Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

FPJ!! :heart_eyes:

2 likes

:point_up_2:met @Jurk eens

2 likes

Moser maar de flyback chrono !

2 likes

Mijn TH verkocht en nu aan het kijken voor iets nieuws.

• IWC 3740/3741
  • Longines Spirit 37mm

0 stemmers

2 likes

Lastige keuze tussen de LF en de FPJ…

2 likes

IWC, ondanks dat het quartz is is dit gewoon een heel mooi horloge :ok_hand:

Heb je de IWC al eens gepast? Draagt vrij klein door de drukke zwarte dial en volledig brush kast.
Wel heel cool uurwerk en uitstraling.

1 like

Mijn pols is 16,5cm, dus niet heel groot.
Ze zijn beide ongeveer even duur, dus daarom twijfel ik enorm tussen beide
Enige is dat de Longines dan nieuw is en de IWC 30 jaar oud.

Mijn pols ook. En ik draag vaak 34-36mm horloges maar zelfs ik vond de IWC voor het type horloge aan de (te) kleine kant. De Longines draagt juist groter dan 37mm vanwege de forse lugs.

Ik vind het beide erg stoere en mooie horloges waar je niet mee fout kan gaan.
Ik heb hem van de week ook al ergens anders genoemd, maar de Omega Dynamic Chrono is misschien een leuk alternatief

2 likes

Heb mij uiteindelijk op de lijst geplaatst voor de FPJ. Of hij ooit komt weet ik niet… Mijn vrouw was voorstander van de LF. Die kon meteen mee. Maar 56k voor een stalen seconds only, vind ik lastig.

3 likes

Deze Omega heb ik ook al eens overwogen, maar te veel geel voor mij.

1 like

Kijk ook eens naar de 3741, subdials met enkele ring (een stuk rustiger) en bovendien safier.
In heb er een al 27 jaar in bezit en nooit problemen gehad, loopt snaar strak door het prachtige uurwerk.

Ik heb er een aangeboden gekregen voor een goede prijs van €1700,-. Als ik zo op chrono kijk, dan kosten ze zo’n €2500,- en dat is me te veel.
Ze komen hier helaas weinig voor in het blauwe gedeelte.

De kogel is door de kerk! Mijn nieuwe horloge gaat een Blancpain fifty fathoms worden. Maar welke? Het word een one watch collection. Zouden jullie gaan voor de blauwe? Of toch de meer ingetogen zwarte versie? Het materiaal staat vast. Titanium. Ik ben benieuwd.

• Blancpain fifty fatoms black
  • Blancpain fifty fathoms blue

0 stemmers

3 likes

1 horloge? Black.

3 likes

Denk dat elke keuze de juiste is.
Heel mooi horloge.

2 likes
Welke Breitling chronograaf
  • Navitimer
  • B01 Premier

0 stemmers

4 likes

Ik ben ook geïnteresseerd in jullie argumentatie!

De balans van de Premier is veel beter op orde, bijvoorbeeld door de subdials op 3 en 9 en het datumvenster op 6. De Navitimer vind ik daardoor veel ‘onrustiger’.

3 likes

Wat deze heer zegt.

Makkelijker overal mee te combineren.

1 like