Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Maar je hebt dus al twee high end Japanners die iedere dag kunnen, daar hoef dan toch geen derde bij? Dan zou ik net de specialere wijzerplaat verkiezen.

2 likes

Pfff, daar heb je wel een terecht punt.

Wat een kuthobby :joy:

4 likes

Of de zwarte GS, de witte Citizen en de blauwe GS. Dan kan de blauwe Citizen het veld ruimen. Dat kan natuurlijk ook, om het nog makkelijker te maken :wink:

2 likes

Welke is dit??? Heel erg mooi, volgens mij met roze accenten??

Ja, mooi horloge, he? Is de SLGA013G, 55th anniversary LE.

1 like

Als de zwarte een SBGA465 was geweest… Dan had ik heritage gekozen. Maar als de elegance lijn dan weer de

was geweest, had de elegance lijn weer gewonnen.

Kortom: twee keer bijna. :joy::joy:

Gegeven de twee The Citizens die je hebt zou ik de simpele SBGA293 op leer pakken, want eenvoudig, discreet, draagbaar en wat netter dan de overige sport horloges. Dat voegt meer toe aan je verzameling dan de zoveelste complexe dial met stalen band.

2 likes
Brequet of Cartier
  • Brequet 5177
  • Cartier Tank Louis
0 stemmers

5 likes

Lastige keuze! Ik denk dat de Cartier wat meer solide is, maar vanwege de historie en voortrekkersrol van Breguet dat toch n flinterdunne voorkeur voor Breguet.

1 like

Solide in welk opzicht? Kan je op meerdere manieren opvatten.

Tank Louis voor mij. Gewoon mooier vorm gegeven imo.

1 like

Nou ik zou de cartier dagelijks kunnen dragen, de dunne lugs vd breguet zijn n beetje eng. Maar beide nog nooit in ganden gehad, dus misschien heb ik t mis.

1 like

Je kunt hier niet verkeerd gaan. Uiteindelijk heb ik een lichte voorkeur voor de Cartier, omdat ik 1) een Filistijn ben en 2) het met @Colnago eens ben:

Wel graag met een plat bandje in suède, saffiano, epsom o.i.d., want dit bolle reptiel vind ik niks bij een Tank.

2 likes

Ik snap wat je bedoelt. Die lugs zou ik me geen zorgen om maken. De spring bars zijn kwetsbaarder dan de lugs. Die spring bars zijn bij Breguet juist geschroefd en dus juist zekerder dan de geveerde in de Tank.

2 likes

Ik kan me niet voorstellen dat iemand de postzegel van een Tank verkiest boven de prachtige Breguet. Bovendien heb ik Breguet qua uurwerken hoger zitten dan Cartier, maar wel graag alleen hun simpeler horloges. Complicaties zijn aan mij niet besteed.

2 likes

Cartier, die stijve rechte lugs van de brequet zou ik niet trekken.

• NATO
  • STEEL
0 stemmers

5 likes
  • Mesh band
  • Textiel band
0 stemmers

2 likes

• Doxa sub 200
  • Vulcain nautique
0 stemmers
2 likes