Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Zal vast niet de eerste keer zijn dat deze voorbij komt. Maar benieuwd wat HF de beste PRX vindt in 40mm nu er een aantal versies zijn, los van de prijs.

• Blauwe automaat
  • Donkergroene automaat
  • Blauwe quartz 40
  • Groene quartz 40

0 stemmers

De automaat, en kleur laten afhangen van wat best in je collectie past.

De mooiste PRX vind ik de Chrono, maar ik vind hem te duur.

De Nomos bewijst dat niet zo uniek hem niet slechter maakt.

Ik vind het nog steeds een vreemd criterium.

1 like

Goeie poll. Ik vindt ze allemaal tof. Voor mij zou dan toch de Glashutte winnen. Vooral door de mooie zichtbodem, en afwerking. Deze wil ik nog altijd een keer passen.

Goed punt. Het bewijst ook dat schoonheid of mooi objectief is. :sunglasses:

1 like

Leuke poging! Goeie morgen!

Maar nee, het bewijst dat mooi nog steeds subjectief is, maar als je een bell curve zou tekenen van wat horlogeliefhebbers mooi vinden, zou deze Nomos op die curve in het midden vallen, omdat het horloge door de modale horlogeliefhebber mooi gevonden wordt.

Het feit dat een statistisch significante groep mensen mensen iets mooi vindt betekent niet dat het daarmee ook een objectieve waarheid is. :slight_smile:

3 likes
Wat is de beste GADA keuze

0 stemmers

1 like

Ik kan niet zoveel met de ‘GADA’ term. Ik vind de Omega de beste keuze (wél de variant met datumvenster) en de Nomos het leukste. GS is technisch sterk, maar saai.

Dat is exact waarom ik het lastig kiezen vind :grin: GADA; Go Anywhere Do Anything. Vind de term zelf wel handig. Van waterdicht en sportief draagbaar tot netjes onder een pak.

Ik ben er wel bekend mee, maar doet me niet zoveel. Waarschijnlijk de ziekte van deze liefhebberij, aan één heb je nooit genoeg.

2 likes

Grappig, in tegenstelling tot @Siedo vind ik objectief de SBGX261 de beste keuze omdat het een 37x9,8mm dunne HAQ is. Quartz is überrobuust en kun je dus altijd en overal gebruiken. Specifiek deze GS is direct beach to boardroom-fähig als je er een leren bandje bij scoort voor de boardroom.

De AT en Nomos hebben een balans en zijn dus minder geschikt als GADA. Evengoed zou ik de Nomos dan weer kiezen, want lekker klein en plat, mooie kleurstelling en veel gedistingeerder dan de hier getoonde AT.

Ik zie al deze horloges als goede kandidaten voor een one piece. :slight_smile: Maar de GS is het meest robuuste horloge wat er bij zit.

3 likes

Twee iconen van het bekende merk.

Welke geniet hier de meeste populariteit?

De Datejust of de Submariner?

• Datejust
  • Submariner

0 stemmers

De Sub. Altijd overal. De GADA. :upside_down_face::nerd_face:

Dan wel bij voorkeur een 4 digit of een 6 digit 12 serie.

Uitzondering is de 16610lv. Die pruim ik zeker in 5 digit.

NB. Een 36 mm DJ was lastiger geweest. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Onze smaak is zeer verschillend, @Brick

1 like

Over smaak valt te twisten, schoonheid is objectief.

Heb ik van het interweb.

Het idee dat schoonheid objectief zou zijn is natuurlijk geleuter. Even los van het feit dat we niet weten of objectieve waarheden bestaan en of de mens die kan kennen (laten we voor het gemak even aannemen dat beide het geval zijn): mooi en lelijk zijn interpretaties. Die bestaan alleen in het hoofd van de toeschouwer, en zijn dus per definitie subjectief. Ongeacht wie het er allemaal over eens is.

6 likes

Gelukkig staat het interweb vol met filosofische redeneringen over objectieve schoonheid.

Leef je uit koop een boek. :nerd_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik heb al een boek :upside_down_face:

3 likes

En ook hier verschillen wij van mening.

1 like