina DS Action TT Groen”. Even nadenken. PCL niet cool. Jubilee niet cool. Tja.
Kom ik op de Skydweller uit omdat het een kek mechaniek heeft. Maar echt. Serieus, dit is hoe het moet:
- Ouderwetse alu bezel voor de wabi sabi
- Discreet datumpje zonder loep
- Geen mercedes wijzer
- Brushed center link, ook op een TT horloge
- Lekker ETAatje er in voor het goedkope servicen
Ik zou er bijna één gaan bestellen. Maar goed, Skydweller gestemd want technisch onderscheidend, en met een fluted bezel die weer eens een functie heeft, zoals dat ooit in de jaren 40 ook zo was. Die dingen waren ooit niet gewoon voor de bling.
Kom op, 13.500 ball’n veur een entry level Vacheron met een generiek ge-outsourced uurwerkje waar ze zo’n Iron Cross op hebben geklapt, en wat niet in de kast past als ik zo eens naar de positie van de datum kijk… Da’s natuulijk nooit een match voor welke Grand Seiko dan ook waar een 9SA5 uurwerk in zit. Of eigenlijk voor geen enkele hi-beat GS, nu ik er bij nadenk.
Maar die white birch is wat grof en niet subtiel. Ik zou, gegeven je budget, deze voor willen stellen:
Of als je het liever zilver houdt, de Spring Drive variant.
Dat is exact mijn gedachte. De helft van de stemmers doet het omdat er Vacheron op staat, hoezeer het ook een ontwerp is wat totaal uit balans is.
Nog zo’n uurwerk wat fundamenteel te klein is voor de kast. Ik accepteer dat van Junghans al niet, laat staan van JLC, die plompverloren datum in het midden van de plaat.
Zo, jij slaat al de spijkertjes weer eens recht op hun kopje. Ik ben het overal mee eens.
Die Certina is echt cool spul. De Vacheron is een cash cow.