Want een omega, Breitling of een Rolex in je handen hebben is iets heel anders dan de verschillende modellen en modern/vintage varianten van een merk in handen hebben, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.
Had ik jou al eens verteld dat ik altijd de meeste opmerkingen van mensen kreeg over mijn plexi Daytona?
Dat ze zich afvroegen wat voor een horloge dat was omdat ze het zo mooi vonden?
Nog nooit eerder meegemaakt. Met geen enkel ander horloge.
Tja dat is natuurlijk een onmogelijke keuze. Zoals @MrMojo het zegt verfijning vs een fck you horloge.
En toch, mede omdat ik ze allebei om jouw pols ken, kies ik voor de geelgouden daytona. En eigenlijk moet je voor een goede keuze deze 2 ook in het echt zien.
Ik weet niet waarom je zoveel moeite lijkt te hebben met het feit dat er iemand op de wereld rondloopt die oude Daytona’s “meh” vindt, nieuwe Daytona’s afgrijselijk vindt, en de mening toegedaan is dat Rolex op z’n best een soort van “also ran” is op het gebied van chronografen. Het is net alsof je niet gaat accepteren dat het gewoon mijn goesting nooit is geweest, niet is, en nooit gaat worden, hoeveel van die dingen ik ook maar moge zien of in handen hebben.
Vintage Breitling en zelfs alle Speedy varianten vind ik veel cooler. Volgens mij mag dat ook gewoon, net zoals jij de Daytona de absolute bom mag vinden.
Evengoed maakt het geen reet uit hoeveel Omega’s ik al dan niet vast heb gehad voor de discussie dat een Omega die z’n oorsprong in een Omega model van 1957 heeft geen hommage is van een Rolex die pas in 1963 bedacht werd.
Wat is dit voor rare discussie? Waarom blijven we hier op hameren? Het ene is een smaakzaak, het andere een simpel verifieerbaar feit. Ik ga daar ook na heel veel aandringen geen andere koek van bakken.
Tja, het enige horloge waar ik ooit een enorm compliment over kreeg van een zeer, zeer smakelijke dame was mijn Hamilton Navy Pioneer op een rood-wit-blauw NATO bandje van 12,50. Dat heb ik met geen ander horloge ooit meegemaakt.
Dat wil niet zeggen dat jij het het mooiste horloge ooit moet vinden. Logisch. Je bent geen smakelijke dame.
Uurwerk is prima. Sluiting wat blikkerig. Maar te upgraden als je mocht willen. Verder een horloge dat zijn prijs twee keer uitstraalt. Ik heb uiteindelijk een Omega duiker weggedaan omdat ik die Seiko simpelweg mooier vond.
Lastige keuze. Als de 093 nu met een metalen (erbij) band kwam, had Seiko gewonnen. En je weet het hè… de BB58 mis ik nog steeds, maar ik ben langzaamaan er weer naar toe aan het werken… maar nu had ik ook al een andere mooie blauwe gezien