Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

De Oris heeft een van de mooiste best dragende kasten :ok_hand:t2:. Blijf altijd wel een zwak houden voor de 65.

2 likes

Verschillende 65 gehad, en zal er ook wel weer eens komen. Blijven een speciaal plekje in mijn horlogehart houden. Onlangs wel gecharmeerd geraakt van de vulcain. Qua aanschaf een stuk vriendelijker en misschien ook wel betere afmetingen (geldt iig voor mijn pols). Gooi daar ook nog eens een uitvoering in het goud bij en je hebt zomaar eens mijn volgende aankoop. Moet zeggen dat ik de ‘verzonken’ bezel net iets mooier vind

3 likes

Een vd mooiste integrated steel sports watches, met een van de weinige geslaagde open wijzerplaten naar mijn smaak, vs de Zeytona…
Ik zou dolgelukkig zijn met die defy en heel welgemeend ‘meh’ zijn met de chronomaster.

3 likes
Glassbox Battle
  • Glassbox Black
  • Glassbox Skipper
  • Glassbox Blue
0 stemmers

7 likes

De Omega chronografen zagen er in 1957 zo uit:

Die witte Speedy 57 is dus gewoon een Panda versie van hetzelfde horloge wat Omega al maakte voordat de race bestond. De eerste Daytona autorace werd in 1959 gereden, dat horloge was er in 1957.

De eerste Rolex Cosmograph was deze:

Een horloge uit 1963, wat als een soort van Omega 1957 hommage gezien zou kunnen worden, maar dan met een goedkoper wijzersetje. :slight_smile:

Voor wie nu wil gaan ouwenelen over wie de Panda dial uitgevonden heeft, ja, dan moet je aan Breitling denken. De mensen die überhaupt de dual-pusher chronograaf uit hebben gevonden, zeg maar.

1962:

1957:

Viel me toch wat tegen van een chronograaf-liefhebber, die post.

:wink:

7 likes

Sorry voor de teleurstelling. Maar ik blijf het geen geslaagde kleurstelling vinden.

1 like

Ik moet nog 3 horloges verkopen en dan is het tijd voor mijn eerste horloge boven de 1000 euro. Ik twijfel nog een beetje. Neig naar de BB58 en de Rolex in een later stadium. Wat vinden jullie?

• Tudor BB58
  • Rolex Oyster 6694
0 stemmers

3 likes

Hoe veel heb je er dan? :grin:

Ik weet dat je twee maens hebt en net die smiths…

Ik zeg doen. Is ook een langetermijndoel van mij…

1 like

Genoeg :rofl:. De Bruce Lee Seiko en mijn Hamilton zijn verkocht. Smiths tussendoor nog aangeschaft. Ik ben mijn Longines, Timex en Zodiac nog aan het verkopen. Denk ook dat het de BB58 gaat worden!

8 likes

Een handopwinder met schroefkroon van 40 tot 60 jaar oud doet mij altijd een beetje huiveren. Voor een Rolex zou ik langer doorsparen tot je je een nettere modernere kan veroorloven.

Daarnaast is de BB58 een topper!

4 likes

Ik zou aanbevelen om dan ook de G-shocks, de Moonswatch en Maen duiker er uit te bonjouren. Grosso modo gaat die ene toolwatch de rest overbodig maken.

Longines zou ik dan weer houden, mooie stepped bezel, uniek in je verzameling.

Yup.

Ik zou liever een nieuwe OP 36 scoren, zeg maar. Clean, modern, robuust, maar niet blingy of over the top. Dat gezegd hebbende vind ik het weer vreemd om Grand Seiko geld aan een Rolex te spenderen, maar dat is een tic die er bij mij diep in zit.

BB58 is mooi, redelijk van prijs, courant, en goed van maat.

6 likes

Eens maar wellicht dan beter een explorer I. Alles klopt aan de OP36 behalve dat LEXROLEXROLEXROLEXRO aan de binnenkant van de bezel. Daar snap ik niks van :man_shrugging:

3 likes

Leuke verzameling!

Die Longines zou ik niet weg doen, zuinig op zijn.

Dat is een teken dat je rehaut te hoog is. Je horloge had platter kunnen zijn. :slight_smile:

3 likes

Hoewel ik de Skipper erg gaaf vond, toen ik deze in Dubai even mocht passen, denk ik dat de reverse panda toch wat veelzijdiger is. Dus dat is mijn favoriet!

1 like

Als je hem vergelijkt met diezelfde Explorer1 weet je dat dit niet waar is. De bezel van de OP is een onverfijnd bol rotding in vergelijk met de scherpere Explorer bezel

2 likes

Waarom geen 54, of de monochrome? Vindt ik een mooiere kast hebben dan de 58.

4 likes

Dat inderdaad, en ik prefereer de clasp van de Explorer ook echt boven de OP.

1 like

Tsja, smaak denk ik. Ik vind de 54 ook supermooi. De 58 trekt mij meer. De gouden tint, rood driehoekje bovenin. Ik moet ze allebei nog een x in het echt zien hoor.

2 likes

Tja dat heb ik ook :wink:

Ook ben ik van mening dat een duiker wel iets groter mag zijn dan een dress of field watch .

8 likes