Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Er is net een M100 automaat released. Toch zou ik liever de handwinder van de M100 willen.
De Vertex heeft military heritage… op een bepaalde manier. En die Ranger is ‘misschien’ op Groenland geweest. Beide iets met groen dus. Voor mij is de Vertex wat rauwer als toolwatch en daardoor interessanter.

1 like

Persoonlijk vind ik de Ranger een saai ding, net als de Rolex Explorer trouwens. Die Vertex heeft net even dat kleine beetje extra waar het een leuk horloge van wordt.

Grappig, ik vind juist de tudor een iets te simpele wijzerplaat hebben. er gebeurt te weinig.

Yup! volledig mee eens.

de Ranger is aan het inlopen. :grinning:

Nee ik snap dat wel een beetje. Maar bij deze is het maar heel minimaal en getrouw aan het origineel. dat vind ik er dan ook zo gaaf aan.

handwinder is trouwer aan het origineel maar automaat is toch wel weer handig. Beide zijn inderdaad geïnspireerd op een voorganger. Als voormalig militair spreekt de Vertex me toch meer aan. Maar ook omdat er gewoon veel meer gebeurd. Ik vind de Ranger: vrij simpel en:

Dat dus! :smiley:

Leuk om te zien hoe de meningen zijn verdeeld. Toch twee horloges die redelijk in elkaars vaarwater zitten.

5 likes

Explorer heb ik ook niks mee. Er klopt gewoon iets heel erg niet aan dat horloge. :grimacing:
En eigenlijk is de Ranger ook helemaal niets voor mij. Zoiets keek ik helemaal niet naar. Maar om de een of andere duistere reden vind ik 'm toch wel wat hebben. Kan ook niet precies zeggen waarom; maar hij heeft gewoon wel wat, vind ik. :sweat_smile:

Ja, dat vind ik dan ook wel weer leuk. :grin:

2 likes

Ik trek die buttplug wijzer heel slecht van de ranger, can’t be unseen…

5 likes

De cijfers van de Ranger doen mij een beetje comic-sans achtig aan. Het horloge spreekt me daarom helemaal niet aan.

1 like

Vertex any damn day of the week. Dat ding is übercool. Het is een typische no contest.

En dat Groenland geleuter helpt de Ranger niet. Dat modderige font ook niet. Waarbij, het is een leuk horloge, aardiger dan een Explorer.

Maar geen van tweeën zou ik ze inruilen op m’n Archimede pilot 39. Eerlijk gezegd: een field watch als de Ranger of vertex zou maximaal 37mm mogen zijn in mijn beleving. De Flieger van 39mm is prima.

Dus zijn ze allebei te groot. Ik zou ze allebei dus al helemaal niet inruilen op m’n 1959 Alpinist heruitgave.

2 likes

Ik schiet even een tweetrapsraket op jullie af. Ik ben op zoek naar een 2e modern horloge naast mijn Speedmaster. In stap 1 een battle tussen 2 Zeniths. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze beide nog niet in het echt heb gezien, maar het merk, de unieke smoel en het prachtige uurwerk spreken me enorm aan.

1. Zenith Defy Classic
    1. Zenith Defy Classic Ceramic

0 stemmers

In stap 2 gaat de winnaar van deze het opnemen tegen een ander kanon.

Ik ben overigens ook wel benieuwd naar de draagbaarheid van deze op een kleinere pols (16,5)

1 like

Grappig, deze staat al sinds maart te koop op het Uhrforum:

Ik heb 'm serieus overwogen, maar heb onlangs de Freedom 60 Chrono 43mm van dit merk om de pols. Serieus onder de indruk, net zoals ik destijds van mijn Monta was. Alleen minder leuk vanwege de nieuwprijs. 'T is net een Oris op die manier. Leuk spul die kleine(re) merken👌🏼

2 likes

Leuk om te lezen Yoran, ik vind m erg leuk! Maar wat je zegt, de (nieuw)prijs is minder leuk haha :rofl:

1 like

Ik mis optie drie: Skyline.

Hangt een beetje van jouw persoonlijke voorkeur af, maar ik zou hem dan te groot vinden.

1 like

Niet gestemd. Heb helemaal niets met skeleton horloges. Je weet dat Zenith ook mooie horloges maakt, he? :wink:

13 likes

Het verschuift wel sinds ik de 3861 Speedy heb. Voorheen was het allemaal vintage met 34mm als kleinste. Blijft altijd vertekenen, maar ik vind dit prima kunnen:

5 likes

Zolang je ze voor een leuke pre-owned prijs kan bemachtigen, is het een prachtig merk. Die Neverest Glacier 40mm kan me ook wel bekoren🫠

3 likes

Foto’s zeggen helemaal niets, maar je ervaring natuurlijk wel. Als je de Speedmaster okay vindt, ga je die Zeniths ook okay vinden. Ik vind ze vergelijkbaar dragen qua omvang.

1 like

Jahoor, dat weet ik.
Jij weet ook dat je de verkeerde post?
Want deze zou ik het allerliefst hebben, maar die kost wel een serieuze duit meer:

15 likes

Dank :pray:. Dat klinkt bemoedigend. Maar passen zal het uiteindelijk uitwijzen.

1 like

Ik niet. Niet helemaal mijn cup of tea. Alhoewel een stemmetje in mijn achterhoofd ook zegt dat het allemaal wat rustiger en ingetogener moet. Maar ik heb de Speedy Mk40 weggedaan en wil toch weer een wat meer uitgesproken horloge ervoor terug.

Ik vrees dat je voor het alternatie in mijn volgende pol ook een “rustiger” broertje verkiest.

1 like

dat je gelijk gaat krijgen. Mijn doos is saai… En nu geen grappen over m’n vrouw gaan maken, alsjeblieft.

3 likes