Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Lelijk is kort door de bocht maar het geheel klopt gewoon niet en de kleuren zijn te opzichtig voor het design, het doet goedkoop aan. Zeker met deze wijzers. Dat heb ik dan nagenoeg niet bij de SBGW231.

Dat is ook een SBGX (331).

Ongevraagd advies is de SBGX319 in het blauwe deel, SBGX331 of een SBGX259. Kan je nog met straps in kekke kleurtjes spelen

2 likes

Waarom niet? Mijn vrouw zou zeggen dat het uitstekend klinkt: ik ben een gezonde vieze man. Je moet elkaar wat gunnen in een relatie.

Die voel ik niet. De jouwe is wel een kanshebber. De 259 ook wel, maar de beige met gouden wijzer blijft spoken.

Die spookt wel, maar een “gewone” beige dial met sunburst… Tja… Ergens in m’n hoofd ben ik al voorzien.

Tuurlijk, totaal andere horloges, maar ik denk bij mezelf ‘als ik dan een beige horloge bij haal mag het ook een tandje bijzonderder zijn’. :slight_smile:

2 likes
twee witgouden toppers
  • -de DD40 ref 228239
  • Patek Philippe 5396G

0 stemmers

dd40

de dd is 40 mm en de patek is 38mm

Die Patek is een rommeltje met die overal doorheen lopende 24h schaal. Dus de Rolex. :sunglasses:

2 likes

sommige noemen dat nicely vertical alligned

Tja, je kunt proberen een rommeltje goed te praten door er een leuke naam voor te bedenken, maar het blijft een rommeltje :wink:
Die 24h subdial had gewoon kleiner gemoeten zodat hij niet meer door de wijzeras en het datumvenster heen loopt :thinking:

4 likes

Heb ook de Rolex als voorkeur. De Patek kijkt scheel.

image

2 likes

idd loopt de 24 uurdial wat krap…

1 like

scheel?

1 like

image

gelijk aan

image

4 likes

Met één oog kun je niet scheel kijken :grin:

3 likes

in het land der blinden…is…

2 likes

Shit, ik moet m’n haar eraf scheren zo te zien.

1 like

Welke chrono als semi-dresser.

1. TAG Heuer Carrera Telemeter.
    39mm, 47mm l2l, 13,6mm dik. Sellita-based SW300 met toegevoegde chrono module
  2. Longines Heritage Classic Chronograph.
    40mm, 49mm l2l, 13,6mm dik, ETA-based Calibre L895 met toegevoegde chrono module
  3. Zenith Heritage 146 El Primero Chronomaster.
    38mm, 47 l2l, 12,5mm dik, Calibre El Primero 4069

Dressy Chrono
  • Tag Heuer Carrera
  • Longines Heritage Tuxedo
  • Zenith Heritage 146
  • Andere automaat t/m 39 mm zonder (tachy oid) bezel, namelijk:

0 stemmers

2 likes

Er bestaan tig mooie 39 mm heuers, en je pakt die ene schele :crazy_face:
Zoek een andere Heuer. Of ga voor de Longines :grin:

1 like

Van de bovenstaande opties heb ik de Zenith gekozen, maar er zijn hele leuke (neo) vintage chrono’s die ik stuk voor stuk leuker vind.

En als het nieuwer moet zijn, heeft Zenith volop opties, waarvan ik deze het lekkerst vind:

Zenith-El-Primero-Manufacture_ws006

16 likes

Deze, dan.

18 likes

Ja de groene is dan wrs een appel?

1 like

Ik ben van beide geen fan. Die Patek met die volstrekt verkeerd geplaatste subdial, dwars door de wijzerset heen. Dan ben je mij kwijt.

1 like