Helemaal waar. Maar het leven is te kort om alles op de lange baan te schuiven.
Morgen naar de begrafenis van een 68-jarige man. Maandag pleegt de 60-jarige schoonbroer van een collega euthanasie.
Dus geniet van het leven.
Helemaal waar. Maar het leven is te kort om alles op de lange baan te schuiven.
Morgen naar de begrafenis van een 68-jarige man. Maandag pleegt de 60-jarige schoonbroer van een collega euthanasie.
Dus geniet van het leven.
Op foto vind ik dat er niet veel diepte zichtbaar is. Als je vergelijkt met een LUC met microrotor, dan lijkt het binnenwerk minder spannend.
Nu, binnen een week hoop ik hem om de pols gehad te hebben, en beter te kunnen inschatten.
Ja, ben ik met je eens.
Ik probeer ook elke dag zoveel mogelijk te genieten van het leven en dat gaat over het algemeen heel goed! Maar ja, dat betekent voor mij dan weer niet dat ik altijd meteen alles maar moet kopen dat ik mooi vind. Zo blijven dingen een beetje speciaal. Nou ja, iedereen doet dingen op z’n eigen manier en dat is ook mooi!
Ik heb door de jaren heen aardig wat horloges met mooie uurwerken gehad, gezien en van dichtbij bekeken. Het kaliber 4400 van Vacheron is zonder twijfel één van de meest verfijnde uurwerken die ik ooit heb gezien. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben slechts een liefhebber met beperkte kennis.
Een paar jaar geleden schreef Kari Voutilainen een recensie over dit uurwerk. Toen ik ernaar zocht, kwam ik via Google op een eerdere post op Horlogeforum terecht :
Ik heb het horloge zelf in mijn bezit gehad (en inmiddels weer verkocht), en kan je zo tien redenen geven om niet voor de VC te kiezen – maar het uurwerk behoort daar absoluut niet toe. Dat is echt een klein kunstwerk op zich.
Shoot
Ik bedacht me net dat ik ooit nog eens een review heb geschreven:
Onder een loupe is het een prachtig horloge.
Op de pols is het net een Daniel Wellington
Dat komt idd veel voor met witte of zilveren dials.
Zal hem toch eens proberen te passen. Het geld ervoor heb ik nog niet.
Wat zou jij doen als je €15k had voor een dresswatch?
Voor een Reverso Tribute gaan en 8K in de pocket houden of even doorsparen voor een Lange 1.
Het zit hem in de lugs
Blijkbaar , nog maar 0 stemmen op de H1.
Klopt! De Day Night klopt niet qua verhoudingen, ik vond deze te dik en ligt niet lekker op de pols.
De “normale” Tribute vind ik veel beter. #fanboyalert
De laatste tijd ben ik overigens erg gecharmeerd van de nieuwe GS handwinder,misschien is dat nog een optie Hands-On: Grand Seiko Evolution 9 'White Birch' SLGW002 and SLGW003 Watches | aBlogtoWatch
Het lag dacht ik ook aan de zeer vlakke onderkant op mijn minder vlakke pols.
Maar mss moet ik die mono nog eens proberen.
De GS vind ik dik in zijn categorie.
Mjah. Elke classic driehander heeft daar een beetje last van, maar toen ik die VC omdeed had ik daar toch weinig last van. Of het het idee was of dat ik ook echt de kwaliteit zag/voelde, weet ik niet, maar ik vond hem wel echt prachtig.
Moet het nieuw zijn? Anders een tweedehands Chopard LUC met microtor of een parmigiani Fleurier?
De ideale kandidaat heb ik nog niet gevonden. Ook niet niet bij de oudere modellen van die merken. VC zou een kandidaat kunnen zijn, keer zien als hij stand houdt op de pols.
Graag net iets minder stijf, Geneva seal, guilloche, 38mm en een baanbrekend uurwerk.
Is dit type quattro geen optie? Relatief echt waar voor je geld.
Ik ga toch voor stijf.
Dit is no contest. Merk wel op dat Vacheron op dit moment alleen patrimony horloges maakt met een te grote kast en de secondewijzer te hoog op de wijzerplaat, als ik dat goed bekijk.
Op dit moment is er voor mij maar één VC interessant:
De Traditionelle 38 mm Pink Gold handopwinder.
Maar dan vind ik deze configuratie van Hentschel weer beter:
De geblauwde wijzers op de grijze wijzerplaat die jij toont zijn een afknapper voor me.