Ik neig ernaar dank je wel te zeggen, maar je antwoordt op Brick, dus ik weet niet zeker of je de mijne bedoelt.
Jouw Breitling is über cool, maar ik deze keuze optie, moet ik echt voor de JLC kiezen
Absoluut de 817. Wat een bruut ding.
Niet gedacht dat ik ooit een Breitling boven een JLC zou verkiezen, maar 10 september 2022 is de dag.
Ik hoop niet dat het merkenvooroordeel (scrabble anyone?) van HF hier meespeelt in de score.
De Breitling is zóveel cooler dan die JLC, niet eens grappig.
Hier op mijn pols die van @Sanderrr
Ik heb leer gekozen, maar in beide gevallen vind ik spammen met m’n ex een boevenstreek.
Blauw tropic of origineel leer bleek favoriet te zijn.
Ik spam hier al mijn horloges. Ik kan mijn enthousiasme niet beteugelen vanwege jouw sellers remorse. Sorry not sorry!
Maar ik zag dat je ook een CW hebt besteld. Leuk man!
Het is bijna dresser Sunday. En ik ga eerst naar Hentschel in 2022.
Prijs is exact t zelfde
- H1 handaufzug.
Of
- H1 automatik
-
- Handaufzug
-
- Automatik
0 stemmers
Voor een dresser -> handwind
Dunner, en toch meestal een horloge die je niet doordraagt.
Ik weet niet precies hoe veel hoger de automaat is tov de handopwinder maar bij mijn weten heeft Hentchel allemaal vrij platte horloges al ben ik t met je eens dat een handopwinder eigenlijk altijd platter is.
Handopwinder op alle vlakken mooier vind ik
Het spijt me, maar ik vind ze beide nogal saai, van voren bekeken. Toch is de handaufzug met zijn kleine secondewijzer en ontbrekende datum duidelijk interessanter.
Ik weet niet wat ze rookten toen ze bij de automaat de datum plompverloren midden op de plaat kwakten. Dat mag in dat prijssegment niet mogen.
- RZE Resolute '22 Carbon Fibre (Titanium, 40mm, Miyota 90S5: €600)
- Oris ProPilot X (Titanium, 39mm, Calibre 400: €4.000)
0 stemmers
Breitling, plaat oogt heerlijk rustig.
Ik heb gekozen voor EUR 3.600 in de pocket. Ik vind die propilot saai en wat gedempt over komen, te weinig diepte.
Ik ben aan het denken om een Cartier Tank toe te voegen i.p.v. de Santos Medium. Maar welke.
Ga hem ook echt casual dragen.
Solarbeat is de nieuwste en een coole feature.
Solo heeft een wat stoerdere kast
De Xl heeft een mooie Guilloche plaat
- Tank Must solarbeat Large
- Tank Solo Large
- Tank Must Xl
0 stemmers
Die platgeslagen flanken halen alle elegantie weg. Het mooie van de tank is dat hij vierkant is, een vrij harde vorm voor een horloge, maar juist heel fluïde en afgerond.
Tank solo is in mijn ogen een van de blunders van Cartier en voor de kwaliteit/afwerking hoef je het al helemaal niet te doen.
Ik heb een drang naar minder en in deze zoektocht loop ik hier tegenaan: ik heb twee stalen horloges die allebei allround zijn maar ik kan niet kiezen.
-
De GS SBGV239 is top afgewerkt, de 5-link band is net iets chiquer dan een standaard oyster en de plaat is afhankelijk van het licht een bescheiden tint zwart tot zo diep donkerblauw dat je erin kan verdrinken. MAAR geen lume en het is een kwarts - ik vind het tamagotchi gevoel van een automaat die je in leven houd (of weer tot leven wekt) fijner.
-
De Tissot BB58 is super leesbaar, met lume en automaat, maar niet zo mooi afgewerkt als de GS. En net iets minder bij een hemd en/of pak maar daar kan ik mee leven. Ik durf er we weer makkelijker mee te zwemmen of naar het strand.
Voor nu dus een prima duo en wissel ik ze met enige regelmaat af. En ik wil sowieso de 39mm Pelagos nog een keer in het echt zien. Maar als er nu eentje uit zou moeten wat zouden jullie doen dan? Suggesties voor iets anders ook welkom.
Edit: en ik denk er zelf weleens aan om ze beide in te ruilen voor een Rolex DJ of OP
- GS houden
- BB58 houden
- Beide eruit en koop een…
0 stemmers