Quartz is naar mijn mening toch voor het goedkopere segment. Als je meer dan 1k uitgeeft wil je toch een automaat?
Eh nee, dus.
Jij kan het niet willen maar dat maakt het nog niet overpriced.
Ik heb liever een inhouse GS quartz trouwens ipv een standaard ETA tudor. (Deze hebben een ETA uurwerk toch?)
Nee Tudor 601 inhouse.
Sorry niet inhouse, gebaseerd op ETA of Sellita
… en dan heb je echt liever een GS quartz
Ik denk dat prijzen proberen te rechtvaardigen in het 3k+ segment überhaupt een lastige klus is.
Maar bekijk een gemiddelde GS eens van dichtbij en dan zul je zien dat het niet zomaar een ‘simpel’ quartz horloge is.
Ik vind de ks mooi maar niet echt een klik mee… misschien in real life wel…
Ik heb de Tudor 1926 in een ander kleurtje gehad (rosé wijzers) en ik vind hem verrekte mooi en draagt fijn met de band. Erg goede kwaliteit en afwerking.
Ga hem passen tzt
Ja, en dat zie je dus niet aan zo’n render. Maar ik geloof je meteen.
Ik lever wel even bewijs
De stalen band is echt goede kwaliteit en draagt lekker. Afstelling is misschien wel tikkeltje moeilijk.
O.k., dank je. Ja, dat ziet er inderdaad heel aardig uit!
Ziet er trouwens heel gaaf uit! Mooie reissue
Prima horloges. Meer dan prima. Sterker nog, ik zou het doen.
Die porseleinen wijzerplaat is een kunstwerk. Dat doen ze bij GS ook niet, en zeker niet voor dat geld.
De presage is niet dun, maar man wat een wijzerplaten. Iedereen stapt daar in deze draad overheen alsof het niks is, maar je koopt een unicum.
Je praat poep. Ik kan er geen andere koek van bakken. Sorry.
Ergste van quartz is de seconde wijzer die stappen van 1 seconde maakt. Dat ziet er niet uit als je een automaat gewend bent.
Ik zeg niks over de kwaliteit van Seiko, die is top.
Nee, maar begrijpelijke gedachte omdat de simpelste prut horloges ook extreem goedkope en simpele quartz uurwerkjes hebben maar dit is een vergelijking tussen een 1 liter 3 pittertje en een smeuïge V6. Ze lopen allebei maar er zit een wezenlijk verschil tussen hoe.
Verdiep je eens in quartz en dan zal je zien dat het ook mooi kan zijn.
Wat leesvoer:
9F quartz eigenlijk 2 stappen per seconde om backlash te voorkomen.