Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Ik zag net deze foto van de Echo/Neutra Rivanera. Die afwerking (of het ontbreken daarvan) aan de onderzijde/zijkant vind ik toch niet zo fraai.

image

4 likes

Deze keer twee diver gmts. Er zou ook echt mee gedoken gaan worden.
De Mido kost de helft en schrijft daarna twee keer zo hard af :grin:

• Mido
  • Longines
0 stemmers

Wat vindt HF?

1 like

andere; tenzij je kleine polsen hebt:

15 likes

Ja die!

Ook in verdiept! Die 385 is mooi. Maar niet helemaal overtuigd van het uurwerk en de sluiting.

1 like

Uurwerk is prima. Sluiting wat blikkerig. Maar te upgraden als je mocht willen. Verder een horloge dat zijn prijs twee keer uitstraalt. Ik heb uiteindelijk een Omega duiker weggedaan omdat ik die Seiko simpelweg mooier vond.

2 likes

Huidige Hydroconquest vind ik erg rommelig qua ontwerp, waarom 3 verschillende soorten markers op een wijzerplaat?
Dus de Mido.

Of anders:

5 likes

Ik heb de kleine broer (SPB077J1)

Uurwerk: doet wat het moet doen
Sluiting: tja, ik kan er mee leven. Staat nu trouwens op rubber nu, wat dichter bij het origineel ligt.

De kastvorm is subliem. In mijn geval is het een horloge van listprice €1050 die overleeft tussen horloges van listprice €9000-10000

9 likes

2 hele sterke duikers. Maar wie wint er?
  • Seiko SJE093
  • Tudor BB58
0 stemmers
1 like

Lastige keuze. Als de 093 nu met een metalen (erbij) band kwam, had Seiko gewonnen. En je weet het hè… de BB58 mis ik nog steeds, maar ik ben langzaamaan er weer naar toe aan het werken… maar nu had ik ook al een andere mooie blauwe gezien :see_no_evil:

1 like

O Anders, namelijk:

→ indien budget hiervoor
Mastering the Art of GMT Watches | TAG Heuer Official Magazine

of het vorige/uitgaande model
TAG Heuer Aquaracer Professional 300 GMT - Steel - 43 mm | TAG Heuer

→ of met een meer bescheiden budget:
Squale Sub-39 GMT Vintage Blue || Squale Official Website

6 likes

VC Fifty Six vs L.U.C. Chopard

• Vacheron Constantin Fifty Six
  • L.U.C. Chopard
0 stemmers
3 likes
Battle of de Big Pilot’s
    • Big pilot 43 blue
    • Big pilot 43 Green
0 stemmers

1 like

Oh oh oh die Chopard…

200

18 likes

Moest die kleine seconde nu niet zo hemeltergend veel te hoog staan. Schreeuwt “veel te klein uurwerk in te grote kast”. Zonde.

5 likes

Maar hela, dat is inherent aan de sectordial hè.

1 like

Maar eens om de pols word je er hebberig van!

21 likes

Ja, binnenkort ga ik dat eens doen. Enige minpunt vind ik de kleur van de band. Die is me te weeïg. Heb daar zo 1-2-3 geen alternatief voor bedacht.

Edit: waar heb je deze gepast? En wat vond je ervan. Vooral de maat ben ik benieuwd naar. 40 mm en vrij plat kan het snel wat fors ogen

2 likes

Zwart, of donkerder bruin.

Edit: Chopard Brussel.
Ik was hard onder de indruk. Zeer goeie mooie kast. Dat binnenwerk is prachtig. Het groen is mooi.

VC zal mooiere dials hebben dan deze, maar VC deed me minder bij het passen.

Ik heb een 18cm pols btw, maat vond ik goed. Draagt ook dun.

3 likes

Exact. Ik word er zo hebberig van. Nog 1 slagje maken en dan uitloggen van HF.

2 likes