Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Allebei heel erg niet mijn cup of tea. Nee serieus, ik zie mezelf met beide gewoon echt niet lopen. Doe mij maar een lekkere duiker of een mooie chrono. Dit soort ‘verfijnde’ horloges is aan mij gewoon niet besteed. :person_shrugging:

JLC reverso is echt prachtig. Ik was afgelopen december echt heel erg dichtbij de aanschaf van de groene variant. In mijn hoofd had ik de knoop al doorgehakt maar uiteindelijk toch niet doorgezet.

Het is een geweldig horloge maar voor mij voelde het niet als een horloge voor de prijs die er tegenwoordig voor gevraagd wordt. Zelfs niet met wat korting.

3 likes

Dat is wel een dingetje.

Ik zou bijna zeggen dat ik de prijzen van voor de verhoging, destijds zo’n 7000 Euro, al niet heel erg scherp vond, maar een JLC Reverso OG met single face en stalen achterkant is voor mij de oude prijs waard. Niet de nieuwe.

Toch reverso gestemd. Draagt heerlijk, ziet er übercool uit.

2 likes

Neh, voor mij gewoon de duo-face. Zeker als je pols het kan hebben.
Het inspringen van de marker op ‘9’ vind ik een beetje rommelig op de monoface.

8 likes

Ik twijfel:

Edit: het gaat om het horloge, niet het bandje.

8 likes

Snap de twijfel. Als je deze twee horloges zo naast elkaar presenteert, dan oogt de tweede veel rustiger en ik heb meestal de neiging om die dan te kiezen. In dit geval, oogt de tweede (wellicht juist door de vergelijking) heel leeg. En zo gaat mijn oog (voor mij) van een heel drukke dial (niet mijn smaak) naar een heel lege dial (te rustig, wat saai) heen en weer. Snap decision: toch liever horloge 1.

3 likes

Ah, en als het gaat over het bandje, want daar gaat het over blijkbaar…sorry, dan gewoon de zwarte.

Waar is de optie AL&S of VC?

1 like

Nee

Nu lijkt het alsof het over het bandje gaat….:woozy_face:

Excuus, dacht dat het polletje van jou was ook. Qua horloges, dus nummer 1.

1 like

Of aanpassen…

Eens, de cijfers maken deze versie m.i. spannender, daar waar ik van nature zou neigen naar meer rust.

3 likes

Precies wat ik bedoelde. En beknopter gezegd.

1 like

Op welke gelegenheid wil je die dragen?

Ik denk dat ik hem op verschillende gelegenheden wil dragen.:smile:

1 like

Die met cijfers is iets meer casual, dus iets breder inzetbaar.

Die zonder is strakker, maar m.i. minder een bandenslet.

1 like

Beide erg mooi, met lichte voorkeur voor de cleanere dial. Wat voor mij wel een ding is bij deze modellen is de dikte (bijna 1,5cm). Een revamped model met 1cm dikte en ik koop instantly. Voor jou minder een issue schat ik?

Deze vind ik ook supervet :star_struck:

7 likes

Ik had hem eerder. Dikte valt nog redelijk weg en zit deels in het glaasje. Maar dunner was inderdaad beter geweest.

Valt inderdaad best mee.

Even een referentie die beiden kennen

4 likes