Ik heb de zwarte 58 gehad en de 54 heb ik in winkel even om gehad. 58 is veel interessanter. Voor mijn gevoel klopt er iets niet bij de 54. De markeringen op de bezel, de kleur van de cijfers op de bezel icm patina van de dial. Het missen van het rode accent. De net niet matte dial… ik vind de grootte en dikte de enige verbetering tov de 58.
Is het niet zo dat de bezel hetzelfde is alleen bij de 54 ontbreken de streepjes tussen 12 en 3?
Nee er zijn meer verschillen. De cijfers zijn zilverkleurig. Daardoor is het minder 1 geheel met de dial dan bij de BB58.
Je hebt gelijk. Het is voor mij geen storende factor. Ik ben dan ook niet geheel onpartijdig
Ik zou wel nog eens zo’n blauwe bb willen hebben (het liefst in de bb54 uitgave)
Haha! Moet ik jou vertellen hoe je eigen horloge er uit ziet? mooi horloge hoor! Ik heb de 58 weg gedaan omdat ik wacht op een 54 die me wel kan bekoren. In de tussentijd heb ik een explorer erbij gekocht
Nee ik dacht dat de 58 ook zilveren cijfers had. Als je naar de foto van @pasd hierboven kijkt, denk je al snel dat het zilverkleurige cijfers zijn.
Tja het is subtiel gedaan maar wel gilt.
Gelukkig niet zo heel kleurig als op de advertentie foto van Tudor zelf.
Dat ziet er echt niet uit.
Om over die joekel van een kroon nog te zwijgen, vergeleken met de tegenhanger.
Zo zie je maar dat renders er totaal anders uit zien dan de werkelijkheid. Als de 58 eruit had gezien kwa kleuren als de renders, hadden ze er een stuk minder van verkocht denk ik.
Een collectie is niet compleet zonder een ‘Tank’esque’ horloge in mijn ogen. Wat heeft de voorkeur?
een Cartier Tank Must L, zwarte plaat, Quartz.
Of de nieuw aangekondigde Echo/Neutra Rivanera, titanium grade 5 kast, 7001 handwinder.
- Cartier Tank Must Noir
- Echo/Neutra Rivanera
De Echo/Neutra. En dat komt hoofdzakelijk doordat ik niet houd van wijzerplaten zonder indices.
Zou ze beiden even passen, dacht ook 58 tot ik de 54 om had! Zit zo goed! En de pelagos 39 ook echt niet normaal goed, alleen wel titanium (zwaarte horloge voor mij persoonlijk voelde dat een beetje als speelgoed, en krast heel erg)
Lastige. Ik vind deze specifieke Cartier verre van smakelijk - lakzwart, quartz (ja, ankergangsnob), geen indices, geen secondenwijzer. Die tepelkroon. Maar goed, dat is een lijst bewuste designkeuzes natuurlijk. Misschien dooi ik er ooit voor, ik moest tot een paar jaar terug van de Santos ook niks weten tenslotte.
De andere… nja. Ook zwart. Veel lelijkere kast. Twijfelachtige kroon. Mooiere wijzers. Handwinder, pluspunt. Wel een secondenwijzer. Indices, maar erg lelijke. Het heeft veel dingen die ik zou missen bij de Cartier, maar dan expliciet verkeerd gedaan. Poeh.
Ik mis optie drie, “andere”. Bij Cartier alleen al opties genoeg. Dezelfde, maar dan - voor mij toch - stukken knappere wijzerplaat.
Of gewoon eens gek doen en met deze dubbele opgestoken middelvingers in horlogevorm gaan.
Of als het echt zwart moet zijn… en drie grootteordes cooler.
Maar ik heb bewust niet gekeken naar de kostprijs van de poll opties dus ik vermoed ergens dat die daarop zou kunnen stranden.
Tanks zijn wit, qua wijzerplaat. Echo/neutra gestemd.
2 jaar geleden liep ik tegen een passagier aan.
Mooie Cartier zei ik.
Je bent de eerste in 20jr.
In noord groningen welleswaar, maar toch.
Nb een Francaise in platina
Gewoon in 20jr onopgemerkt.
Mooi.
Mooie uiteenzetting. De andere Cartier opties bekoren me minder dan de origineel voorgestelde. De Romeinse indices zijn niet direct mijn eerste keus.
JLC dan weer wel, met pluspunten als o.a. een eigen mechanisch uurwerk. Maar kostprijs factor 3 van een Cartier is best een dingetje.
Bedankt voor de input!
in 1977 was de introductie van de Must de Cartier lijn met daarin de Tank opgenomen met gelakte wijzerplaten. Da’s bijna een halve eeuw geleden. Dan hoor je er ondertussen toch ook gewoon bij?
Ik vind het een sympathieke optie. Alleen de uitvoering van het datum venster vind ik zo twijfelachtig dat ik de Oris niet direct meeneem in m’n overweging.
Een datumaanduiding en goed afleesbare indices ter behoeve van het op de minuut nauwkeurig aflezen van de tijd zijn mijn inziens toch van ondergeschikt belang op een dresser.