Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Is dit de 37 of 40mm?

Dit is 40.

Ik had eigenlijk liever 37mm gehad met m’n 18,5cm pols, maar aan de andere kant is de 9F85 cooler dan de 9F62. Vanwege de uurwijzer.

Maar omdat hij plat is draagt hij wel erg fijn.

2 likes

Kunnen we die dingen niet gewoon ‘casual sportswatch’ noemen? Dat is hoe een GADA voor mij in mijn hoofd zit. Waterdicht, goed afleesbaar, geen draaibare bezel,…Gewoon tipo rolex OP, omega AT, Sinn 556,Nomos club,tudor bb36,… Om er maar een paar te noemen.

Dan hoeven we niet steeds te leuteren of een duiker wel of niet onder de term valt. :man_shrugging:t2:

6 likes

Ja, dag, daar gaat het bestaansrecht van het forum.

7 likes

:grin:

1 like

Ik ben ook tot de ervaring gekomen voor mijn 17,5cm pols, dat een diameter gelijk of groter dan 40mm eigenlijk onnodig groot is, zowel ergonomisch en qua draagplezier als visueel. Maar desalniettemin, hij staat je goed!

CSW it is in plaats van GADA :joy:

1 like

Helemaal mee eens.

Zodra mensen beginnen te vallen over een sub onder een jasje, mogen ze van mij eerst eens een goed passen hemd, jasje en fatsoenlijke schoenen kopen.

Want de gemiddelde Nederlander weet nog steeds niet hoe het heurt. :sunglasses:

1 like

Ik snap het, maar al draag je een hemd van 3 maten te groot, een jasje gemaakt voor een corpulente reus en van die afschuwelijke Floris schoenen met patroonrandjes, die Submariner blijft het allerergste.

Met die vintage Sub van je kom je misschien, heel misschien, nog wel weg onder een vlot jasje…

1 like

FIFY.

1 like

En ik zit er precies andersom in.

Zorg eerst dat je je goed kleed en dan maakt die knalrode swatch erbij ook niet meer uit.
Dan noemen ze het stijl.

Maar slecht gekleed en een Calatrava is in mijn ogen nog steeds geen gezicht. :sunglasses:

Wordt tijd voor stijlforum.nl. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Oh, we zijn het eens. Ik kocht 'm in 40mm voordat ik in m’n hoofd een ommezwaai maakte, dus die 37mm zou jou natuurlijk het beste staan. Mark Cho van The Armoury gaf laatst een lezing aan de Horological Society van New York waaruit bleek dat de meeste mannen denken dat hun pols “smal” is, terwijl ze toch echt gemiddeld zijn, en dat dat komt omdat horlogefabrikanten de 35, 36 en 37mm categorie totaal lijken te negeren.

Kortom, gemeten tegen courante horloges op de markt heeft vrijwel iedereen een ondermaatse pols. :slight_smile: Hij zei daar ook in dat 37mm wel eens de nieuwe sweetspot zou kunnen zijn, en ik denk dat hij gelijk gaat krijgen. Ikzelf kijk naar het toevoegen van een 37mm grote SBGW28x, dus ik doe mee met ome Mark.

Dank je!

Daar heb je volledig gelijk in. Mijn vrouw is zeer bedroefd in dit land. Ik trouwens ook. :slight_smile:

PS: Even een linkje.

De presentatie is het eerste half uur.

1 like

En dat met jouw calvinistische inslag :stuck_out_tongue_winking_eye:

:ok_hand:

1 like

Die Sub onder die verkeerde outfit zegt over je dat je wel vindt dat je een duur en opzichtig horloge moet dragen, maar totaal geen gevoel voor stijl hebt. Dat maakt je dan een beetje een stijlloze ostentatieve figuur in mijn ogen. Denk aan Trump met Day Date.

Heb je alleen die verkeerde kleding aan, dan heb je enkel geen stijl.

1 like

Wij moeten eens een keer een borreltje doen of zo, als het weer terrasweer is. Ik ben een betere bourgondiër dan je zou vermoeden. :slight_smile:

Bijpassende riem?? Bij een pak heb je per definitie zwarte schoenen aan, en bretels.

Gentlemen avoid brown to town.

1 like

Je zegt hetzelfde maar dan 2x.

Het begint in elk geval met wat je om de pols doet en er bij draagt. :sunglasses:

Ach we kunnen het toch nooit zoals de Italiaan het doet. Pitti uomo Forever!

2 likes

Lijkt me een heel goed plan.

Zeker in het zuiden des lands. :wine_glass: en :clinking_glasses:

1 like

Zo van de facebook pagina van de Italiaanse Paneristi. Kijk eens wat een stijltje.

6 likes

Dat bedoel ik nu met calvinistische inslag.
Bij een grijs en een blauw pak draag je zwarte schoenen.

Niet bij een pak per definitie.

1 like

Panerai… :see_no_evil:

1 like