Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Battle of the bronze divers!

Maurice Lacroix Pontos

Eterna Kontiki

• Pontos
  • Kontiki
0 stemmers
2 likes

Zelden zo’n sterke voorkeur gehad voor één van de opties. Die bezel insert van de Kontiki vind ik niet om aan te zien :face_with_peeking_eye:

1 like

17280623177174084362081888187395

:joy: @fedaia

2 likes

Oei daar word ik nu niet bepaald geil van… Voor dat geld.

Te zien hoeveel je betaalt natuurlijk.

De 3861 is naar modernere standaarden afgewerkt. Maar zoals @Fate_Amenable_To_Change zegt: het is geen ZEP.

1 like

Ik heb dat denk ik met alle Speedmasters. Ik moet ook elke keer zoeken wat er nu weer voor nieuwe variant bedacht is van dit meest uitgemolken model ever ooit. Mij niet bellen :sweat_smile:

3 likes

Beetje Daytona hommage toch?

Dat zie ik er totaal niet in. Enige overeenkomst is drie subdials.

Ik ook niet zo. Mijn eerste blik gaf wel een “huh, rare kast voor die ZEP”. :sweat_smile:

5 likes

Wordt er nog gebattled hier?

• De “bubbles” van mijn vrouw?
  • De DJ Wimbledon van mij?
0 stemmers
1 like

Heb jij een speciale ring om de kroon makkelijker te kunnen draaien? :thinking:

4 likes

Nee. Maar ik vind het wel heel sympathiek van je dat je denkt dat ik zo’n Zenith heb. :rofl:

Niet mijn foto dus :wink:

2 likes

Lets rock!

Welke bezel kast combinatie vind je mooier?
Bij de Vulcain is de bezel verzonken in de kast en bij de Oris niet :thinking:

Oris 65 diver

Vulcain nautique skindiver

• Oris 65 diver
  • Vulcain nautique skindiver
0 stemmers
2 likes

Zenith Defy Classic

Zenith Chronomaster Sport

• Defy Classic
  • Chronomaster Sport
0 stemmers
1 like

Is geen echte battle Tom, zijn 2 verschillende horloges met een ander doel en functie :face_with_hand_over_mouth:

1 like

De Oris heeft een van de mooiste best dragende kasten :ok_hand:t2:. Blijf altijd wel een zwak houden voor de 65.

2 likes

Verschillende 65 gehad, en zal er ook wel weer eens komen. Blijven een speciaal plekje in mijn horlogehart houden. Onlangs wel gecharmeerd geraakt van de vulcain. Qua aanschaf een stuk vriendelijker en misschien ook wel betere afmetingen (geldt iig voor mijn pols). Gooi daar ook nog eens een uitvoering in het goud bij en je hebt zomaar eens mijn volgende aankoop. Moet zeggen dat ik de ‘verzonken’ bezel net iets mooier vind

3 likes

Een vd mooiste integrated steel sports watches, met een van de weinige geslaagde open wijzerplaten naar mijn smaak, vs de Zeytona…
Ik zou dolgelukkig zijn met die defy en heel welgemeend ‘meh’ zijn met de chronomaster.

3 likes
Glassbox Battle
  • Glassbox Black
  • Glassbox Skipper
  • Glassbox Blue
0 stemmers

7 likes

De Omega chronografen zagen er in 1957 zo uit:

Die witte Speedy 57 is dus gewoon een Panda versie van hetzelfde horloge wat Omega al maakte voordat de race bestond. De eerste Daytona autorace werd in 1959 gereden, dat horloge was er in 1957.

De eerste Rolex Cosmograph was deze:

Een horloge uit 1963, wat als een soort van Omega 1957 hommage gezien zou kunnen worden, maar dan met een goedkoper wijzersetje. :slight_smile:

Voor wie nu wil gaan ouwenelen over wie de Panda dial uitgevonden heeft, ja, dan moet je aan Breitling denken. De mensen die überhaupt de dual-pusher chronograaf uit hebben gevonden, zeg maar.

1962:

1957:

Viel me toch wat tegen van een chronograaf-liefhebber, die post.

:wink:

7 likes