Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 3)

Vind ik juist wel wat hebben.

1 like

Das gemeen @Brick

Jij weet evengoed als ik dat je instappers nooit mag vergelijken met real deal :grimacing:

3 likes

Contrast is altijd beter!
Dan wint 116519 sowieso tegen WG ghost dial 116509

1 like

Er is nog een groot verschil wat door iedereen onbesproken blijft.

The ghost dial van de panda.

Op de donkere dials vallen de witte chromalight indexen op.

Eigenlijk is dat gewoon niet mooi. (Net als bij de moderne datejust, die heeft ook van die lelijke indexen)

Voorbeelden:

. . .

5 likes

• IWC Mark XX
  • Rolex Explorer II 16570 polar

0 stemmers

1 like

Ik mis de optie Zenith.

Welke blauwe?

• Omega seamaster
  • Breitling wings

0 stemmers

Hold my IPA:

Wel het glaasje ff afzagen :sweat_smile:

8 likes

Welke uitvoering van deze Zwitserse skindiver is het mooist?

• Beige
  • Groen

0 stemmers

1 like

Groen gestemd, met de kanttekening dat die andere veelzijdiger is en misschien ook langer leuk blijft.

4 likes

Merk wel op dat ik nog voor het klikken al zat ben van die über oranje lume op die zwarte.

Dat groen is mooi gedekt, daar kun je meer mee dan je denkt.

4 likes

Mooie kleur groen :white_check_mark:. Plus de groene oogt rustiger :+1:t2:

2 likes

Vind het wel grappig dat als er een horloge door zijn groene faux patina kleur uit ziet of het een vintage exemplaar met vochtschade is dat ze die allemaal top of the bill vinden en de mooie faux patina heel allemaal wat minder vinden.

Als het echt vintage zou zijn vinden de meeste het precies vice versa.

Ik niet. Ik kies voor geel.

Bij vintage en bij deze.

Dat groen is gewoon lelijk. Te weinig contrast en zoals ik aangaf bij vintage is groen een verkeerde veroudering. Daar doet mij dit groen aan denken.

Hier zie je een mooie line up van wat mooi is en de middelste foto die ik dus een stuk minder vind.

. .

7 likes

Dat groen kan je hoogstens aan gekookte sperziebonen doen denken, ik vind het de lekkerder optie voor een Edox, maar hoe jij die brakke navitimers als mooi kunt beschouwen is me een raadsel:

De onderste is een soort van OK. De middelste is half vergaan en ziet er uit als behang van een kettingroker, de bovenste is gewoon zo vies dat ik er liever niet mee in aanraking kom. Dat ziet er uit als de oranje drab die je in de afvoerput van een douche aantreft die een paar maanden niet fatsoenlijk geboend is.

Ik zou een nieuwe kopen. :slight_smile:

3 likes

Dat bedoel ik ook niet vrind.

Het gaat erom dat die sperziebonen kleur van die Edox een nep patina is van nep tritium die vochtschade heeft.

Gelukkig snijdt mijn verhaal hout.
Je zegt zelf al dat de middelste het lelijkst is.

Dat je dan de groene edox het mooiste vindt blijft voor mij een raadsel.

1 like

Nee, de middelste is dan misschien half vergaan, maar die bovenste is gewoon cray cray. Die middelste is acceptabel-achtig. Eigenlijk begint jouw rijtje wanstaltig, en wordt het van boven naar onder steeds beter.

Over smaak valt heel, heel erg veel te twisten, ik hoop dat de forum eigenaar deze onzin nog maar lang in de lucht moge houden. :rofl: @Jason_Nash, wat ga je nou eigenlijk doen dan?

1 like

Allemaal leuk en aardig maar het gaat niet om dit rijtje breitlings in specifieke zin.

Het gaat om het sperziebonen groen. Dat is lelijk. Maar dat lijkt niet in te dalen.

Waarom denk je dat de re-edition gele patina heeft en geen groene patina?

Foto van het interweb gejat :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Edox heeft kennelijk precies de juiste kleuren gekozen :grin:

3 likes

FTFY :nerd_face:

5 likes

Oh ja, faux patina vind ik over het algemeen nogal meh. Als het doel van die kleur groen inderdaad is een plaat met tritium en vochtschade te emuleren, dan pleit dat inderdaad niet voor het horloge in mijn optiek.

Maar ik ben onwetend omtrent bovenstaande, dus zie ik gewoon een groen fumé wijzerplaat die ik er wel aardig uit vind zien.

4 likes