Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Moet het nieuw zijn? Anders een tweedehands Chopard LUC met microtor of een parmigiani Fleurier?

De ideale kandidaat heb ik nog niet gevonden. Ook niet niet bij de oudere modellen van die merken. VC zou een kandidaat kunnen zijn, keer zien als hij stand houdt op de pols.

Graag net iets minder stijf, Geneva seal, guilloche, 38mm en een baanbrekend uurwerk.

Is dit type quattro geen optie? Relatief echt waar voor je geld.

8 likes

Ik ga toch voor stijf.

4 likes

Dit is no contest. Merk wel op dat Vacheron op dit moment alleen patrimony horloges maakt met een te grote kast en de secondewijzer te hoog op de wijzerplaat, als ik dat goed bekijk.

Op dit moment is er voor mij maar één VC interessant:

De Traditionelle 38 mm Pink Gold handopwinder.

Maar dan vind ik deze configuratie van Hentschel weer beter:

De geblauwde wijzers op de grijze wijzerplaat die jij toont zijn een afknapper voor me.

6 likes

Je mag één GS spring drive hebben. Welke kies je? En waarom?

1 like

De 407!

Geniale wijzerplaat waar je de hele dag naar kan kijken. En op leer zonder die nutteloze sluiting van de GS bracelets.

1 like

Niet zo’n fan van ruitenwissers.

Maar de blauwe plaat springt er wel uit.

1 like

Niet zwart.

Niet zwart.

:sweat_smile:

1 like

Allebei prachtig, 407 het meest vind ik, maar als je er echt maar één mag kiezen… de 467.
Die is meer allround, want sporthorloge wat ook op leer dressier gedragen kan worden.

1 like

Je verwoord mijn dilemma goed. De 407 heeft de mooiste wijzerplaat en is het meest bijzondere horloge. De 467 heeft een mooiere kast, een stalen band, en kan ik alle dagen van het jaar dragen. Denk dat de 467 de beste keuze is voor mij.

Als budget het zou toelaten mag de 407 uiteraard ook nog aanschuiven :smile:

2 likes

Als alternatief de SBGA439, de midnight blue, net iets minder saai dan de geheel zwarte en wat sprekender.

10 likes

In ieder geval één met 44GS-kast. En die sneeuwschuiver/ruitenwisser hoeft van mij ook niet per se.
Grand Seiko: Heritage 44GS 55th Anniversary | WATCH INSANITY

6 likes

Is ook mijn keuze van die 2.
Je kunt natuurlijk ook voor een 465 gaan. :wink:

Dan heb je dezelfde kast en band van een 467 met een aparte dial.

8 likes

Dank voor de suggesties @GMTplus1 en @wimm5. Ik ben echter al voorzien in 2 high end Japanners in blauw en wit, en die gaan nergens heen.

Dus eigenlijk is een zwarte GS voor mij de beste keuze.

Prachtig op foto’s en ultiem GS. Maar ik ben bang dat die minder aan mij besteed is.

20 likes

Maar je hebt dus al twee high end Japanners die iedere dag kunnen, daar hoef dan toch geen derde bij? Dan zou ik net de specialere wijzerplaat verkiezen.

2 likes

Pfff, daar heb je wel een terecht punt.

Wat een kuthobby :joy:

4 likes

Of de zwarte GS, de witte Citizen en de blauwe GS. Dan kan de blauwe Citizen het veld ruimen. Dat kan natuurlijk ook, om het nog makkelijker te maken :wink:

2 likes

Welke is dit??? Heel erg mooi, volgens mij met roze accenten??

Ja, mooi horloge, he? Is de SLGA013G, 55th anniversary LE.

1 like