Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Toch wel opmerkelijk dat er bij dezelfde poll bij niet horloge enthousiastelingen zoals familie en vrienden er unaniem gekozen werd voor de metalen mesh band.

Ja maar andere familie dat is een ander paar mouwen :roll_eyes:

1 like

• wit
  • albino.
0 stemmers
1 like

Is dat een reguliere editie geweest?

Speciale Italiaanse editie voor 40 jaar Speedmaster, volgens Fratello. Witte Speedmasters: ik vind er niet veel aan, moet ik zeggen.

2 likes

Voor mij ook gewoon de zwarte standaard aub.

4 likes

Volledig akkoord

2 likes

Gooi die witte maar deze richting uit dan.

Special voor de Italiaanse markt.

1 like

:point_up_2: :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik mis optie drie: Ik haat oranje.

1 like

Saai? Ja.

Maar iedere collectie kan wel een saai horloge gebruiken.

En zeg nu zelf … wat een plaatje toch?

8 likes

Heb je deze daarom weg gedaan? :wink:

5 likes

Yup. Ik ben er achter gekomen dat het echt, echt mijn kleur niet was. Toen ik 'm kocht zat ik naar de hard roze variant te kijken, maar mijn vrouw overtuigde me dat oranje een makkelijkere kleur zou zijn. Ik heb 'm daarna echter maar sporadisch gedragen, exact omdat de kleur me niet aanstond. Ik zie mezelf er mee lopen, zeg maar.

Dat het buitendien een kleur is die met het koningshuis in verband wordt gebracht helpt niet. Zeker niet na die sokpop-rede van afgelopen Prinsjesdag. Leve de Republiek!

Mogen ze houden.

Ik sluit me graag bij @SwissToni aan, geef mij maar een donkere speedmaster. Maar als ik tussen die twee moet kiezen, doe dan maar wit. Die andere is, zeker in dat licht, groezelig.

Nu wilde ik gaan roepen “Ik mis optie drie, de FOIS uitgave”, maar ook die is een soort van schmutzig met koffievlekken op de lume, een wat nare handset, en een lullige bracelet:

Kortom, Sapphire Sandwich for the win.

• Ziet er uit zoals het heurt
  • Geen poespas
  • Geen PCL
  • Zorgeloze glaasjes
  • BAM!

Evengoed, het is geen El Primero 38mm Panda.

Die vergeef ik z’n koffie-lume.

Matige, industriële finishing? Tja, ik krijg bij die foto enorme Seagull 1963 vibes, en geen “Ik heb 9000 Euro voor deze chronograaf neergelegd” vibes.

Of heeft die nou een leuker uurwerk? Tja.

8 likes

Best wel netjes inderdaad. Maar zit daar nu een plastic onderdeel in het binnenwerk? In een horloge van die prijsklasse? :face_with_monocle:

2 likes

Dat is de Delrin brake op een cal. 1861 maar met een dichte caseback ziet niemand het, de 1863 heeft wel een stalen brake.

in de 1861 zit er idd een plastic onderdeel.
op de 1863 (gemaakt voor zichtbodem) is dat vervangen door metaal

met het blote oog valt het minder op natuurlijk

De ST19 is inderdaad heel mooi voor zijn kostprijs. De lemania is nog iets mooier, maar veel duurder natuurlijk.

En groot gelijk, de El Primero is een klasse hoger dan de Speedy.

2 likes

Het citaat is ietwat aangepast door @MrMojo :smile:

4 likes

Tja, dan kan je er inderdaad niet mee rondlopen, begrijpelijk. Ik heb juist altijd oranje een mooie kleur gevonden en is het daarmee een erg leuk horloge.

Hier kan ik mij persoonlijk echt niet minder druk om maken, vind het een mooie kleur en leuk horloge en draag hem daarom graag, niet elke dag maar dat maakt het extra kleurig als ik het horloge omdoe. Speelt ook wel mee dat het horloge met 36mm is, niet te groot en niet teveel aanwezigheid.

1 like