Gegeven de twee The Citizens die je hebt zou ik de simpele SBGA293 op leer pakken, want eenvoudig, discreet, draagbaar en wat netter dan de overige sport horloges. Dat voegt meer toe aan je verzameling dan de zoveelste complexe dial met stalen band.
Lastige keuze! Ik denk dat de Cartier wat meer solide is, maar vanwege de historie en voortrekkersrol van Breguet dat toch n flinterdunne voorkeur voor Breguet.
Nou ik zou de cartier dagelijks kunnen dragen, de dunne lugs vd breguet zijn n beetje eng. Maar beide nog nooit in ganden gehad, dus misschien heb ik t mis.
Je kunt hier niet verkeerd gaan. Uiteindelijk heb ik een lichte voorkeur voor de Cartier, omdat ik 1) een Filistijn ben en 2) het met @Colnago eens ben:
Wel graag met een plat bandje in suède, saffiano, epsom o.i.d., want dit bolle reptiel vind ik niks bij een Tank.
Ik snap wat je bedoelt. Die lugs zou ik me geen zorgen om maken. De spring bars zijn kwetsbaarder dan de lugs. Die spring bars zijn bij Breguet juist geschroefd en dus juist zekerder dan de geveerde in de Tank.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand de postzegel van een Tank verkiest boven de prachtige Breguet. Bovendien heb ik Breguet qua uurwerken hoger zitten dan Cartier, maar wel graag alleen hun simpeler horloges. Complicaties zijn aan mij niet besteed.
Toch wel opmerkelijk dat er bij dezelfde poll bij niet horloge enthousiastelingen zoals familie en vrienden er unaniem gekozen werd voor de metalen mesh band.