Kan zijn, maar mijn vrouw heeft de tank large. Die is met witte wijzerplaat al niet aanwezig genoeg op mijn pols om serieus genomen te worden, laat staan dat je een kleiner ogende donkere plaat neemt.
Mijn medium Santos is al veel aanweziger dan die tank. Maar tegelijkertijd moet een tank nooit vulgair groot worden, dus dan is een groter ogende witte plaat een soort oplossing.
Dit zijn echt horloges die je uitgebreid moet passen voor de aankoop.
Horloge is ook een factor 3 cooler. Ik moet bekennen dat ik de poor man’s versie van dat alles heb gescoord. Longines maakt hier een chronometer met sector dial (de guilloche is niet mooi met datum) die een soort van eigen (Longines-exclusief in-group) uurwerk heeft, compleet met silicium balansveer:
Rechthoekig oogt volwassener dan de wat gedrongen Tank. Nogmaals: Ga zo veel mogelijk passen. Ik vind de door @LVA genoemde Tank Americaine een erg toffe optie, maar ik zou zelf, als het Cartier moest zijn rond dat budget, met deze thuis komen:
Tijdje geleden gepast en de kastvorm/-dikte en het formaat van het horloge zijn gewoon mooier en kloppen beter dan die van een 58, vind ik in ieder geval.
Erg knappe, originele en mooi uitgevoerde interpretatie van een rechthoekig horloge en qua specs dik in orde. Afgezien van de brand appeal van Cartier is die Echo/Neutra een serieus aantrekkelijk ding.
[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:2819, topic:443274”]
Die is met witte wijzerplaat al niet aanwezig genoeg op mijn pols om serieus genomen te worden
[/quote] Serieus genoeg voor Muhammad Ali, is serieus genoeg voor mij. Wat heb jij voor berenklauwen joh?
Nee, de Daytona is wellicht een hommage aan de Speedy te noemen, maar de Speedy was er toch echt veel, veel eerder.
De Panda is uitgevonden door Breitling, Zo makkelijk is het. Maar of je nou omwille van een simpele kleurstelling iets een hommage mag noemen? Tja. Als dat je criterium is is de Speedy ook geen hommage aan de Daytona, maar zijn zowel de Daytona als de Speedy kleurstelling een hommage van de Breitlings van weleer.
Kortom: De notie dat een Speedy 1957 in welke kleurstelling dan ook een hommage zou zijn aan welke Daytona dan ook is gewoon lachwekkend.
Nou snap ik pas waarom je de plank compleet misslaat.
Je ziet het gewoon niet.
Ben zo blij dat ik een andere smaak heb.
Soit. Even goede vrienden.
NB. Fate, het wordt nu toch echt tijd dat je al die horloges op die plaatjes, die je toont, een keer om je pols gespt, of op zijn minst in je hand hebt.
Er is zo een groot schoonheids verschil tussen de original omega 57, de panda omega, de Breitling en die Daytona die je laat zien, dat ik echt oprecht voel dat je ze allemaal nog nooit in het echt hebt gezien én gevoeld.
p.s. Had jij niet ooit een omega speedmaster weggegooid?
Reduced. Kutding. Erg breekbaar uurwerk. Inderdaad weg gegooid.
Geweldig merk. Regelmatig een paar van in handen gehad, zowel jaren negentig, als vintage. Heel erg leuk. De nieuwe zijn me wat te groot.
Cool horloge. Zowel de witte met blauwe wijzers als ook andere varianten in handen gehad. Ik vind ze het geld niet waard, en een gewone Speedy is stiekem cleaner.
Daar brak ik bij mijn oude werkgevers op de zaak mijn nek over. Veel varianten van gezien, zwart, wit, ouder die beige waren geworden, doet me minder dan niks. Hoe nieuwer hoe lelijker.
Je moet wat minder aannemen. Ik heb in de afgelopen tien jaar heel wat horloges door m’n handen laten gaan, en baseer mijn mening niet op gebakken lucht.
Toegegeven: een Cartier Tank Cintree heb ik nog nooit gevonden om even te passen.