@koekoek En @Fate_Amenable_To_Change vinden dat wel hoor.
Een te klein uurwerk hoort gewoon niet in een grote kast.
@koekoek En @Fate_Amenable_To_Change vinden dat wel hoor.
Een te klein uurwerk hoort gewoon niet in een grote kast.
Vind ik ook hoor, maar bij die Tissot 817 vind ik het niet storend.
Bij de moderne Zenith cp2 vind ik het weer wel storend, die subdials staan te dicht op elkaar.
Die vintage Zenith is prachtig
Eensch!
Zolang het geen Oris achtige vormen aanneemt of een dichte caseback heeft maak ik me daar niet druk over.
Maar over niet passende endlinks wel. Dat is gewoon een teken van armoe. Zelfs vintage hebben gewoon banden met passende endlinks.
In tegenstelling tot de Breitling en de Sinn is de Zenith hier in balans. Iconen? Tja, die oale Ray Charles-imitator van een Elvis wordt ook iconisch genoemd, om maar een zijstraat te noemen.
Dat.
Los van het feit dat de cijfers op de Zenith beter in balans zijn met de grootte van de subdials.
Die cijfers zijn wel erg lomp afgekapt.
Ai.
Da’s ‘nen’ goeie optie. Wow. De lume van de cijfers had witter gemogen. Ik blijf bij Zenith.
Niet van mij. Er zit een ladder in je kou… pardon, band.
Ik kan het niet roerender eens zijn dan met die uitspraak. Brrr. Waarbij, het aller-ergste vind ik dat bij een simpele kleine seconde en alles waar een datum in zit. Chronografen kunnen gered worden door spelen met dingen als big eyes en zo.
Klopt helemaal. Maar soms is dat juist mooier dan teken van volle rijkdom.
Dat noemen we ook smaak.
Beide hele andere prijscategorie maar die squale doet echt niet onder mbt de look and feel.
Heeft alleen de grote naam niet mee
0 stemmers
Dat die niet onderdoet kan ik mij voorstellen.
Ik kies voor een glimmert en een bakfiets.
Nee. Toch niet.
Ik kies de fxd…
Ps. Jij hebt de lange Velcro op de fxd. Dat is niet de korte.
Eigenlijk zou je de Squale Militaire hier tegenover moeten zetten Die verliest dan op de meeste details maar wint het qua formaat en kastvorm wat mij betreft.
Knetter. Vind die sinn tov die tudor toch wel gaaf.
Die is ook supertof.
JLC is gewoon een heel mooi merk, alleen daarom zou ik die al doen
Oei oei oei!
Twee Omega 41mm divers. Deels dezelfde look and feel. De ene een klassieker, maar quartz. De andere niet zo populair, maar een gmt automaat. Nagenoeg even duur.
Wat kies je?
Gaat om een solo watch collectie.
0 stemmers
Deze?
Of deze?
Help!
100% die quartz.
Niet omdat het een batterijtje heeft, maar wel omdat dat een duiker is.
Die gmt is nu net door die 2 kleuren bezel gewoon niet mooi. Helaas.
De golfjes op de dial is wel heel aantrekkelijk
Dit dus. Die bezel geeft t horloge een heel goedkope uitstraling
Ik vind de bezel wel mooi, eerlijk gezegd. Maar de missende golfjes en de voor mij onnodige extra wijzer…
Maarja de mooiere klok is er enkel in quartz, dat voelt minder ‘klassieker in de wording’ ofzo.