De zwarte plaat van die JlC vind persoonlijk nóg beter.
Ik denk dat je met de JLC en de drie sportievere horloges daaronder wel een erg mooie set hebt.
De GS en de Nomos zijn prachtig, maar wat mij betreft is er toch meer op aan te merken dan op de JLC. De GS zweeft ergens tussen dressy en sportief. Op leer wel mooi, maar hij ziet er toch altijd een tikkie uit alsof hij op staal hoort.
De Nomos heeft helaas een datum en de secondeschijf staat in mijn beeld te hoog geplaatst. Dat ergert me wel een beetje.
De JLC is daarentegen perfect in balans. En zoals gezegd, icm de drie daaronder wel een mooie set.
Ik liet mijn hart spreken
grand seiko is perfectionistisch, net als de mensen die ze verdedigen😎
Do not shoot the …messenger
Ik vind deze MUT wat saai. Is het een idee om de GS en Nomos te wisselen voor een Reverso? En dan lekker voor een uitvoering gaan met lichte plaat, zoals deze.
Lijkt me een fijne combi met de rest en je wisselt evt. eenvoudig naar een ander bandje
Neeman ieder z’n ding. Maar ik moet eerlijk bekennen dat die Greendate gmt van HF-Eindbaas @SAT me ook wel trekt maar das ook omdat die man zo irritant goeie foto’s maakt van die gruwelijke collectie van m
VC verliest nipt van de GoudMT door zijn formaat.
Je ziet hier wel perfect hoe groot die VC eigenlijk wel niet is. Ondanks de zeer geringe verschillen in afmetingen met de GMTII
Op Rays foto toont ie inderdaad veel groter.
In the end zal t ook wel zo zijn zeker?
Moeilijke battle dit.
Wat een vette set dit!
Ik ben natuurlijk een high-end snob en zou voor de VC moeten kiezen maar in deze set 100% de Daytona. Wat een prachtige configuratie is dit!
VC onder 1 voorwaarde, dat je deze ruim op de pols kan dragen. Want groot vallen doet die wel.
De zenith en de sinn halen het niet bij een icoon als de Breitling 817.
Als je nou een vintage tipo erbij had geplaatst was het een stuk lastiger ….
Die 817 en Tipo CP2 op een groene band dan heb ik het nog moeilijk, maar zoals @Brick zegt is dan een vintage Breitling nog iets cooler dan een nieuwe Zenith.
1 van beide hoop ik ooit nog te bezitten trouwens.
Eigenlijk met de Vintage Tipo CP2 moeten doen. Dan zou het nog steeds de 817 zijn?
De Sinn is een iets ander type horloge, maar met dezelfde vette lettertype. Hij is een stuk betaalbaarder, alleen haalt hij het toch niet bij de Breitling of Zenith .
Pfff, vind ik héél moeilijk. Ik neig met 51/49 dan naar de Zenith denk ik.
Vind die groene lume op de plaat van de Breitling altijd behoorlijk vloeken met de lume in de wijzers. Dus van deze twee zonder meer de Zenith.
De mooiste 817 vind ik overigens die van Tissot:
Mooi! En welke referentie heeft deze Tag?
Goede tip! Alleen ik kan echt niet tegen die afgekapte 3 en 9.