Favoriet!
Nee, goed punt, ik vind waterdichtheid het minst belangrijke zo’n beetje.
Ze zijn beide 36x10 dik ongeveer
Het is als de meeste kunst, die leer je pas waarderen als je smaak volledig is ontwikkeld.
Tegen de tijd dat je met 1 been in je graf staat zeg maar? Ik vind al die Breguets wanstaltig.
Bij de één gaat die ontwikkeling sneller dan bij de ander
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat ik deze Breguets ooit mooi ga vinden.
Oké, duidelijk de Vacheron. Dan de volgende 1185 battle binnen Vacheron
- 49002 les historiques
- 49140 Overseas zwart
- 49140 Overseas wit
Ik ben verre van fan van geïntegreerde banden, maar die datum die een kleine helft van de ks in palmt passeert nog veel minder bij mij.
Ze hebben in elk geval het fatsoen gehad er niet een van de chrono subdials voor te molesteren
Maar je hebt gelijk, een datum op 12 was beter geweest. Desondanks toch gewoon lekker op de 49002 gestemd. Die rare bezel en geïntegreerde band van de Overseas doen het voor mij niet.
Als dan de 49002, maar hoe kunnen ze die kleine seconde zo vernaggelen. Is een datum op 12 of desnoods op 4,5 zo moeilijk. Of als je geen goede oplossing vindt gewoon die datum weglaten.
Vacheron. Deze is veel rustiger qua kast en dial. Pure balans.
De datum is bij beide overbodig IMHO.

De type xx staal. Vintage.
Ja… die kan ik idd prima pruimen al vind ik type xx’s van andere merken mooier…

al vind ik type xx’s van andere merken mooier…
Yes. Zeker te weten.
Welke heeft jouw voorkeur?
Auricoste of Mathey-Tissot denk ik.
5157 en 7174. En de grand feu enamel versie ervan, uiteraard.
De type XX is een soort van OK. Het is geen Hanhart. Tools b tools, zeg maar, maar “mooi”… Tja. De Big Eye is minder overtuigend dan de simpele Longines, de wijzerset past op één of andere manier niet helemaal in de stijl, de bezel is een soort van OK. Ik moest heel erg gapen toen ik 'm omhad. En dan die datum die er op geprakt is, dat is hier zo rommelig gedaan tussen die cijfers, dat passeert echt niet.

5157 en 7174
Nah. Die rechte lugs trek ik niet.
Die Trilobe is wel heel minimalistisch… wat je zegt

Appels en peren
Die JLC zou ik zelf ook niet snel kopen maar die Trilobe is gewoon heel saai…

JLC
Maar dan wel de Monoface i.p.v. de Duoface.

Maar dan wel de Monoface i.p.v. de Duoface.
Eens. Scherp