Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Ah nee. Ik had het over de IWC maar ik zie dat ons Fate er net tussenpiepte met zijn Hanhart. Vraag opgelost!

1 like

Nog een alternatief/suggestie

8 likes

Ik vind deze ook heel mooi! De subdials staan wat verder uit elkaar, maar er is balans! En geen afgekapte cijfers! :heart_eyes:

Iets vierkants omdat het kan. Ik vindt de Santos in het wit niet voor mij geschikt, maar deze zwarte blijf ik uniek genoeg vinden. En ik weet dat ik zwarte horloges graag draag (dus dit zal geen zwarte horloge bevlieging zijn). Nu vind ik de Reverso ook altijd al erg tof. Ook al is dat misschien te dressy voor me. Wat zou HF kiezen?

• Santos wssa0039
  • Reverso Tribute

0 stemmers

Ik heb ze naast elkaar gehad. De Santos is gebleven. Wel de M met witte plaat dan.

1 like

Reverso! Paar keer in het echt gezien en kan prima casual, vraag maar aan @Bwatched . De wijzerplaat is fantastisch :heart_eyes:

1 like

We gaan even op chic, vier stalen semi dress watches in het vergelijk. Allemaal met inhouse/ gedeeltelijk inhouse uurwerk, 38,5 tot 40mm diameter. Een mix van mainstream en niche merken.

• Hentschel H1 38.5mm
  • IWC Portugieser 40mm
  • Dornbluth & Sohn 38.5mm
  • JLC Master small seconde 39mm

0 stemmers

3 likes

Die is echt lastig. Hangt vooral af van hoe de rest van je collectie eruit ziet.

Allemaal mooi.

Ging het om je enige horloge, dan de Dornbluth. Maar is een meer dressy horloge een betere aanvulling, dan de JLC. Maar die andere twee zijn ook heel mooi.

1 like

Holy cow, die is mooi. Beetje reliëf, simpelweg prachtige wijzers. Duimpje omhoog.

Heh, moeilijk hoor. Hentschel is knap. De IWC vind ik net iets mooier, misschien door de kleinere subdial en lichtere wijzerplaat. De JLC, tgoh ja. Zeker niet mis, maar minder interessant.

Gestemd op de Dornbluth voor de funky wijzers en omdat ik ze niet kende, al denk ik dat die mooier was geweest met dunnere bezel. :slightly_smiling_face: maar geen van de vier opties zou een straf zijn.

3 likes

Als de JLC ook geblauwde wijzers had (vloek ik nu in een kerk?) zou ik die kiezen, nu de Hentschel.

IWC te groot, Dornblüth te retro en te dikke bezel, JLC toch saai, al zou ik 'm hier op positie twee zetten van deze vier, en dan met kop en schouders de Hentschel want het meest in balans, het meest rustig en de mooiste maat / kast / bezel.

2 likes

En een mooi plexiglaasje op deze eerste uitgave. Maakt het irl ook net iets leuker.

Volgens mij is de jlc tov de hentschel meer in balans en het meest rustig….

Hentschel, Jlc, Dornbluth en Iwc. In deze volgorde zou ik ze plaatsen

1 like

T word een longshot of dit haalbaar is. Maar als ik de geruchten mag geloven komt er voor iedereen binnen het bedrijf bedrijf er een fikse loonsverhoging en aan waardoor dit misschien toch mogelijk is. En ja er is meer dan horloges. Maar even zien.

Had eigenlijk een andere battle in gedachte maar die komt er ook nog wel. En even los van t feit dat ik al veel lichte wijzerplaten heb.

Voor nu twee kleine merken. Prijs niveau is vrijwel gelijk.

1. Van der Gang 20007. 34 mm

afbeelding

1. Habring2 Felix.38.5 mm.

1. Vd Gang
    1. Habring2

0 stemmers

1 like

Allebei niet. Zou voor 'n GS gaan.

3 likes

Gs heeft qua budget en maat niks wat momenteel voor mij interessant is. :grimacing:

1 like

De Van der Gang heeft minder overlap met de rest van je collectie, en daarnaast vind ik de wijzers van de Habring niet zo mooi en het logoschrift te klein in verhouding met de cijfers.

Aan de andere kant vind ik de dag/maand weergave en het opschrift VAN DER GANG W A T C H E S ook weer niet om blij van te worden.

Dus tja. :man_shrugging: Moet het duur zijn? Anders zou ik deze voorstellen, mijns inziens mooier dan beide bovenstaande. En 34 mm.

6 likes

Ik twijfel, Van der Gang interessanter vormgegeven, Habring interssanter uurwerk. Die subdial op 9 trek ik slecht, dus toch voor de Van der Gang gegaan :thinking:

1 like

T hoeft zeker niet altijd ‘duur’. Dank voor de suggestie.

Ik heb ook een lijstje die ik zo goed als klaar heb allemaal ‘realistisch’ zijn qua budget voor 2023 en dat budget ligt paar k lager dan de battle van vandaag.

De Junghans die je laat zien is de goedkoopste op die lijst want iconische vier, handopwinder en donkere wijzerplaat. En o ja moooie maat.

Qua prijs is de Longines die ik laatst poste in wat had je willen dragen de een na ‘goedkoopste’ :blush:

Maar dat is een battle voor een andere dag. Staat oa ook nog Oris en Nomos op :slight_smile:

2 likes