Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

De AT is ook een quartz met het caliber 1538(?) meen ik. Prima degelijk uurwerk. En juist de naar binnen gevouwen lugs en stevige stalen band vind ik prachtig. Tevens is de AT in mijn ogen net wat meer horloge doordat er wat meer te zien valt ten opzichte van de GS. Uiteraard is de GS technisch onevenaarbaar maar ook wat saai (ondanks de afwerking die alom geprezen wordt maar in mijn ogen ook wel een beetje wordt overdreven :speak_no_evil: ). De Nomos vind ik een prachtige nieuwkomer. Vraag mij wel af hoe tijdloos het design is en of de bijzonder lange lugs niet gaan tegenstaan in combinatie met de mannelijke endlink. Voor mij hebben de AT en de GS hun pluspunten al bewezen. Ik blijf dus in twijfel maar neig tegen de HF stroom in, de AT de voorkeur te geven.

Geen van beide zijn dat. In heel wat situaties en heel wat plekken op de wereld kun je deze horloges niet dragen. Ja, ik weet dat er hier mensen zijn die anders zullen beweren. Zo zijn er ook mensen die het een goed idee vinden om uit een rijdende auto te springen of onbeschermde sex te hebben met een prostituee.
Stupid GIFs - Get the best gif on GIFER

4 likes

Ah, een klassieker!

MiniatureScientificBoto-max-1mb

Ff wassen en hij is weer als nieuw.

On topic: deze komt w.m.b. aardig in de buurt van een GADA. Wel de 36mm uiteraard.

10 likes

Jij bent zeker bevriend met een Zuid-Afrikaanse (ex-) premier/minister? :upside_down_face:

2 likes

Ik ben niet zo handig met quoten. Ik bedoel uiteraard mijn horloge :innocent:

1 like

Slaat als een lul op een drumstel wanneer je het onder een overhemd draagt, laat staan bij een pak.

De Datejust is het dichtst bij de GADA.

Op mijn leeftijd, en na zeven jaar met mijn liefhebbende, begint dat een steeds beter idee te lijken.

1 like

Nee, man. Dat is toch geen horloge waarmee een normaal mens de tuin mee gaat omspitten, gaat duiken en eens lekker mee gaat rondreizen in Zuid-Amerika of überhaubt lekker flexen in Amsterdam? Dus geen GADA.

Klinkt wel vrij ernstig Chris.

2 likes

Waarom niet? Maar als veiligheid je probleem is is de Submariner zeker geen kandidaat.

En dan nog: ik ga ook zonder horloge niet op rondreis door Zuid Amerika.

Flexen in Amsterdam? Tja. Ik ben geen veertien. Maar loungen in het hotel Adriatic? Zeker.

Nee hoor. Verandering van spijs doet eten. :rofl:

Nee, is ie ook niet.

Ken ook niet zoveel veertienjarigen met een (echte) Rolex. :grin:

Da’s waar. :laughing:

1 like

Kijk alle mensen die iets roepen over een gada zijn natuurlijk slachtoffer van hun eigen hobby.

Een normaal mens koopt een horloge en daar doet die alles mee.

Wij horlogeliefhebbe zijn van het soort dat we de laatste jaren een term hebben bedacht om te rechtvaardigen voor onszelf dat wij meerdere horloges mogen en kunnen bezitten.

Een gada bestaat niet in onze ogen. Daarom hebben wij ook deze discussies.

Dus iedereen heeft gelijk in de gada discussie.

Er is geen goed antwoord. Een gada bestaat voor ons gekkies gewoon niet. :nerd_face:

Maar mocht die er toch bestaan is het in elke geval een rolex. Welke laat ik aan jullie over. :stuck_out_tongue_winking_eye::sunglasses:

8 likes

Wut? Ben je die kale kleizooi nooit eens zat? Reed vorige week donderdag nog langs je polder op weg naar Groningen; af en toe vakantie naar spannender oorden is wel een must hoor!

Verder eens over GADA :wink:

2 likes

Tot hier ben ik met je eens. :grin:

Maar

nee. En dat ligt dus niet eens aan het horloge zelf.

3 likes

Natuurlijk wel. Ik heb er vijf. Geen van allen hebben ze een draaibare bezel.

Zit overigens geen Rolex tussen. Maar ik heb geen rationalisering nodig om 20 horloges te hebben, verder. Ik vind ze gewoon leuk.

Dat kan zonder backpacking in Zuid Amerika ook hoor.

3 likes

Ja, dan zou ik in die GADA wel minstens zo’n garrotte willen die je vermeldde in het Bond topic.

3 likes

Oh jee. Je hebt een fetish voor GADA.

Met welk gada horloge zwem jij in de zee aan het strand?

Dat kunnen realistisch de Santos, Nomos Ahoi, Grand Seiko SBGP011, Nomos Club Campus, of Seiko 1959 Alpinist zijn. Die draag ik nog al eens op staal, NATO of canvas, en ik reis er mee.

De limited Chronomaster Ibuki leeft met name op een leren band, dus ofschoon de specificatie het toelaat zou ik het niet snel doen.

Maar in principe: alles wat 100m WR heeft is zwem-fähig. Inclusief mijn Farer Lander, de Seiko Presage emaille… Daarom test ik ook periodiek op waterdichtheid.

Wat had je dan verwacht?

Ik dacht helemaal niks. Vroeg het mij gewoon af.

Maar ik zie jou eerlijk gezegd nog niet met je GS of je santos op het strand zitten en af en toe eens een duik nemen in de branding.

Dat het kan is iets anders …

Maar overigens doe ik dat met mijn Dweller en die draag ik die middag ook bij de lunch… met hemd.

En nou komt het mooie. Ik vind de term gada dan ook gewoon een vreemde term. :nerd_face:
En erken deze niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Toch heb ik het gedaan. Ik draag het horloge wat ik die dag om heb. Punt. Als ik in water will springen moet het daar tegen kunnen. Zeker die GS is een beest van een horloge.

Waarom denk je dat de Speedy Reduced die ik ooit had steeds stuk ging, anders?

1 like

Je verhaal van de speedy kennen we. En voor diegene die het niet kennen kunnen dat even door de zoekmachine halen.

Maar het feit dat jij met het horloge van die dag alles doet wil niet zeggen dat het een gada is zoals ze dat hier bedoelen.

Ik vind het prima hoor. Mij hoor je niet.

Maar dat dit met een supperdersup of jlc Polaris niet kan vind ik wel vreemd.

1 like

Initieel leek de Nomos favoriet en stond de AT onderaan, nu compleet veranderd… De meningen blijven verdeeld, interessant.

1 like