Kijk alle mensen die iets roepen over een gada zijn natuurlijk slachtoffer van hun eigen hobby.
Een normaal mens koopt een horloge en daar doet die alles mee.
Wij horlogeliefhebbe zijn van het soort dat we de laatste jaren een term hebben bedacht om te rechtvaardigen voor onszelf dat wij meerdere horloges mogen en kunnen bezitten.
Een gada bestaat niet in onze ogen. Daarom hebben wij ook deze discussies.
Dus iedereen heeft gelijk in de gada discussie.
Er is geen goed antwoord. Een gada bestaat voor ons gekkies gewoon niet.
Maar mocht die er toch bestaan is het in elke geval een rolex. Welke laat ik aan jullie over.
Wut? Ben je die kale kleizooi nooit eens zat? Reed vorige week donderdag nog langs je polder op weg naar Groningen; af en toe vakantie naar spannender oorden is wel een must hoor!
Dat kunnen realistisch de Santos, Nomos Ahoi, Grand Seiko SBGP011, Nomos Club Campus, of Seiko 1959 Alpinist zijn. Die draag ik nog al eens op staal, NATO of canvas, en ik reis er mee.
De limited Chronomaster Ibuki leeft met name op een leren band, dus ofschoon de specificatie het toelaat zou ik het niet snel doen.
Maar in principe: alles wat 100m WR heeft is zwem-fähig. Inclusief mijn Farer Lander, de Seiko Presage emaille… Daarom test ik ook periodiek op waterdichtheid.
Toch heb ik het gedaan. Ik draag het horloge wat ik die dag om heb. Punt. Als ik in water will springen moet het daar tegen kunnen. Zeker die GS is een beest van een horloge.
Waarom denk je dat de Speedy Reduced die ik ooit had steeds stuk ging, anders?
Kunnen we die dingen niet gewoon ‘casual sportswatch’ noemen? Dat is hoe een GADA voor mij in mijn hoofd zit. Waterdicht, goed afleesbaar, geen draaibare bezel,…Gewoon tipo rolex OP, omega AT, Sinn 556,Nomos club,tudor bb36,… Om er maar een paar te noemen.
Dan hoeven we niet steeds te leuteren of een duiker wel of niet onder de term valt.